Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 декември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 декември)

Новата формула за успех на комуникационни агенции; Домусчиев продава "Нова тв" на собственика на БТК United Group; bTV има нов изпълнителен директор; САЩ поискаха Facebook да се раздели с Instagram и WhatsApp; Кои са цветовете на Pantone за 2021 г. и др.

2857 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Надпревара за новата формула на успеха

Миналата година беше сред най-силните за българския комуникационен пазар. Икономическото развитие и повишаваща се покупателна способност поставиха участниците на пазара в доста комфортна зона. Затова, когато през март България обяви локдаун, а първата реакция на много рекламодатели беше да спрат или значително да намалят рекламните си инвестиции, агенциите останаха в ступор. Те трябваше да пренапишат комуникационната стратегия на клиентите си, докато се опитват да спасят собствения си бизнес и да предпазят хората си.

Добрата новина е, че повечето агенции посрещат сътресението в добра кондиция. Много от тях с нарастващи приходи, разнообразно портфолио от клиенти и балансирани екипи. Дългогодишните участници на пазара пък, които са преминали през кризата от 2008 г., влизат в тази с повече опит. Едно е сигурно - трансформацията, за която агенциите говорят от години, вече е тук.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Домусчиев продава "Нова тв" на собственика на БТК United Group

Само година и половина след като братя Домусчиеви влязоха в "Нова телевизия", медийната група е на път отново да смени собственика си. Сделката е пред подписване, а чрез нея United Group, купила преди месеци и най-големия телеком БТК, ще поеме и телевизията. Вчера Комисията за защита на конкуренцията обяви, че започва да разглежда сделката.

Точната цена на сделката все още не е ясна, но според източници от пазара започва от 250 млн. евро, но може да достигне и 300 млн. евро, като зависи и от постигането на определени показатели в следващите няколко години. Това е значително над цената, която Домусчиеви договориха за "Нова броудкастинг груп" преди почти две години със шведската MTG - 185 млн. евро.

Повече по темата може да прочетете тук>>

bTV има нов изпълнителен директор

"бТВ медиа груп" има нов изпълнителен директор от днес. С над 25 години опит на медийния пазар в Чехия Мартин Швехлак застава начело на една от най-големите медийни групи в България. Той заема поста на досегашния директор Флориан Скала, който управляваше групата през последните четири години. Промяната е очаквана, след като българското дружество има нов собственик от есента - инвестиционната група PPF на чешкия бизнесмен Петр Келнер, който в България придоби и "Теленор България". През октомври той официално купи групата Central European Media Enterprises (CME), която има медийни бизнеси още в Чехия, Словакия, Словения и Румъния.

Повече за новия изпълнителен директор може да прочетете тук>>

Tribal Worldwide Sofia с нов творчески директор

Луай Аласфахани е новият творчески директор на Tribal Worldwide Sofia, част от комуникационната група на DDB. Той има над 25 години опит в комуникационната индустрия, като кариерата му започва като медиен директор в Кувейт. Впоследствие работи в Imact/BBDO на позицията акаунт директор, а през 2001 г. става управляващ партньор в Paragon M&C Saatchi в Кувейт. Тогава основава агенцията Pargon marketing communications с фокус бранд трансформация, която има офис и в България. Сега Аласфахани застава начело на агенцията Tribal Worldwide Sofia, която през септември се преструктурира и фокусира дейността си върху дигиталните услуги в комбинация с творчески решения. Сред клиентите на агенцията са фондация "Америка за България", Aroma, BLD, TBI Bank и др. Преди това творчески директор на агенцията беше Ивелина Николова, която вече е творчески директор на комуникационната група Ogilvy заедно с Иван Хадживеликов.

