Create Trust Care
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ива Екимова

Create Trust Care

Ива Екимова, управляващ директор на IPBG, за опита и силата на агенцията

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
4645 прочитания

Ива Екимова


IPBG е комуникационна агенция, която съществува в сегашния си вид от 2013-а година. В основата на компанията е част от екипа на ПР структура, създадена през 2007-а година, за да посрещне множеството запитвания за планиране и организиране на събития. Разраствайки се, агенцията включва допълнителни услуги, които и до днес предлага, модернизирайки микса спрямо стратегическите кампании на клиентите. Управляващият директор на IPBG, който е и дългогодишен преподавател в НБУ, разработва и предлага авторски модул от медийни и комуникационни обучения. Сред клиентите на агенцията в България са "Маутай България", "Филип Морис България", ПИБ, Българска федерация по таекуондо, Walmark, "Междинна станция", най-големият дистрибутор на продукти за коса и оборудване на фризьорски салони Christian Of Roma, "DM България", D-R DENKOVA DERMATOLOGY и Aesthe Clinic, Dony Cosmetics и други.

Как настоящата ситуация се отрази на бизнеса ви?

2020 г. се оказа не просто динамична, както предполагахме. Ситуацията, която преобърна бизнеса и живота на хората в цял свят, наложи реорганизация и адаптация и в комуникационния бранш. Фокусирането върху фундаменталните човешки ценности и грижата за другия се върна в обществения разговор, обхващайки не само социалните медии, а и дигиталните и традиционните средства за информация. Акцент в нашата работа винаги е бил CSR и комуникирането на добрите практики на корпорациите в полза на развиването и подкрепата на общностите. Такава е програмата за социална отговорност "Забавно лято, грижовна есен", финансирана от "Филип Морис България", обхващаща близо 10000 човека, в която са инвестирани над 1 млн. лв от създаването й досега. Екипът на IPBG има над 20-годишен опит в областта на публичните комуникации и управлението на съдържание и информация. Преустроихме водещия си актив в областта на лайфстайл ПР, в ангажиране на общности, комуникация на вдъхновяващи послания от страна на нашите клиенти. През 2017-а година започнахме работа в областта на продукцията и управлението на съдържание за собствените комуникационни канали на нашите клиенти. Настоящата необходимост от преструктуриране се оказа лесно за екипа ни, тъй като винаги сме се водили от стремежа за благополучието на хората и сме изповядвали философия на съпричастност, ефективност и мотивация при създаването на комуникационни стратегии. Креативност, загриженост и изграждане на доверие влагаме, както в политическите кампании, които сме изготвяли, така и в корпоративните комуникации.

Разкажете ни любопитен случай от практиката?

- През 2017-а година започнахме работа с лидера в сектора на спиртните напитки в цял свят - Moutai. С общо производство от близо 10 милиарда литра годишно китайският вариант на байджу намалява цялата конкуренция в сегмента на високоалкохолните напитки. Китайската напитка е отговорна за една трета от глобалните продажби в бранша. Компанията KweiChow Moutai, която произвежда легендарното байджу, е с пазарна оценка от над 150 милиарда щатски долара. Специфичният вкус на напитката ни вдъхнови да търсим нестандартни подходи в комуникацията, участвайки в тематични форуми, когато това беше възможно, а след това да адаптираме комуникационните послания за разпространение в дигитална среда. Използвайки целия комуникационен микс, увеличихме разпознаваемостта на бранда, което доведе до ръст на продажбите. Три поредни години на традиционната глабална дистрибуторска среща в Китай българското представителство на "Маутай" - "J&M Бългерия", е отличавано като "Най-активен дистрибутор". Това постигнахме само за три години, използвайки иновативни техники и подходи.

Кои са най-силните бизнес направления в работата на агенцията?

- Предлагаме ефективен комуникационен микс, подплатен от новаторски идеи и съдържание. Кампаниите, върху които работим, скрояваме по стратегическите и резултатно ориентирани цели на нашите клиенти. Богатият ни инструментариум за изследване на таргет аудиториите и тяхното поведение в социалните мрежи ни помага да фокусираме посланията ефективно. Започвайки от имиджово позициониране, днес търсим потребителски ефект, лоялност и релевантност в таргет групите на нашите клиенти.

Кои ваши отличия/мнения на клиенти са особено ценни за вас?

- Най-голямата награда за екипа на IPBG е доволният клиент. Нашата всеотдайност е концентрирана върху успеха на клиента. Изграждането на образа му, комуникиране на посланията и ефективност.

Какви са новостите, които ще предложите или вече предлагате на своите клиенти и на пазара?

- Винаги сме залагали на иновативни комуникационни модели при изграждането на стратегии. Конкретен пример за това е запитване от страна на потенциален клиент за инфлуенс маркетинг с популярни имена. Рискувайки да загубим клиента, предложихме друг подход. Нашата визия бе да изградим инфлуенсър, да създадем релевантен посланик на бранша и услугата. Открихме го сред служителите на нашия клиент. Бяхме убедени в успеха, който последва.

Търсят ли клиентите и възползват ли се от всички ваши услуги?

- В периода на адаптация, в който се намира целият свят, и ние сме вдъхновени да адаптираме услугите, които предлагаме на нашите клиенти, възможностите, които бихме могли да разкрием пред тях, благодарение на богатия ни опит, новаторство и флексабилност на екипа.

Кои са силните страни на агенцията?

- Днес е много трудно да говорим за силни страни. Всички понятия, с които сме разполагали досега, се налага да запълваме с ново съдържание. Днес силна страна, не само на екипа, а и на отделната личност, е способността за бърза реорганизация и адаптация. Актуалният акцент е комуникацията в дигитална среда. Потребителският таргет е силно сегментиран. Това предполага нов ориентир в потребителското поведение и изследването му на всяка стъпка по клиентската пътека. Силните страни на всеки един от нас в персонален и корпоративен план налагат промени, които ситуацията изисква.

Вие ли избирате клиентите си?

- За нас приоритет е с клиентите да споделяме сходни ценности. Да имаме обща визия за развитие и устойчивост. Да надграждаме постигнатото и да сме в служба на общността. Само тогава можем да развиваме бизнеса - нашия и на клиентите ни. Твърдата увереност, че времената, в които живеем, ще ни помогнат да бъдем надеждни и автентични, ни вдъхновяват да продължаваме напред заедно.

Как клиентите да извлекат максималното от своята агенция?

- Екипната работа дава резултати по-бързо от всякога. В сегашните времена на несигурност от особено значение е креативността да обединява агенция, проджект мениджъри и клиенти. Опитността и познанията на всеки специалист е от значение в структурирането на адекватна стратегия, която да вдъхновява таргет аудиторията и служителите едновременно. Employer branding и комуникационни послания никога не са били в такава синергия както днес.

Как технологиите и данните като цяло повлияват работата на агенцията/групата?

- Данните са валутата на съвременността. Това е настоящото Big Thing, което ще бъде ориентир за потребителското поведение на таргет аудиториите. Микросегментирането е от ключово значение за успеха на комуникационните послания. ПР науката и практиката днес са по-флексабилни от всякога. Загрижеността, емпатията и развиването на общностите ще са от ключово значение за израстването не само на бранша, а и на икономиката в глобален аспект.

Какви според вас ще бъдат комуникационните бюджети в страната през следващата година?

- Адаптирани към новата реалност. Прекроени финансово и пренасочени към каналите, които носят ефективност. Разпределени в нови комуникационни канали и ориентирани към създаване на авторско дигитално съдържание.

Послание към клиентите/колегите/екипа ви?

- Креативност, доверие, грижа. Това са фундаменталните ценности, на които екипът ни стъпва, за да израства, да придобива нови знания и да ангажира клиентите в подкрепа на общностите.

Какво включва средносрочната стратегия на агенцията?

- Изследване на потребителските нагласи, анализ на таргет аудиториите, възпитаване на бъдещи потребителски сегменти и генериране на нови инструменти за комуникация. Разгръщане на модулите от обучения, както за служителите на нашите клиенти, така и насочени към по-широка аудитория.

IPBG е комуникационна агенция, която съществува в сегашния си вид от 2013-а година. В основата на компанията е част от екипа на ПР структура, създадена през 2007-а година, за да посрещне множеството запитвания за планиране и организиране на събития. Разраствайки се, агенцията включва допълнителни услуги, които и до днес предлага, модернизирайки микса спрямо стратегическите кампании на клиентите. Управляващият директор на IPBG, който е и дългогодишен преподавател в НБУ, разработва и предлага авторски модул от медийни и комуникационни обучения. Сред клиентите на агенцията в България са "Маутай България", "Филип Морис България", ПИБ, Българска федерация по таекуондо, Walmark, "Междинна станция", най-големият дистрибутор на продукти за коса и оборудване на фризьорски салони Christian Of Roma, "DM България", D-R DENKOVA DERMATOLOGY и Aesthe Clinic, Dony Cosmetics и други.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.