Пазарът на онлайн реклама

България се нарежда в последната четворка на държавите от Европа по общи инвестиции в онлайн реклама

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

През 2019 г. значителен ръст в нетните инвестиции в онлайн реклама в България отчитат от браншовото сдружение "IAB България". Те достигат рекордните 122.1 млн. лв., или с 19.4% повече в сравнение с 2018 г. Макар голяма част от тях да се инвестират традиционно в гигантите Facebook и Google, вложенията в български издатели и платформи плавно нарастват с 3.2% през 2019 г. Интересът към нейтив и PR публикации в локални играчи се увеличава, като това е форматът, който бележи най-голям ръст - над 47%.

Прогнозата на "IAB България" е ръстът в инвестициите в интернет реклама да бъде прекъснат през 2020 г. Според проучване на браншовата организация средният очакван спад на годишна база от издателите е 23%, а от агенциите 17%. Все пак има и оптимистични прогнози на някои участници на пазара, които очакват ръст в инвестициите с 5% на годишна база.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове