Най-големите медийни агенции в България
Как се променя бизнесът им през последната година
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Бизнесът на най-големите индивидуални медийни агенции в България, които не са част от комуникационна група, пораства плавно през 2019 г. Те отчитат ръст 5% до 111.7 млн. лв., който обаче се дължи основно на двуцифреното увеличение в оборотите на четири агенции. През изминалата година намаляват приходите на половината от участниците в класацията. Оборотите на медийните агенции често представляват комбинация от комуникационните бюджети, които управляват, и таксите за обслужване на клиенти. Някои компании обаче плащат директно на медиите и бюджетите им не минават през агенциите, въпреки че пак се управляват от тях. Тези суми не са отразени в класацията. Тази година има промяна в методологията, по която "Капитал" прави класацията на медийните агенции, и затова сравнение с подреждането от миналата година не би било коректно.
Разликите в приходите на медийните агенции се отчитат не само от променената методология, като най-често са резултат от преместването на един или няколко големи рекламодателя. Това посочват като причина лидерите в класацията - Argent, които oтчитат близо 23% ръст в приходите до 26.5 млн. лв. През годината те прибавят към портфолиото си Bella, Credissimo и VP Brands International (бившето "Винпром Пещера"), което довежда и до увеличение на екипа на агенцията. Общо седем конкурса за медийно обслужване печелят през 2019 г. от "Българска медиа агенция", което ги нарежда на третото място с оборот близо 18 млн. лв.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.