Външната реклама в България
В кои градове има най-много възможности за позициониране през външна реклама и кои са най-големите играчи на пазара
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
През последните години външната реклама заема под 10% дял от медийния микс на рекламодателите, като едно от предизвикателствата за бизнеса е измерването на ефективността от този вид комуникация. Сред предпочитаните и разпространени формати външна реклама са стандартните билбордове или т.нар. пиза или скролър съоръжения. Лидер на пазара по брой предлагани страни е компанията IDEA Comm, следвана от JC Decaux/Image, а третото място с два пъти по-малко страни е MEGABOARD. През 2020 г. търсенето на позициониране през външна реклама значително намалява, а по време на карантината празните билбордове бяха традиционна гледка. Прогнозите на БАКА са инвестициите през 2020 г. във външна реклама да намалеят с над 20%, а играчите на пазара очертават спад в бизнеса им между 15% и 20% на годишна база.
По думите на Евгени Тодоров, директор продажби в IDEA Comm, сред най-активните рекламодатели през 2020 г. са хипермаркетите, като челните позиции заемат Lidl и Kaufland, които се рекламират активно дори по време на карантината. Те са следвани от Billa и "Фантастико". Сред секторите, които активно инвестират във външна реклама, е и тютюневият. Лидер в него е "Филип Морис България", които през последните две години влагат средства в комуникацията на бездимните цигари IQOS. "За сравнение - British American Tobacco - основния им конкурент с продукта GLO, като че ли се отказаха от битката и ако през 2019 г. инвестираха подобни на "Филип Морис България" бюджети, през 2020 г. се отказаха да рекламират GLO и си поддържат обикновените цигари", уточнява Тодоров.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Разбрахте ли за скандалната брокерка Бистра М., която се сгодява за свой колега след като забременява, но може да се окаже че ще се омъжи за брата на детето си.
Е колкото и да я хвалят като фиансов гуру, аз не бих се доверил на такъв човек.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.