Най-големите комуникационни групи в България

Как се променят бизнес резултатите им през последната година

През 2019 г. ръстът на най-големите комуникационни групи в България се забавя. Ако през 2018 г. 10-те начело на класацията растяха с двуцифрени проценти, те приключиха 2019 г. едва с 3.4% по-високи обороти. Така те се равняват общо на малко над 325.4 млн. лв., което представлява разлика от повече от 10 млн. лв. на годишна база. Въпреки това те продължават да държат над две трети от целия рекламен обем. На шест от групите в класацията приходите за изминалата година нарастват, като на четири от тях с двуцифрен процент.

Медийните агенции са основен двигател на ръста във финансовите резултати на комуникационните групи, част от които през последните години фокусираха усилията си в развитието именно на този бизнес. Това до известна степен е логична стратегия, предвид че на българския пазар телевизията продължава да държи най-голям дял в медийния микс на рекламодателите. И макар оборотите, които минават през медийните агенции, да не остават в дружеството, а само да се управляват от него, таксите за обслужване са достатъчен стимул за развитието на тези звена.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се