Най-големите комуникационни агенции в България, които не са част от група

Как се променя бизнесът им през последната година

В класацията влизат агенции, които не са част от комуникационна група, българска или международна, или група от дружества под една шапка. Тази година в нея участват отново дигитални, творчески и BTL компании. Причината е, че голяма част от тях все по-често избягват да се определят като конкретен тип агенция, защото подобно на групите те също целят да предлагат възможно най-широк набор от услуги. Техните вътрешни структури обаче са значително по-олекотени и разполагат с по-малки екипи.

2019 г. е изключително добра за бизнеса на индивидуалните агенции и приходите им нарастват с 35.4%, достигайки 116.2 млн. лв. В класацията попадат 14 агенции с фокус творческо рекламно обслужване, като пет от тях отчитат спад на приходите. Сред тях е New Moment, която промени бизнес стратегията си и от комуникационна група се преструктурира в индивидуална агенция. "През 2019 г. обединихме медийната и творческата част, променихме част от екипите и структурите, загубихме някои клиенти и променихме подхода към наличните, предлагайки по-завършен и цялостен продукт", обяснява Костадин Крантев, управляващ директор на агенцията. Двуцифреният спад в приходите на Interpartners например се дължи на прекратяване на партньорството им с "Еврофутбол", но очакванията на собственика и управляващ партньор Катя Димитрова са компанията да приключи 2020 г. с ръст в оборотите заради нови клиенти в портфолиото с големи бюджети.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се