Ивелина Гичева-Николова и Иван Хадживеликов: Кризата показа истинските лица на хората, брандовете и агенциите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ивелина Гичева-Николова и Иван Хадживеликов: Кризата показа истинските лица на хората, брандовете и агенциите

Новите групови творчески директори на Ogilvy Иван Хадживеликов и Ивелина Гичева-Николова.

Ивелина Гичева-Николова и Иван Хадживеликов: Кризата показа истинските лица на хората, брандовете и агенциите

Новите творчески директори на Ogilvy пред "Капитал"

4560 прочитания

Новите групови творчески директори на Ogilvy Иван Хадживеликов и Ивелина Гичева-Николова.

© Цветелина Белутова


От началото на ноември комуникационната група Ogilvy се оглавява от двама нови творчески директори. Това са Ивелина Гичева-Николова и Иван Хадживеликов, които имат дългогодишен опит в областта на рекламата. Преди това те бяха част от агенцията Tribal Worldwide Sofia. Там, в продължение на три години двамата рекламисти работят в един екип и по думите им вече изградената и работеща синергия помежду им ги провокира да продължат да работят като тандем и в Ogilvy. Целта им в комуникационна група ще бъде изграждането на силен творчески екип и разширяване на портфолиото както с български, така и с международни клиенти. Преди две години Ogilvy започна да работи с агенцията Knoway с цел да подсили творческите си услуги. По думите на компанията партньорството продължава, а двете творчески агенции в групата ще засилят присъствието й на пазара.

Ивелина Гичева-Николова има близо 16 години опит в рекламната индустрия. Кариерата й започва в Graffiti BBDO, където работи като копирайтър. След това отива в агенцията KRES като копирайтър, а после и заместник творчески директор в рекламна агенция "Крес". През 2013 г. Заедно с Йордан Жечев основат агенцията Tribal Worldwide Sofia, като част от комуникационната група на DDB. Тогава тя заема позицията творчески директор и работи за клиенти, сред които Фондация Америка за България, TBI Bank, Allianz, Volkswagen и Telenor Унгария.
Иван Хадживеликов започва рекламната си кариера преди близо 13 години. Първата агенция, в която работи е Demner, Merlicek&Bergmann, която тогава обслужва Mtel. Закратко кариерата му минава през агенцията Le Spot, а след това започва работа в New Moment New Ideas на позицията Head of copy, където работи с Душан Дракалски, тогава регионален творчески директор. През годините е работил също в McCann и Ogilvy, като старши копирайтър. Последните три години беше част от творческия екип на Tribal Worldwide Sofia.

Каква беше причината да напуснете Tribal Worldwide Sofiaи да започнете работа в Ogilvy?

Ивелина Гичева-Николова: Tribal Worldwide Sofia поема по свой собствен път и решението на собствениците беше да се трансформира в performance агенция. С Иван никога не ни се е искало да се ограничаваме в рекламата, защото случващото се по света не може да бъде сведено до един формат. Важното е да можеш да въздействаш на хората.

Иван Хадживеликов: С Ива ни свързват три ценности - любов, любопитство и лудост. Поне две от тях не се събират в екселска таблица. Добре е, когато усетиш, че трябва да се случи промяна, защото отлагането прави нещата само по-лоши. Когато прехвърлихме агенциите в България, Ogilvy много бързо излезе като възможност и поле за изява. От самото начало искахме двамата като екип да работим заедно.

Позицията ви е творчески директори на цялата група на Ogilvy. Какво означава това и как са разпределени задълженията ви?

Иван Хадживеликов: Разговаряме с колегите от всяко звено в групата. Имаме желание, амбиция и експертизата да помогнем навсякъде, където има нужда от творчески решения. Без значение дали става въпрос за онлайн кампания, постинг план или голяма 360-градусова кампания.

Ивелина Гичева-Николова: И двамата работим за всички клиенти и заедно измисляме идеите. Харесва ни моделът двама души да са си коректив един на друг. Творческото дуо изчиства много от грешките и маха егото от уравнението, кат така фокус става работата. Иван е по-силен копирайтър и му се вслушвам, когато става въпрос за текст. Аз съм по-визуален човек и той ми се доверява, когато става въпрос за решения в тази област.

Каква е структурата на творческия екип на Ogilvy?

