Красимир Петков: Човешкият ресурс е основният актив на компанията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Красимир Петков: Човешкият ресурс е основният актив на компанията

Капитал

Красимир Петков: Човешкият ресурс е основният актив на компанията

Управляващият директор на Direct Media Group Bulgaria пред "Капитал"

4386 прочитания

Капитал

© Надежда Чипева


Как се отрази на бизнеса ви пандемията и какви промени предприехте?

Многото въпроси без ясни отговори, които изникнаха пред всички, замразиха взимането на решения и дръпнаха ръчната спирачка на инвестиции и развитие. Цялата неяснота доведе до непрестанни промени на планове и активности, търсене на оптимизации и възможности. Много повече вложен ресурс от страна на агенцията срещу намалени приходи.

Какви са очакванията ви за финансовите ви показатели за 2020 г.?

Годината ще бъде първата лоша за групата със спад както в приходите от продажби, така и в EBITDA (печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизации - бел. ред.). Въпреки възможностите за оптимизация на EBITDA чрез съкращаване на разходи, оптимизация на персонал или възнаграждения взехме решението да запазим нещата както са към момента, тъй като човешкият ресурс е основният актив на компанията.

Какво научихте за бизнеса си от създалата се криза?

Затвърдихме разбирането си, че комуникационният бизнес е свързан с комуникация както вътрешно, така и външно. Всички технологични решения за запазване на връзката помагат, но не могат да заменят срещите лице в лице. Трудно се печели конкурс или нов бизнес по мейл или в онлайн среща. Трудно можеш да разгърнеш потенциали си затворен в дома си, без да наблюдаваш реалния свят и живот.

Какви са очакванията ви за българския комуникационен пазар през 2021 г.?

Комуникационният пазар е функция на потреблението, а то от своя страна на безработица и разполагаем доход. Ако политическото говорене както в България, така и в Европа продължи да взима превес над реалните икономически стимули, не ни очаква лека година. Рекламодателите ще бъдат силно предпазливи в плановете си за годината.

Как се отрази на бизнеса ви пандемията и какви промени предприехте?

Многото въпроси без ясни отговори, които изникнаха пред всички, замразиха взимането на решения и дръпнаха ръчната спирачка на инвестиции и развитие. Цялата неяснота доведе до непрестанни промени на планове и активности, търсене на оптимизации и възможности. Много повече вложен ресурс от страна на агенцията срещу намалени приходи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Гласът на хората

Гласът на хората

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.