Кризисни бизнес промени
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Кризисни бизнес промени

Кризисни бизнес промени

Тенденции и прогнози за комуникационния пазар през погледа на представители на някои от най-големите агенции

4074 прочитания

Как се отрази пандемията на бизнесите на някои от най-големите комуникационни агенции на пазара, какви вътрешни промени предприеха и какво научиха от кризата, разказват представители от медийния, рекламния, PR и BTL сектора.

Генадий Воробьов, изпълнителен директор на Netpeak

Клиентите и партньорите ни се адаптираха към скока в електронната търговия. Някои от тях увеличиха неколкократно бюджетите за дигитален маркетинг с цел да компенсират загубите от офлайн продажбите си. Тези клиенти, които увеличиха присъствието си онлайн, все още продължават да "жънат от посятото" и да се радват на големи приходи и високи резултати.

Томислав Цолов, основател и генерален мениджър на APRA Porter Novelli

Разработваме всяка кампания в няколко варианта - такъв, който да се случи в условията на пълна карантина, един, който да се случи в ситуация с леки рестриктивни мерки, и хибрид между първите два. Заради дистанционната работа имаме свободата да привличаме към екипа си най-добрите експерти на пазара, без да мислим за всички детайли и инвестиции, които съпътстват разширяването .

Мария Гергова-Бенгтссон, основател и изпълнителен директор на United Partners

Успяхме да лансираме нови услуги като виртуални конгреси, scenario planning, подкасти, управление на наноинфлуенсър кампании. В разгара на пандемията анонсирахме и старта на наша мрежа от партньорски агенции в Централна и Източна Европа и вече реализираме няколко проекта на 8 международни пазара.

Максим Бехар, изпълнителен директор на M3 Communication

Успяхме да убедим всички сегашни, а и бъдещи клиенти, че експертите в PR бизнеса сме им необходими повече от всякога. Помогнахме им да комуникират със своите клиенти, но и със своите екипи и партньори. Именно вътрешната комуникацията беше основният бум в бизнеса ни и все повече клиенти ни търсят главно да ги консултираме за това.

Симона Тенчева, оперативен директор в Argent

Една от основните ни цели беше да запазим целостта на екипа и успяхме. Създадохме процедура за работа при смесен присъствено-дистанционен модел. Въпреки предизвикателствата спечелихме нови клиенти, стартирахме нови проекти, разширяваме портфолиото на услугите си.
Вера Георгиева, медиа директор в "Българска медиа агенция"

В кризисни ситуации често се случва да надградиш нивото на услугите си. Предприехме бързи промени в медийните стратегии на клиентите ни. Променената пазарна среда наложи преразпределение на рекламните активности като медийни канали, периоди, както и измести фокуса от едни продуктови групи към по-подходящи други сред портфолиото на клиентите ни, за да повишим ефективността на рекламните инвестиции.

Катерина Буюклиева, управляващ директор на Media Club

Работата ни е свързана с огромна отговорност към рекламните инвестиции на клиентите ни и няма как тази отговорност да не е още по-голяма в настоящия момент. Всички работим под по-голямо напрежение и се стремим да анализираме с максимална точност промяната в навиците на аудиториите на съответните медии, за да позиционираме ефективно рекламите.

Венцислав Костов, изпълнителен директор на Httpool

Успяхме да овладеем настъпващите промени и да канализираме усилията си в правилната посока още второто тримесечие на 2020 г. Това даде ефект веднага и с големи Direct Response рекламодатели, които се възползваха от ситуацията и реализирахме най-добрите две тримесечия за компанията ни за всички времена. Предстои ни да овладеем това темпо.

Чавдар Платиканов, изпълнителен директор на Digital ID

Пандемията се отрази негативно на бизнеса поради предпазливостта на клиентите към нови инвестиции. Това е година, в която може да оценим значението на дигиталното развитие за всеки бизнес. Вярваме, че предстои значително увеличение на интереса към дигитални активности, и се подготвяме за предоставянето на решение за различните бизнес сектори.

Явор Антонов, управляващ директор в Qwerty Promotions

Бяха спрени редица големи проекти и не се осъществиха планирани с месеци кампании. Ние решихме да създадем нова услуга на пазара, която спомага на работещия и динамичен мениджър да спести време, като нарекохме компанията TIME Savers. Успяхме за времето на извънредното положение да се ребрандираме и да покажем нова визуална идентичност.

Как се отрази пандемията на бизнесите на някои от най-големите комуникационни агенции на пазара, какви вътрешни промени предприеха и какво научиха от кризата, разказват представители от медийния, рекламния, PR и BTL сектора.

Генадий Воробьов, изпълнителен директор на Netpeak

Клиентите и партньорите ни се адаптираха към скока в електронната търговия. Някои от тях увеличиха неколкократно бюджетите за дигитален маркетинг с цел да компенсират загубите от офлайн продажбите си. Тези клиенти, които увеличиха присъствието си онлайн, все още продължават да "жънат от посятото" и да се радват на големи приходи и високи резултати.

Томислав Цолов, основател и генерален мениджър на APRA Porter Novelli

Разработваме всяка кампания в няколко варианта - такъв, който да се случи в условията на пълна карантина, един, който да се случи в ситуация с леки рестриктивни мерки, и хибрид между първите два. Заради дистанционната работа имаме свободата да привличаме към екипа си най-добрите експерти на пазара, без да мислим за всички детайли и инвестиции, които съпътстват разширяването .

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    BigMouth avatar :-|
    BigMouth

    Разбрахте ли за скандалната брокерка Бистра М., която се сгодява за свой колега след като забременява, но може да се окаже че ще се омъжи за брата на детето си.

  • 2
    awz04699551 avatar :-|
    Емил

    Е колкото и да я хвалят като фиансов гуру, аз не бих се доверил на такъв човек.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Шестото лого на БТК

Шестото лого на БТК

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK