Коледен рекламен дух

Коледен рекламен дух

Попитахме четирима млади рекламисти, които са най-запомнящи се коледни реклами

7448 прочитания

© Pexels


Коледни песни, цветни лампички, елха, подаръци и семейна атмосфера. Всяка година редица компании лансират празничните си реклами с до болка познати и клиширани сюжети. Целта им е да повдигнат настроението на хората и в крайна сметка да ги предизвикат да купуват. Резултатът по-често обаче е множество еднообразни коледни реклами и незапомнящи се брандове.

За да представим добрите и открояващи се примери, попитахме четирима български рекламисти за техните фаворити в коледните реклами през годините. Този път дадохме думата на младите кадри в индустрията. Те отскоро са част от комуникационната сфера и погледът им над продукциите е както на професионалисти, така и на млади потребители.

Всеки от тях посочи като фаворити международни реклами, лансирани през последните седем години. В списъка няма кампания от 2020 г. Въпреки множеството създадени рекламни продукции през годините, двама от младите специалисти посочиха като любима една и съща кампания. Тя показва различна гледна точка към коледните празници и точно това я отличава. Вижте какво друго прави впечатление на младите рекламни специалисти в празничните продукции.

Джоана Михайлова, 23 години, Account executive в Interpartners. От три години работи в сферата на рекламата и комуникациите, като това е първата агенция в кариерата й. Завършила е "Връзки с обществеността" в СУ "Св. Климент Охридски".

Бранд: Heathrow

Година: 2016

"Емоционалната видео реклама от 2016 г. проследява приключенията на две плюшени мечета по техния път към дома. Кампанията си поставя за цел да покаже най-важния от всички подаръци, а именно да се прибереш при близките си. Посланията успешно въздействат на две нива - от една страна, плюшените протагонисти олицетворяват всеки един от зрителите, залагайки на емоционалния път на убеждаване. От друга страна, вплетени в наратива са предимствата на Heathrow, представени чрез грижата на служителите за двете мечета. Впечатляващо е, че макар това да е първата реклама на британското летище, тя е сред най-гледаните клипове в онлайн пространството и поставя началото на отличителна коледна комуникация, която продължава и до днес".

Емил Николов, 22 години, Accountexecutive вMcCann Sofia. Преди две години започва работа в агенцията, тогава като студент по право. Впоследствие прекъсва и започва да учи "Връзки с обществеността" в СУ "Св. Климент Охридски".

Бранд: Lamborghini

Година: 2019

"Харесвам историята в този коледен клип, защото тя казва всичко за бранда - Lamborghini не е за всекиго, а за истински ценители. Това е връзка, която е за цял живот, страст като онези детски мечти, които следваме, за да направим живота си пълноценен. Харесва ми начинът, по който една история е разказана така, че в нея няма нищо излишно и същевременно успява да каже толкова много неща по недвусмислен начин. Разказване на история от най-съвършен вид, какъвто всяка уважаваща себе си реклама трябва да владее."

Натали Васкенова, 22 години, младши стратег в Noble Graphics. Завършва "Реклама" в University of Westminster и през лятото започва стаж в агенцията. Три месеца по-късно вече е част от стратегическия екип.

Бранд: Harvey Nichols

Година: 2013

"Рекламата на Harvey Nichols от 2013 г. е реалистична извадка на човешките мисли и действия през коледния период. Има обоснована стратегия, лежаща на истински инсайт, който малко смеят да признаят дори и пред себе си. Именно заради това ми е любима - разграничава се от еднотипната и свръх-емоционална тематика по забавен начин. Докато доста компании се опитват да избягат от материалното, когато говорят на публиката си, Harvey Nichols остават верни на себе си и на луксозния си характер, като изкарват на преден план не само любовта към материалното, но и любовта към нас самите".

Петър Евтимов, 23 години, копирайтър в Human Agency. Завършил е "Психология" в СУ "Св. Климент Охридски" и работи в комуникационния сектор от малко повече от година. Всъщност първият избор на Петър Евтимов също беше рекламата на Harvey Nichols, защото "добрата реклама казва истината, дори и тя да е неудобна". За да представим разнообразни примери обаче, той представя втората му любима коледна кампания.

Бранд: Lagavulin

Година: 2015 г.

"Да направиш реклама, която хората не просто харесват, но искат да гледат отново и отново, е изключително трудно. Особено ако в нея не се случва абсолютно нищо. Но точно това успяват да постигнат Lagavulin през 2015 г.

За да достигнат до американското поколение Y, те използват инфлуенсърските сили на Ник Оферман - един от културните герои на таргета, известен с ролята си на Рон Суонсън в сериала Parks & Recreation (героят на Оферман е фен на бранда). С него правят дигитално видео, в логиката на характерния за сериала сух хумор, в което Ник Оферман пие чаша уиски край камината. В продължение на 45 минути. Без да казва нито дума.

Резултатът? Над 1 млн. гледания за по-малко от 48 часа, медийно отразяване в публикации като Rolling Stone и една от най-запомнящите се коледни кампании в последните години".

Коледни песни, цветни лампички, елха, подаръци и семейна атмосфера. Всяка година редица компании лансират празничните си реклами с до болка познати и клиширани сюжети. Целта им е да повдигнат настроението на хората и в крайна сметка да ги предизвикат да купуват. Резултатът по-често обаче е множество еднообразни коледни реклами и незапомнящи се брандове.

За да представим добрите и открояващи се примери, попитахме четирима български рекламисти за техните фаворити в коледните реклами през годините. Този път дадохме думата на младите кадри в индустрията. Те отскоро са част от комуникационната сфера и погледът им над продукциите е както на професионалисти, така и на млади потребители.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


2 коментара
  • 2
    lal12575638 avatar :-|
    lal12575638

    "Попитахме четирима млади рекламисти, които са най-запомнящи се коледни реклами" - моля, какво се опитвате да кажете? В "Капитал" редактори и коректори има ли?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал