Пазарът на онлайн реклама

Shutterstock

Пазарът на онлайн реклама

България се нарежда в последната четворка на държавите от Европа по общи инвестиции в онлайн реклама

6002 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


През 2019 г. значителен ръст в нетните инвестиции в онлайн реклама в България отчитат от браншовото сдружение "IAB България". Те достигат рекордните 122.1 млн. лв., или с 19.4% повече в сравнение с 2018 г. Макар голяма част от тях да се инвестират традиционно в гигантите Facebook и Google, вложенията в български издатели и платформи плавно нарастват с 3.2% през 2019 г. Интересът към нейтив и PR публикации в локални играчи се увеличава, като това е форматът, който бележи най-голям ръст - над 47%.

Прогнозата на "IAB България" е ръстът в инвестициите в интернет реклама да бъде прекъснат през 2020 г. Според проучване на браншовата организация средният очакван спад на годишна база от издателите е 23%, а от агенциите 17%. Все пак има и оптимистични прогнози на някои участници на пазара, които очакват ръст в инвестициите с 5% на годишна база.

Повишаването на вложенията в дигитална реклама в България изглежда положителна тенденция на фона на средното увеличение за Европа с 12.3% за 2019 г. Обемите обаче остават значително под средните и страната ни се нарежда в последната четворка по общи инвестиции в онлайн реклама, следвана в класацията единствено от Беларус, Словения и Сърбия. Същото важи и за вложенията на глава от населението, които се равняват на 9 евро за 2019 г. Положителното е устойчивата тенденция за втора поредна година съседките ни Румъния и Сърбия да инвестират по-малко в дигитална комуникация.

През 2019 г. значителен ръст в нетните инвестиции в онлайн реклама в България отчитат от браншовото сдружение "IAB България". Те достигат рекордните 122.1 млн. лв., или с 19.4% повече в сравнение с 2018 г. Макар голяма част от тях да се инвестират традиционно в гигантите Facebook и Google, вложенията в български издатели и платформи плавно нарастват с 3.2% през 2019 г. Интересът към нейтив и PR публикации в локални играчи се увеличава, като това е форматът, който бележи най-голям ръст - над 47%.

Прогнозата на "IAB България" е ръстът в инвестициите в интернет реклама да бъде прекъснат през 2020 г. Според проучване на браншовата организация средният очакван спад на годишна база от издателите е 23%, а от агенциите 17%. Все пак има и оптимистични прогнози на някои участници на пазара, които очакват ръст в инвестициите с 5% на годишна база.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал