Пандемията преобърна рекламния пазар
Компаниите са предпазливи при планиране на инвестициите си в медии
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Пандемията със сигурност накара всички рекламодатели да преразгледат стратегиите си, независимо дали в посока на намаление на бюджетите, на запазване на вече планираните активности или - в редки случаи - увеличение. "На критичен анализ беше подложен и медиа миксът, където също се наложиха спешни промени в съответствие със ситуацията - изтегляне на бюджетите от външна реклама, кино, пренасочване към други канали или отлагане за следващ подходящ период", коментира пред "Капитал" Елица Павлович, Client service director в медийната агенция Mindshare. Необичайната ситуация с пандемията промени и сезонността на рекламата с голям спад в традиционно силните месеци април, май и юни и ранен старт на есенния сезон с ръст в инвестициите още от септември.
В България традиционно фармацията е водещият сектор в рекламните инвестиции, следвана от веригите магазини и хранителните стоки. "По обясними причини тези сектори на бизнеса бяха по-скоро печеливши или във всеки случай не и губещи от пандемията, така че запазват лидерството си без промени в класацията", според Елица Павлович. Промени има в четвъртото и петото място, като напитките слизат една позиция надолу след козметиката. Това според директора "Клиенти" в медиа агенция Mindshare се дължи основно на решението на Cocа-сola да спре рекламните си активности още в началото на извънредното положение, както и на късния старт и по-слабите активности на комуникацията на бира поради затворените заведения.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.