Коледен рекламен дух
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Коледен рекламен дух

Коледен рекламен дух

Попитахме четирима млади рекламисти, които са най-запомнящи се коледни реклами

5807 прочитания

© Pexels


Коледни песни, цветни лампички, елха, подаръци и семейна атмосфера. Всяка година редица компании лансират празничните си реклами с до болка познати и клиширани сюжети. Целта им е да повдигнат настроението на хората и в крайна сметка да ги предизвикат да купуват. Резултатът по-често обаче е множество еднообразни коледни реклами и незапомнящи се брандове.

За да представим добрите и открояващи се примери, попитахме четирима български рекламисти за техните фаворити в коледните реклами през годините. Този път дадохме думата на младите кадри в индустрията. Те отскоро са част от комуникационната сфера и погледът им над продукциите е както на професионалисти, така и на млади потребители.

Всеки от тях посочи като фаворити международни реклами, лансирани през последните седем години. В списъка няма кампания от 2020 г. Въпреки множеството създадени рекламни продукции през годините, двама от младите специалисти посочиха като любима една и съща кампания. Тя показва различна гледна точка към коледните празници и точно това я отличава. Вижте какво друго прави впечатление на младите рекламни специалисти в празничните продукции.

Джоана Михайлова, 23 години, Account executive в Interpartners. От три години работи в сферата на рекламата и комуникациите, като това е първата агенция в кариерата й. Завършила е "Връзки с обществеността" в СУ "Св. Климент Охридски".

Бранд: Heathrow

Година: 2016

"Емоционалната видео реклама от 2016 г. проследява приключенията на две плюшени мечета по техния път към дома. Кампанията си поставя за цел да покаже най-важния от всички подаръци, а именно да се прибереш при близките си. Посланията успешно въздействат на две нива - от една страна, плюшените протагонисти олицетворяват всеки един от зрителите, залагайки на емоционалния път на убеждаване. От друга страна, вплетени в наратива са предимствата на Heathrow, представени чрез грижата на служителите за двете мечета. Впечатляващо е, че макар това да е първата реклама на британското летище, тя е сред най-гледаните клипове в онлайн пространството и поставя началото на отличителна коледна комуникация, която продължава и до днес".

Емил Николов, 22 години, Account executive в McCann Sofia. Преди две години започва работа в агенцията, тогава като студент по право. Впоследствие прекъсва и започва да учи "Връзки с обществеността" в СУ "Св. Климент Охридски".

Бранд: Lamborghini

Година: 2019

"Харесвам историята в този коледен клип, защото тя казва всичко за бранда - Lamborghini не е за всекиго, а за истински ценители. Това е връзка, която е за цял живот, страст като онези детски мечти, които следваме, за да направим живота си пълноценен. Харесва ми начинът, по който една история е разказана така, че в нея няма нищо излишно и същевременно успява да каже толкова много неща по недвусмислен начин. Разказване на история от най-съвършен вид, какъвто всяка уважаваща себе си реклама трябва да владее."

Натали Васкенова, 22 години, младши стратег в Noble Graphics. Завършва "Реклама" в University of Westminster и през лятото започва стаж в агенцията. Три месеца по-късно вече е част от стратегическия екип.

Бранд: Harvey Nichols

Година: 2013

"Рекламата на Harvey Nichols от 2013 г. е реалистична извадка на човешките мисли и действия през коледния период. Има обоснована стратегия, лежаща на истински инсайт, който малко смеят да признаят дори и пред себе си. Именно заради това ми е любима - разграничава се от еднотипната и свръх-емоционална тематика по забавен начин. Докато доста компании се опитват да избягат от материалното, когато говорят на публиката си, Harvey Nichols остават верни на себе си и на луксозния си характер, като изкарват на преден план не само любовта към материалното, но и любовта към нас самите".

Петър Евтимов, 23 години, копирайтър в Human Agency. Завършил е "Психология" в СУ "Св. Климент Охридски" и работи в комуникационния сектор от малко повече от година. Всъщност първият избор на Петър Евтимов също беше рекламата на Harvey Nichols, защото "добрата реклама казва истината, дори и тя да е неудобна". За да представим разнообразни примери обаче, той представя втората му любима коледна кампания.

Бранд: Lagavulin

Година: 2015 г.

"Да направиш реклама, която хората не просто харесват, но искат да гледат отново и отново, е изключително трудно. Особено ако в нея не се случва абсолютно нищо. Но точно това успяват да постигнат Lagavulin през 2015 г.

За да достигнат до американското поколение Y, те използват инфлуенсърските сили на Ник Оферман - един от културните герои на таргета, известен с ролята си на Рон Суонсън в сериала Parks & Recreation (героят на Оферман е фен на бранда). С него правят дигитално видео, в логиката на характерния за сериала сух хумор, в което Ник Оферман пие чаша уиски край камината. В продължение на 45 минути. Без да казва нито дума.

Резултатът? Над 1 млн. гледания за по-малко от 48 часа, медийно отразяване в публикации като Rolling Stone и една от най-запомнящите се коледни кампании в последните години".

Коледни песни, цветни лампички, елха, подаръци и семейна атмосфера. Всяка година редица компании лансират празничните си реклами с до болка познати и клиширани сюжети. Целта им е да повдигнат настроението на хората и в крайна сметка да ги предизвикат да купуват. Резултатът по-често обаче е множество еднообразни коледни реклами и незапомнящи се брандове.

За да представим добрите и открояващи се примери, попитахме четирима български рекламисти за техните фаворити в коледните реклами през годините. Този път дадохме думата на младите кадри в индустрията. Те отскоро са част от комуникационната сфера и погледът им над продукциите е както на професионалисти, така и на млади потребители.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 2
    lal12575638 avatar :-|
    lal12575638

    "Попитахме четирима млади рекламисти, които са най-запомнящи се коледни реклами" - моля, какво се опитвате да кажете? В "Капитал" редактори и коректори има ли?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Медийното ядрено оръжие

Медийното ядрено оръжие

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK