Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 януари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 януари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 януари)

Модният ритейлър About You навлезе в България с мощна реклама; Facebook, Instagram и Twitter блокираха Тръмп; Битката на подкастите; Кампания "Бирата е от Лионел Меси" и др.

3063 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Модният ритейлър About You навлезе в България с мощна реклама

В края на октомври германският моден ритейлър About You навлезе на българския пазар като част от европейската си експанзия. В първите месеци онлайн магазинът за дрехи и аксесоари направи агресивна рекламна кампания и комуникация чрез инфлуенсъри, за да си извоюва дял от пазара. Под данни на ГАРБ именно тогава брутните рекламни инвестиции в телевизия на About You са 3.8 млн. лв. Това е двойно повече в сравнение с вложенията на прекия им конкурент Fashion Days. След това инвестициите плавно намаляват и през ноември почти се изравняват, а до 21 декември остават под 1 млн. лв.

Повече за бизнеса на About You може да прочетете тук>>

Кои са най-запомнящи се коледни реклами според четирима млади рекламисти

Всяка година редица компании лансират празничните си реклами с до болка познати и клиширани сюжети. За да представим добрите и открояващи се коледни рекламни кампании, попитахме четирима български рекламисти за техните фаворити в коледните реклами през годините. Този път дадохме думата на младите кадри в индустрията. Те отскоро са част от комуникационната сфера и погледът им над продукциите е както на професионалисти, така и на млади потребители. Всеки от тях посочи като фаворити международни реклами, лансирани през последните седем години.

Кои коледни реклами избраха младите специалисти и защо им харесват може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Facebook и Instagram ще блокират Тръмп поне до края на мандата му

Социалните мрежи Facebook и Instagram ще блокират американския президент Доналд Тръмп поне до края на мандата му на 20 януари, пише "Дневник". Това обяви изпълнителният директор Марк Зукърбърг.

След безредиците пред и в Конгреса на САЩ заради утвърждаването на победата на Джо Байдън на президентските избори Facebook обяви, че заключва профила на Тръмп за 24 часа. "Вярваме, че рискът да се позволи на президента да продължи да използва услугата ни през този период е просто твърде голям", написа Зукърбърг в профила си в най-голямата социална мрежа в петък.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Twitter също закри профила на Тръмп

Администрацията на социалната мрежа Twitter закри за постоянно акаунта на президента Доналд Тръмп, като се позова на "риска от нови подстрекателства към насилие".

В момента достъп до акаунта му, който имаше близо 90 млн. абонати, няма, и при търсене се показват само името и броят последователи, но под тях пише, че "няма резултати". Първоначално акаунтът на президента беше блокиран за 12 часа заради "нарушения". Решението за постоянна забрана на неговия акаунт е било взето след "щателно проучване на последните съобщения" на американския лидер в контекста на събитията от тези дни.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Защо технологичните гиганти трябва да бъдат обуздани през 2021 г.

Институциите имат проблем как да се справят с тези сравнително нови технологични гиганти и например са допускали много сливания и придобивания, които подкопават конкуренцията на съответните им пазари. Видни примери включват придобиването на Instagram и Whatsapp от Facebook, пише "Дневник".

Много от тези фирми имат бюджета на средно големи държави и разполагат с повече информация за нас от която и да е държава. Facebook вероятно знае повече за вас от вашето правителство. Нямате начин обаче да разберете. Няма да има голяма вреда в ограничаването на монополите до основния им бизнес, но ще има много лоши последици, ако не го направим.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Експанзията на Facebook в Азиатско-тихоокеанския регион е изправена пред политически препятствия

През последните три години потребителите в Азиатско-тихоокеанския регион на Facebook са се увеличили с над 50%, достигайки 1.2 млрд. За сравнение - в САЩ и Канада Facebook профилите са се увеличили само с около 7%, като общият им брой е около 255 млн.

Въпреки това компанията е изправена пред множество дилеми, свързани с регулациите, които автократичните режими в Азия изискват да бъдат въведени. Нарушавайки някои от моралните си ценности за свободата на словото, Facebook и Зукърбърг вече се съгласиха с условията на страни като Виетнам и Тайланд и цензурираха съдържание, неудобно на властта.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Битката на подкастите

През последната година стрийминг платформите инвестират милиони в подкаст съдържание. Това се дължи на няколко причини. Слушателите на подкасти в световен мащаб ще надхвърлят 2 млрд. до 2025 г. от 800 млн. през 2019 г. Продажбите на реклами може да се утроят до почти 3.5 млрд. долара. Рекламодателите, отблъснати от фрагментацията, могат да купят много спотове на едно място.

От друга страна, подкастите дават възможност на слушателите да притежават съдържание, което не могат да направят с музика. И накрая, възможността да притежават подкасти позволява на компаниите за стрийминг услуги да се отличават.

Повече по темата може да прочетете в текста на Economist тук>>

Facebook премахва бутона "Харесвам" от страници на марки и известни личности

Социалната мрежа Facebook ще премахне бутона "Харесвам" от обществено достъпните страници на артисти, обществени фигури и марки, пише "Дневник". Според новия дизайн този тип страници ще показват само брой последователи и ще имат отделни секции за новини, където потребителите ще могат да се включват в разговори, да общуват с приятели и фенове.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Бирата е от Лионел Меси

Лионел Меси и неговите 644 гола за "Барселона" се превърнаха във водеща новина в света на спорта.

Производителите на бира Budweiser уловиха момента, като лансираха кампания с участието на Меси, пише "Дневник". От компанията изпратиха по една бутилка бира за всеки гол на вратаря, срещу когото нападателят е отбелязал. Общо 644 бутилки на 160 вратари, като всяка от тях е с номер, съответстващ на номера на гола в хронологичен ред.

Повече може да видите тук>>

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.