Външната реклама в България

В кои градове има най-много възможности за позициониране през външна реклама и кои са най-големите играчи на пазара

През последните години външната реклама заема под 10% дял от медийния микс на рекламодателите, като едно от предизвикателствата за бизнеса е измерването на ефективността от този вид комуникация. Сред предпочитаните и разпространени формати външна реклама са стандартните билбордове или т.нар. пиза или скролър съоръжения. Лидер на пазара по брой предлагани страни е компанията IDEA Comm, следвана от JC Decaux/Image, а третото място с два пъти по-малко страни е MEGABOARD. През 2020 г. търсенето на позициониране през външна реклама значително намалява, а по време на карантината празните билбордове бяха традиционна гледка. Прогнозите на БАКА са инвестициите през 2020 г. във външна реклама да намалеят с над 20%, а играчите на пазара очертават спад в бизнеса им между 15% и 20% на годишна база.

По думите на Евгени Тодоров, директор продажби в IDEA Comm, сред най-активните рекламодатели през 2020 г. са хипермаркетите, като челните позиции заемат Lidl и Kaufland, които се рекламират активно дори по време на карантината. Те са следвани от Billa и "Фантастико". Сред секторите, които активно инвестират във външна реклама, е и тютюневият. Лидер в него е "Филип Морис България", които през последните две години влагат средства в комуникацията на бездимните цигари IQOS. "За сравнение - British American Tobacco - основния им конкурент с продукта GLO, като че ли се отказаха от битката и ако през 2019 г. инвестираха подобни на "Филип Морис България" бюджети, през 2020 г. се отказаха да рекламират GLO и си поддържат обикновените цигари", уточнява Тодоров.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се