Модерна компания? Откраднете малко идеи оттук

Netpeak инвестира в служители и в клиентско доверие

Обикновено хората не си татуират логото на маркетингови агенции, но някои служители на Netpeak го правят. Надали някой мениджър е получавал по-голям комплимент. Какви са тези хора?

Към днешна дата 563-ма са избрали да прекарват 8 часа на ден от своя живот тук. На пазара на труда младите не са най-привлекателните кадри заради липсата на опит и трудови навици, но това не важи за Netpeak. Средната възраст тук е 27 години, а 7% от заетите са под 23 години. Агенцията насърчава и подкрепя всеки в професионалното му развитие, като организира вътрешни тренинги, семинари от Google, обучения от Facebook. Колегите в производствените отдели имат над 200 сертификата за експертност в Google Analytics, Google Tag Manager, Google Ads, Facebook Ads и какво ли не. И един куп награди.

Разбира се, че всеки професионалист веднага може да си намери друга работа. Какво задържа хората: симпатията към колегите; възможността да участваш в "големи работи", значими проекти; да пробваш технологии от върха на своята професия. Да, и ясно (в числа) да виждаш своя личен принос, ползата от твоя труд, всеки ден.

Работата невинаги е удоволствие, уморителна е, много е. Професионалното прегаряне дебне всекиго в дигиталните бизнеси. Но фирмата има какво да направи: екипът всяка седмица играе футбол, спортува с помощта на MultiSport, организира уикенд партита в различни локации в България, а това лято дори изнесе офис на плажа в Созопол.

Още един феномен, непознат в традиционните организации: има дисциплина, но няма супервайзори. Възможно е с помощта на софтуер, но и чрез емпатията между колегите от всички роли, длъжности и позиции. Тук всеки стартира от нулата като позиция и се изгражда като дигитален маркетолог чрез специализация в онлайн реклама, SEO, CRM маркетинг или управление на клиентски проекти. Всеки служител има личната мотивация да се развива и да напредва в кариерата, защото вижда с очите си (и усеща по джоба си), че е възможно. В момента почти всички от мениджмънта са служители, напреднали от онази нула до настоящата си позиция.

Netpeak е суверенна държава в света на бизнеса, която си има своя Конституция и валута. Освен заплата в левове, всеки служител може да спечели и "нетпикс". Нетпикси се придобиват само като израз на благодарност или висока оценка от колегите - всеки има един нетпикс за даване всеки месец. С нетпикси се плаща в Netpeak Store, вътрешния e-магазин. Фирмени чорапи струват 2, ден отпуска - 8, CEO, облечен в костюм на еднорог - 50 (скъпичко, но си струва).

Една от глобалните цели на агенцията е развитие на икономиката на България и по-висок стандарт на живот. Крачка натам е а безплатната платформа за дигитализация и развитие на малкия бизнес Netpeak Cluster, блога за онлайн маркетинг Netpeak Journal (който стана на 6), браншовата конференция Online Advertising с 3 класически и 4 live издания и още предстоящи.

Водещите специалисти на Netpeak вече 7 години преподават в SoftUni: SEO, Google Analytics, онлайн реклама, Project Management. За това време бяха обучени над 8000 студенти. Тази кохорта промени целия дигитален бизнес в България.

Никоя модерна компания не може да съществува без инвестиция в екипа си и без принос към обществото, но все пак работата директно по клиентските проекти е най-важното. Здравото и компетентно работене генерира резултат, резултатът създава доверие и скоро - партньорство и съпричастност. Получава се така, че Netpeak и лично въвлечените в проекта специалисти приемат за свои каузите на клиентите си. Нивото на взаимодействие отвъд "възложител - изпълнител" е белег на компаниите с визия. Така пише и във wiki-то на Netpeak.