Ивелина Гичева-Николова: В момента наемаме активно хора. Също така работим с фрийлансъри, защото не е важно дали вътрешният екип е направил всичко по проекта, а как изглежда крайният резултат. Винаги сме мислили кои са правилните хора, които да направят дадена идея, а не кой е на пълно работно време в агенцията.

Иван Хадживеликов: Търсим млади хора, които не са изморени от рекламата и работата в агенции и заедно да се развиваме.

Ивелина Гичева-Николова: Конкуренцията на нашата работа е всичко, което се случва по света, защото хората избират между цялото съдържание в развлекателната индустрия. Заради това ни е важно екипът да бъде съставен от млади хора с всестранни интереси.

Кои са клиентите, за които работите в момента?

Ивелина Гичева-Николова: Работим по проект за Philips. Сред клиентите ни са още Pepco, Toyota, JTI. Нови проекти за групата са Agitprop, на които помагаме за филмовия фестивал Sofia Documental с фокус върху човешките права. За мен е важно рекламата да дава и нещо към обществото. Другият нов проект е към "Българския фонд за жените" по повод Межднародния ден за елиминиране на насилието над жени.

Иван Хадживеликов: Записахме албум с монолози на насилници, скрити зад имената на вечни български музикални хитове, които, поставени в контекста на проблема, препращат към различни видове насилие. Например "Болката отляво" - името, заето от хита на Васил Найденов, е монолог на побойник. Всеки актьор записа по два "сингъла", които събрахме в албум, който ще бъдат разпространява онлайн и на физически носител.

Как виждате агенцията след една година?

Иван Хадживеликов: Искаме след година да имаме завършен творчески екип, който да може да работи за големи клиенти в България и в чужбина. Портфолиото ни от клиенти до голяма степен зависи от това как ще се развие кризата. Искаме да отидем на конкурси за големи клиенти - банки, телекоми, бензиностанции, бири и др. Бихме търсили и работа извън границите на България.

Ивелина Гичева-Николова: Искаме да се целим и към международни конкурси и награди.

Как се отрази корона кризата на рекламата в България?

Ивелина Гичева-Николова: Болките на рекламния пазар са едни и същи от години. Ако си бранд, който се страхува от рискове или предпочита отъпкана пътека, независимо дали има коронавирус или не, комуникацията ти никога няма да бъде отличителна. Не смятам, че кризата промени нещо значително, а по-скоро обостри проблемите на пазара.

Иван Хадживеликов: Времената са такива, че за добро или зло си проличава от какво са направени както хората, така и брандовете и агенциите.

Интервюто взе Сирма Пенкова

От началото на ноември комуникационната група Ogilvy се оглавява от двама нови творчески директори. Това са Ивелина Гичева-Николова и Иван Хадживеликов, които имат дългогодишен опит в областта на рекламата. Преди това те бяха част от агенцията Tribal Worldwide Sofia. Там, в продължение на три години двамата рекламисти работят в един екип и по думите им вече изградената и работеща синергия помежду им ги провокира да продължат да работят като тандем и в Ogilvy. Целта им в комуникационна група ще бъде изграждането на силен творчески екип и разширяване на портфолиото както с български, така и с международни клиенти. Преди две години Ogilvy започна да работи с агенцията Knoway с цел да подсили творческите си услуги. По думите на компанията партньорството продължава, а двете творчески агенции в групата ще засилят присъствието й на пазара.

Ивелина Гичева-Николова има близо 16 години опит в рекламната индустрия. Кариерата й започва в Graffiti BBDO, където работи като копирайтър. След това отива в агенцията KRES като копирайтър, а после и заместник творчески директор в рекламна агенция "Крес". През 2013 г. Заедно с Йордан Жечев основат агенцията Tribal Worldwide Sofia, като част от комуникационната група на DDB. Тогава тя заема позицията творчески директор и работи за клиенти, сред които Фондация Америка за България, TBI Bank, Allianz, Volkswagen и Telenor Унгария.
Иван Хадживеликов започва рекламната си кариера преди близо 13 години. Първата агенция, в която работи е Demner, Merlicek&Bergmann, която тогава обслужва Mtel. Закратко кариерата му минава през агенцията Le Spot, а след това започва работа в New Moment New Ideas на позицията Head of copy, където работи с Душан Дракалски, тогава регионален творчески директор. През годините е работил също в McCann и Ogilvy, като старши копирайтър. Последните три години беше част от творческия екип на Tribal Worldwide Sofia.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.