Кампания за по-чист въздух в София

Екологичното сдружение Greenpeace започна кампания за по-чист въздух в София, като публикува искания в седем точки как това да се случи. Те са насочени към Йорданка Фандъкова, а всеки желаещ може да се присъедини към инициативата в специално създаден сайт. Като част от кампанията организацията планира да изпрати "коледен подарък" на кмета на столицата - преспапие, пълно с мръсен въздух. То съдържа също и макети на символи на София като храм-паметника "Александър Невски" и Витоша, както и послание "София не трябва да вижда въздуха, който диша". Кампанията е изготвена в партньорство с агенцията Wunderman Thompson Sofia и по думите им ще включва още съдържание, което ще бъде публикувано във времето, а кулминацията й ще бъде на 22 декември, когато ще поднесат преспапието и исканията на Greenpeace за по-чист въздух на кмета на София Йорданка Фандъкова.

Дигитален бизнес

САЩ поискаха Facebook да се раздели с Instagram и WhatsApp

Федералното правителство на САЩ, подкрепено от 46 щати в страната, заведе антитръстово дело срещу Facebook, като крайната му цел е да накара компанията да се раздели с две от звената си - придобитите съответно през 2012 г. и 2014 г. - Instagram и WhatsApp. Тезата на правителството е, че с масовото изкупуване на компании в зародиш на непазарни цени Facebook убива своята потенциална конкуренция.

За подготвяно дело се говори от около година насам, а в средата на октомври антимонополно дело беше заведено и срещу друг технологичен гигант, Google. Най-вероятно до края на мандата на Доналд Тръмп на 20 януари 2021 г. ще се появят още едно или две дела - срещу Amazon и/или Apple. Четирите компании заедно имат обща пазарна капитализация 5.7 трлн. долара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Онлайн рекламите ви познават добре

Системата за онлайн реклами е базирана на събирането и споделянето на потребителски данни на непрозрачен конкурентен пазар, който е в ръцете на няколко мощни компании, включително Google. Поверителността и защитата на личните данни са под въпрос и Европа обсъжда какви действия да бъдат предприети, се казва в анализ на European Data Journalism Network.

"Поискахме от комисията да обмисли постепенното премахване на таргетираната реклама, ако не и пълна забрана в целия Европейски съюз." Това споделя малтийският евродепутат Алекс Агиус Салиба в началото на октомври. Същото искане има и в доклад, подкрепен от големите политически сили и съставен от германския евродепутат Тиемо Вьолкен.

Какъв е проблемът на Европа с онлайн рекламата и защо ни интересува може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

"Озаряващо жълто" и "основно сиво" са цветовете на Pantone за 2021 г.

"Oзаряващо жълто" и "основно сиво" са цветовете на 2021 г. според института Pantone, пише "Дневник". Това е "брак на цветове, отправящ послание за сила и надежда, за издръжливост и възвисяване". Всяка година американският институт анализира световните тенденции - от случващото се по модните подиуми и развлекателния бизнес до медиите и цялостното настроение в обществата, за да прогнозира кой може да е предпочитаният цвят за следващите 12 месеца.

"Озаряващото жълто" е светъл и весел нюанс, искрящ от жизненост; топъл и пропит от силата на слънцето", аргументират избора си от Pantone. "Основното сиво е символ на солидни и надеждни елементи, които издържат вечно и дават здрава основа."

Повече по темата може да прочетете тук>>

IKEA закри каталога си, издаван от 70 години

IKEA обяви, че прекратява отпечатването на своя годишен каталог. Причината за "емоционалното решение" да се сложи край на едно от изданията с най-голям тираж в света е, че повечето от клиентите са преминали към пазаруване онлайн, пише "Дневник".

През 2016 г. каталогът достигна рекордните над 200 млн. броя, раздавани безплатно по домакинствата в повече от 50 пазара, включително този в България. Първият брой от 1951 г. излиза в тираж 285 хиляди броя и се разпространява в южната част на Швеция. Последният от 2020 г. е "само" 40 млн. броя.

Повече по темата може да прочетете тук>>

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход