Пазарът на онлайн реклама
България се нарежда в последната четворка на държавите от Европа по общи инвестиции в онлайн реклама
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
През 2019 г. значителен ръст в нетните инвестиции в онлайн реклама в България отчитат от браншовото сдружение "IAB България". Те достигат рекордните 122.1 млн. лв., или с 19.4% повече в сравнение с 2018 г. Макар голяма част от тях да се инвестират традиционно в гигантите Facebook и Google, вложенията в български издатели и платформи плавно нарастват с 3.2% през 2019 г. Интересът към нейтив и PR публикации в локални играчи се увеличава, като това е форматът, който бележи най-голям ръст - над 47%.
Прогнозата на "IAB България" е ръстът в инвестициите в интернет реклама да бъде прекъснат през 2020 г. Според проучване на браншовата организация средният очакван спад на годишна база от издателите е 23%, а от агенциите 17%. Все пак има и оптимистични прогнози на някои участници на пазара, които очакват ръст в инвестициите с 5% на годишна база.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.