София Пенева: Успяхме бързо да се приспособим към новото нормално
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София Пенева: Успяхме бързо да се приспособим към новото нормално

София Пенева: Успяхме бързо да се приспособим към новото нормално

Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"

4081 прочитания

Как се отрази на бизнеса ви пандемията и какви промени предприехте?

Нашият бизнес беше един от засегнатите от пандемията. Това пролича още в края на първото тримесечие върху планираните BTL активности, както и с отмяната на планираните събития. Във второто тримесечие се забеляза и двуцифрен спад в медийните инвестиции, но увеличихме приходите си от PR и дигитални услуги и успяхме да спечелим нови клиенти. Трябваше да реорганизираме и да реструктурираме агенциите си, за да посрещнем променените нужди и очаквания на клиентите си и да задоволим новото търсене.

Какво научихте за бизнеса си от създалата се криза?

Бизнесът ни е преминавал през множество трудни периоди и предизвикателства. Когато ни връхлетя пандемията, се впечатлих, че успяхме бързо да се приспособим към новото нормално. Научихме се да участваме в конкурси "дистанционно", да печелим нов бизнес, без да сме виждали на живо новите си клиенти, и да изграждаме отношения с тях.

Ще има ли трайна промяна в потребителските навици след случващото се?

Трайна промяна вече се наблюдава поне в два аспекта - засилено потребление през каналите на онлайн търговията и засилена дигитализация в бизнес процесите. Това със сигурност ще доведе след себе си и до други промени в поведението на потребителите.

Какви са очакванията ви за българския комуникационен пазар през 2021 г.?

Надявам се пазарът да започне да се възстановява през първата половина на следващата година. По прогноза на Българската асоциация на комуникационните агенции очакваме през 2022 г. медийните инвестиции да възвърнат нивата си отпреди кризата. И се надявам множеството рекламни конкурси, които текат през второто половина на тази година, да доведат до много нови кампании и инвестиции на пазара.

Как се отрази на бизнеса ви пандемията и какви промени предприехте?

Нашият бизнес беше един от засегнатите от пандемията. Това пролича още в края на първото тримесечие върху планираните BTL активности, както и с отмяната на планираните събития. Във второто тримесечие се забеляза и двуцифрен спад в медийните инвестиции, но увеличихме приходите си от PR и дигитални услуги и успяхме да спечелим нови клиенти. Трябваше да реорганизираме и да реструктурираме агенциите си, за да посрещнем променените нужди и очаквания на клиентите си и да задоволим новото търсене.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK