Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 декември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 декември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 декември)

Антон Хекимян е новият директор на новините в bTV; Ogilvy Sofia е новата творческа агенция на Пощенска банка; Глобалната рекламна индустрия ще се възстанови поне след две години; Комуникациите 2020 - най-четените текстове, най-гледани реклами в YouTube, най-търсени думи и др.

2974 прочитания

© Капитал


През изминалата седмица

На българския пазар

Антон Хекимян заема мястото на Венелин Петков като директор на новините в bTV

Фотограф: bTV

Промените в bTV продължават. Медийната група обяви, че начело на отдела "Новини, актуални предавания и спорт" застава водещият на сутрешния блок Антон Хекимян. Той сменя досегашния директор Венелин Петков, който оглавяваше новинарския отдел на медиата от 2014 г. Позицията е една от ключовите в медиата, защото именно от ръководителя на тази дирекция най-ясно се вижда дали телевизията е независима от властта.

bTV има и нов директор "Програма" в лицето на Христо Хаджитанев. Преди това позицията се заемаше от Маргарита Александрова, дългогодишен кадър в групата.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Ивелина Гичева-Николова и Иван Хадживеликов: Кризата показа истинските лица на хората, брандовете и агенциите

Фотограф: Цветелина Белутова

От началото на ноември комуникационната група Ogilvy се оглавява от двама нови творчески директори. Това са Ивелина Гичева-Николова и Иван Хадживеликов, които имат дългогодишен опит в областта на рекламата. Преди това те бяха част от агенцията Tribal Worldwide Sofia. Там в продължение на три години двамата рекламисти работят в един екип и по думите им вече изградената и работеща синергия помежду им ги провокира да продължат да работят като тандем и в Ogilvy. Целта им в комуникационна група ще бъде изграждането на силен творчески екип и разширяване на портфолиото както с български, така и с международни клиенти.

Повече за плановете и задълженията на новите творчески директори може да прочетете в интервюто тук>>

Когато свободните журналисти се приемат за опасно неудобство

Ситуацията с медиите в България не е здравословна и дори се е влошила, смята ръководителят на Медийната програма за Югоизточна Европа на фондация "Конрад Аденауер" Хендрик Зитих, който участва в представянето на изследване на "Тренд" за отношението на българите към медиите, поръчано от германската фондация. Зитих, който водеше онлайн дискусия на фондацията по темата, сподели още, че остава с впечатлението, че "в страната журналистите се възприемат като фактори, които пречат".

Повече за изследването на "Тренд" и резултатите от него може да прочетете тук>>

Пеевски се "чисти" и от вестниците - отиват при купувача на "Нова телевизия" и БТК

United group, които купиха БТК и са в процес на придобиването на "Нова телевизия", искат да купят и вестниците на депутата от ДПС Делян Пеевски "Телеграф", "Монитор", "Политика", "Меридиан мач" и "Борба". Това става ясно от регистъра на Комисията за защита на конкуренцията. Като купувач е посочено дружеството United media, дъщерно дружество на United Group (UG).

През последните месеци Пеевски се опита да "изчисти" вестникарския си бизнес. Той прехвърли марките към новосъздадено "огледално" дружество "Вестник Телеграф", което беше обявено в ликвидация.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Ogilvy Sofia е новата творческа агенция на Пощенска банка

Творческата агенция Ogilvy Sofia, част от комуникационната група Ogilvy Group Bulgaria, поема обслужването на Пощенска банка. Партньорството е в резултат на проведен през лятото конкурс за избор на нова агенция. От Ogilvy пишат в прессъобщение, че агенцията ще отговаря за маркетинг позиционирането, рекламната стратегия и реализация на кампаниите на финансовата институция. Сред агенциите, с които банката продължава да си партнира през следващата година, са още BBDO Group в сферата на публичните комуникации и медийните стратегии и Digital ID за дигиталната комуникация.

По данни на ГАРБ Пощенска банка се нарежда в топ 3 най-големите рекламодатели в телевизия от финансовия сектор за 2019 г. с брутни инвестиции от 8.3 млн. лв. За периода януари - октомври тази година банката е вложила в телевизия 2.5 млн. лв.

HUB AHEAD спечели награда от международния конкурс Eventiada IPRA Golden World Awards 2020

Българската агенция HUB AHEAD беше отличена с Grand Prix в категорията "Принос към Целите за устойчиво развитие на ООН" на международния конкурс Eventiada IPRA Golden World Awards 2020. Наградата е връчена за проект по обновяването на библиотеки в три училища в България. Трансформацията включва превръщането им в цветни и модерни пространства, които учениците да посещават с удоволствие и интерес. Кампанията е осъществена за бранда бои Spirit, собственост на компанията "Оргахим". HUB AHEAD е единствената българска агенция с награда в конкурса, който се провежда за десета поредна година и цели да отличи най-добрите проекти на агенции от общо 14 държави от Централна и Източна Европа.

Дигитален бизнес

ЕС се опитва да избегне дигитален данъчен сблъсък със САЩ

Източник: Reuters

Водещи страни в ЕС искат повече от парите, които световните тех лидери от САЩ и Азия правят на тяхна територия. И задаващият се дигитален данъчен сблъсък между силите от двете страни на Атлантика може да доведе до ескалацията на търговската война, продължаваща вече няколко години. Подобен данък няма как да остане без ответна реакция, въпреки че Вашингтон също е взел на мушка технологичните си гиганти.

Какви са възможните сценарии може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Глобалната рекламна индустрия ще се възстанови поне след две години

Според актуалния доклад за глобалната рекламна индустрия на компанията за проучвания WARC пандемията от коронавирус е довела до двойно по-голям спад в инвестициите в сравнение с 11 години по-рано. Връщането към обичайните нива на сектора обаче ще се случи по-бързо. Прогнозите сочат, че ще са необходими две години за възстановяването на рекламната индустрия, като най-голям ръст през 2021 г. се очаква на европейските пазари.

Повече за рекламните инвестиции по региони, канали и индустрии може да прочетете тук>>

Unilever ще се върне във Facebook

Гигантът Unilever и един от най-големите рекламодатели обяви, че ще възобнови рекламните си инвестиции във Facebook в САЩ. Това решение идва, след като през лятото компанията се присъедини към бойкота срещу социалната мрежа, част от кампанията #StopHateForProfit. Причината бяха редицата обвинения, че Facebook публикува материали, които подбуждат насилие. Бойкотът обхвана също Instagram, собственост на най-голямата социална мрежа, и Twitter. Над 1100 компании тогава спряха рекламните си вложения във Facebook, но специалисти обявиха, че щетите за мрежата ще бъдат малки, защото приходите й се генерират основно от множество малки рекламодатели.

Комуникациите през 2020 г.

Най-четените текстове в рубриката "Медиа и реклама" в "Капитал"

Какво търсеха българите в Google

Общи търсения

  • Коронавирус
  • Google classroom
  • Избори САЩ
  • Microsoft Teams
  • iphone 12

Личности

  • Васил Божков
  • Джо Байдън
  • Доналд Тръмп
  • Ким Чен Ун
  • Генерал Венцислав Мутафчийски

Събития

  • Избори САЩ
  • Черен петък
  • Бейрут
  • Протести
  • Оскари

Спортни събития

  • Висша лига на Англия (Premier League)
  • Australian Open 2020
  • България - Унгария
  • Roland Garros
  • Лудогорец - Интер

Рецепти

  • Леща рецепта
  • Кисело зеле рецепта
  • Крем брюле рецепта
  • Тирамису рецепта
  • Мусака рецепта

Какво търси светът в Google

Общи търсения

  • Коронавирус
  • Изборни резултати
  • Коби Брайънт

Новини

  • Коронавирус
  • Изборни резултати
  • Иран

Филми

  • Паразит
  • 1917
  • Черната пантера

Най-гледаните реклами в Youtube

Всяка година видеоплатформата YouTube, собственост на Google, публикува класация на най-гледаните реклами на база данните на YouTube Ads Leaderboard.

3. Бранд: HyundaiUSA

Творческа агенция: Innocean

Гледания: 44.4 млн.

2. Бранд: Google

Творческа агенция: Google Creative Lab

Гледания: 62.4 млн.

1. Бранд: Nike

Творческа агенция: Wieden+Kennedy

Гледания: 117.7 млн.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

През изминалата седмица

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Медийното ядрено оръжие

Медийното ядрено оръжие

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK