Рекламният пазар по канали
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рекламният пазар по канали

Shutterstock

Рекламният пазар по канали

Къде рекламодателите инвестират най-голям дял от рекламните си вложения

4345 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


До тази година рекламният пазар в България обичайно отбелязваше двуцифрен ръст. Изминалата 2019 г. е една от най-силните за комуникационния пазар, който достига 462 млн. лв., или с 11% повече спрямо 2018 г. Според доклада на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) обаче положителната тенденция за растеж на инвестициите ще се обърне тази година. Докладът прогнозира спад с 10% през 2020 г. и връщане към нивата на пазара от 2018 г. Тенденцията телевизията да доминира пазара и да привлича най-голям дял от комуникационните бюджети на компаниите се запазва и тази година. Спад в рекламните инвестициите през 2020 г. обаче се очаква във всички канали освен в дигиталните медии, които единствено бележат ръст. Очаква се забавяне и на нетната инфлация на цените в тв реклама. Ако през 2020 г. прогнозите са за 8% инфлация, изравнена с тази на дигиталните медии, в следващите две години очакванията са цените в телевизия да намаляват още, докато тези в онлайн реклама се увеличават. Това показват първите дългосрочни прогнозни данни на БАКА до 2022 г.

Автор: Капитал
Автор: Капитал
Автор: Капитал
Автор: Капитал

До тази година рекламният пазар в България обичайно отбелязваше двуцифрен ръст. Изминалата 2019 г. е една от най-силните за комуникационния пазар, който достига 462 млн. лв., или с 11% повече спрямо 2018 г. Според доклада на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) обаче положителната тенденция за растеж на инвестициите ще се обърне тази година. Докладът прогнозира спад с 10% през 2020 г. и връщане към нивата на пазара от 2018 г. Тенденцията телевизията да доминира пазара и да привлича най-голям дял от комуникационните бюджети на компаниите се запазва и тази година. Спад в рекламните инвестициите през 2020 г. обаче се очаква във всички канали освен в дигиталните медии, които единствено бележат ръст. Очаква се забавяне и на нетната инфлация на цените в тв реклама. Ако през 2020 г. прогнозите са за 8% инфлация, изравнена с тази на дигиталните медии, в следващите две години очакванията са цените в телевизия да намаляват още, докато тези в онлайн реклама се увеличават. Това показват първите дългосрочни прогнозни данни на БАКА до 2022 г.

Автор: Капитал

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Медийното ядрено оръжие

Медийното ядрено оръжие

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK