Най-големите медийни агенции в България

Как се променя бизнесът им през последната година

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Бизнесът на най-големите индивидуални медийни агенции в България, които не са част от комуникационна група, пораства плавно през 2019 г. Те отчитат ръст 5% до 111.7 млн. лв., който обаче се дължи основно на двуцифреното увеличение в оборотите на четири агенции. През изминалата година намаляват приходите на половината от участниците в класацията. Оборотите на медийните агенции често представляват комбинация от комуникационните бюджети, които управляват, и таксите за обслужване на клиенти. Някои компании обаче плащат директно на медиите и бюджетите им не минават през агенциите, въпреки че пак се управляват от тях. Тези суми не са отразени в класацията. Тази година има промяна в методологията, по която "Капитал" прави класацията на медийните агенции, и затова сравнение с подреждането от миналата година не би било коректно.

Разликите в приходите на медийните агенции се отчитат не само от променената методология, като най-често са резултат от преместването на един или няколко големи рекламодателя. Това посочват като причина лидерите в класацията - Argent, които oтчитат близо 23% ръст в приходите до 26.5 млн. лв. През годината те прибавят към портфолиото си Bella, Credissimo и VP Brands International (бившето "Винпром Пещера"), което довежда и до увеличение на екипа на агенцията. Общо седем конкурса за медийно обслужване печелят през 2019 г. от "Българска медиа агенция", което ги нарежда на третото място с оборот близо 18 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар