Рекламният пазар по канали
Къде рекламодателите инвестират най-голям дял от рекламните си вложения
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
До тази година рекламният пазар в България обичайно отбелязваше двуцифрен ръст. Изминалата 2019 г. е една от най-силните за комуникационния пазар, който достига 462 млн. лв., или с 11% повече спрямо 2018 г. Според доклада на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) обаче положителната тенденция за растеж на инвестициите ще се обърне тази година. Докладът прогнозира спад с 10% през 2020 г. и връщане към нивата на пазара от 2018 г. Тенденцията телевизията да доминира пазара и да привлича най-голям дял от комуникационните бюджети на компаниите се запазва и тази година. Спад в рекламните инвестициите през 2020 г. обаче се очаква във всички канали освен в дигиталните медии, които единствено бележат ръст. Очаква се забавяне и на нетната инфлация на цените в тв реклама. Ако през 2020 г. прогнозите са за 8% инфлация, изравнена с тази на дигиталните медии, в следващите две години очакванията са цените в телевизия да намаляват още, докато тези в онлайн реклама се увеличават. Това показват първите дългосрочни прогнозни данни на БАКА до 2022 г.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.