Най-големите комуникационни агенции в България, които не са част от група
Как се променя бизнесът им през последната година
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
В класацията влизат агенции, които не са част от комуникационна група, българска или международна, или група от дружества под една шапка. Тази година в нея участват отново дигитални, творчески и BTL компании. Причината е, че голяма част от тях все по-често избягват да се определят като конкретен тип агенция, защото подобно на групите те също целят да предлагат възможно най-широк набор от услуги. Техните вътрешни структури обаче са значително по-олекотени и разполагат с по-малки екипи.
2019 г. е изключително добра за бизнеса на индивидуалните агенции и приходите им нарастват с 35.4%, достигайки 116.2 млн. лв. В класацията попадат 14 агенции с фокус творческо рекламно обслужване, като пет от тях отчитат спад на приходите. Сред тях е New Moment, която промени бизнес стратегията си и от комуникационна група се преструктурира в индивидуална агенция. "През 2019 г. обединихме медийната и творческата част, променихме част от екипите и структурите, загубихме някои клиенти и променихме подхода към наличните, предлагайки по-завършен и цялостен продукт", обяснява Костадин Крантев, управляващ директор на агенцията. Двуцифреният спад в приходите на Interpartners например се дължи на прекратяване на партньорството им с "Еврофутбол", но очакванията на собственика и управляващ партньор Катя Димитрова са компанията да приключи 2020 г. с ръст в оборотите заради нови клиенти в портфолиото с големи бюджети.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.