Най-големите комуникационни групи в България

Как се променят бизнес резултатите им през последната година

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

През 2019 г. ръстът на най-големите комуникационни групи в България се забавя. Ако през 2018 г. 10-те начело на класацията растяха с двуцифрени проценти, те приключиха 2019 г. едва с 3.4% по-високи обороти. Така те се равняват общо на малко над 325.4 млн. лв., което представлява разлика от повече от 10 млн. лв. на годишна база. Въпреки това те продължават да държат над две трети от целия рекламен обем. На шест от групите в класацията приходите за изминалата година нарастват, като на четири от тях с двуцифрен процент.

Медийните агенции са основен двигател на ръста във финансовите резултати на комуникационните групи, част от които през последните години фокусираха усилията си в развитието именно на този бизнес. Това до известна степен е логична стратегия, предвид че на българския пазар телевизията продължава да държи най-голям дял в медийния микс на рекламодателите. И макар оборотите, които минават през медийните агенции, да не остават в дружеството, а само да се управляват от него, таксите за обслужване са достатъчен стимул за развитието на тези звена.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар