Радиопазар в тиха битка за приходи

Печелят компаниите - част от големи медийни групи, които попадат в общите пакети към рекламодателите

Според рекламния мониторинг на "Nielsen Admosphere България" най-големи рекламни инвестиции през 2019 г. е привлякло "Дарик радио" - малко над 3 млн. лв., като през първите десет месеца на 2020 г. то запазва лидерското място по привлечените рекламни инвестиции в размер на 2.6 млн. лв. (Рекламният мониторинг отчита сумите по официалните тарифи на медиите без никакви отстъпки, реалните суми са по-ниски - бел. ред.)

В топ 10 на радиостанциите по приходи влизат повече музикални радиостанции от различни медийни групи. На второ място по рекламни приходи е Radio 1, след него са Energy и BG Radio, Vitosha и Veselina. В топ десет на радиостанциите влизат основно медии, част от двете най-големи радиогрупи на пазара - Fresh Media и BSS Media Group. Първата работи на пазара като самостоятелна радиоверига, а вторите през лятото станаха част от "Нова броудкастинг груп" (НБГ), като в портфолиото й влизат The Voice Radio, "Радио Веселина", Magic FM и "Радио Витоша".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се