Възможности на хоризонта
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Възможности на хоризонта

Възможности на хоризонта

Второто издание "КМаркетинг Factbook" разказва подробно за комуникационния пазар през годината

2385 прочитания

© Капитал


Да, не е лесно - маркетинговият сектор е един от най-засегнатите от пандемията. Както често се случва обаче, в кризисните времена оценяваме още повече успехите. Затова репликата (с леки изменения) на Чърчил от средата 40-те години на миналия век е особено валидна и сега: "Не изпускайте добра криза като възможност да оправите бизнеса си."

В годината на контрастите второто издание "КМаркетинг Factbook" надгражда идеята на "Капитал" да има едно място с подробни данни за българския комуникационен пазар. Първата му половина е посветена на изминалата добра година за агенциите. В нея ще намерите класация на най-големите комуникационни групи, индивидуални рекламни, медийни и PR агенции. На голяма част от тях бизнесите им растат през 2019 г. Не трябва обаче да се заблуждаваме, тази година при много няма да бъде така. Кризата обаче е и стрес тест на цялата индустрия. Тя разрушава стари модели, но много често и налага ударна модернизация. За българския рекламен пазар кризата може да покаже слабите му места, но и да помогне за бързо изграждане на по-добра среда.

Затова във втората част от изданието ще намерите актуална информация за състоянието на комуникационния пазар през 2020 г., списък на най-големите рекламодатели в телевизия и как се променят бюджетите им спрямо миналата година. За никого не е изненада, че пандемията ускори отдавна започналата тенденция на ръст на дигиталната реклама. За пръв път обаче публикуваме данни за радио- и външната реклама. Те обичайно остават в сянката на по-големите комуникационни канали, но ако съумеят да използват промените на пазара в своя полза, имат възможност отново да спечелят интереса на рекламодателите.

Както в природата, така и в икономиката всичко е свързано. Промените в комуникациите са пряко отражение на новите навици и предпочитания на хората и промененото потребление на медиите. Едва ли всички прогнози на хората от пазара, които ще видите във второто издание на "КМаркетинг Factbook", ще се сбъднат. Но дори и надеждите могат да направят бъдещето по-ясно, а планирането му по-лесно. Който мисли повече за проблемите, ще остане за по-дълго във вчерашната криза. Тези, които мечтаят днес, и упорито преследват мечтите си, ще са силните утре.

Да, не е лесно - маркетинговият сектор е един от най-засегнатите от пандемията. Както често се случва обаче, в кризисните времена оценяваме още повече успехите. Затова репликата (с леки изменения) на Чърчил от средата 40-те години на миналия век е особено валидна и сега: "Не изпускайте добра криза като възможност да оправите бизнеса си."

В годината на контрастите второто издание "КМаркетинг Factbook" надгражда идеята на "Капитал" да има едно място с подробни данни за българския комуникационен пазар. Първата му половина е посветена на изминалата добра година за агенциите. В нея ще намерите класация на най-големите комуникационни групи, индивидуални рекламни, медийни и PR агенции. На голяма част от тях бизнесите им растат през 2019 г. Не трябва обаче да се заблуждаваме, тази година при много няма да бъде така. Кризата обаче е и стрес тест на цялата индустрия. Тя разрушава стари модели, но много често и налага ударна модернизация. За българския рекламен пазар кризата може да покаже слабите му места, но и да помогне за бързо изграждане на по-добра среда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Шестото лого на БТК

Шестото лого на БТК

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK