Глобалната рекламна индустрия ще се възстанови поне след две години

През 2020 г. рекламните инвестиции намаляват с 63 млрд. долара в световен план

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Темата накратко
  • През 2020 г. рекламните инвестиции намаляват с 63 млрд. долара в световен план.
  • Най-голям е спадът в Латинска Америка, а пазарът в Северна Америка през 2021 г. почти ще достигне нивата преди кризата.
  • С над една трета намаляват глобалните рекламни вложения в туристическия сектор.

В началото на годината участниците на рекламния пазар определяха като най-тежка за бизнеса им 2009 г. Само за няколко месеца обаче това се промени и сега някои от тях вероятно си спомнят с известна доза умиление финансовата криза тогава. Според актуалния доклад за глобалната рекламна индустрия на компанията за проучвания WARC пандемията от коронавирус е довела до двойно по-голям спад в инвестициите в сравнение с 11 години по-рано. Връщането към обичайните нива на сектора обаче ще се случи по-бързо. Прогнозите сочат, че ще са необходими две години за възстановяването на рекламната индустрия, като най-голям ръст през 2021 г. се очаква на европейските пазари.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал