Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 февруари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 февруари)

Noble Graphics е най-ефективната рекламна агенция за 2020; Нови 20 млн. за туристическа реклама на България; Новият комуникационен проект Propaganda; Facebook тества нов инструмент за контекстуална реклама; Различният рекламен Super Bowl и др.

3681 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Noble Graphics е най-ефективната рекламна агенция за 2020 г.

Българската Noble Graphics беше отличена за най-ефективната агенция за 2020 г. в 13-о издание на един от най-важните конкурси в рекламния бранш - "Effie България". Tя си тръгна с общо три златни, четири сребърни и едно бронзово отличие за кампании на Банка ДСК, Coca-Cola Bulgaria, Carlsberg Bulgaria, Kaufland, Groupama и TimeHeroes. Tова е четвъртото отличие на Noble Graphics в конкурса за най-ефективна агенция. Предишните бяха през 2014, 2017 и 2018 г.

На второ място се класира агенцията proof, а на третото - медийната Zenith Media, част от комуникационната група "Publicis Groupe България".

Наградата за най-ефективен рекламодател спечели "Kaufland България". Второто място, с равен брой точки, заемат Банка ДСК, ИКЕА, Carlsberg Bulgaria и "Кока-кола Хбк Бълария". На трето място се класират рекламодателите TBI, Telus, Timeheroes, Coca-Cola Bulgaria и Grupama.

Повече за конкурса и списък с всички наградени може да прочетете тук>>

Туристическата реклама на България: Нови 20 милиона за клишета

Държавата дава почти 20 млн. лв., за да се рекламира пред чуждестранни туристи. Но ще ги използва по стария начин - да рекламира всичко без посока. Планът е парите от бюджета да отидат за имиджова реклама в различни страни, участия в изложения (ако има такива), както и рекламa в интернет на националния туристически портал bulgariatravel.org, който едва ли някой в чужбина или страната ползва.

Работещите в частния туристически сектор, макар и не в прав текст, казват, че тези средства елегантно могат да се насочат към поевтиняване на пакети, като от години конкурентни страни правят такива маскирани държавни субсидии. А представителите на рекламния сектор предлагат замяна на масовите клишета с нещо разчупено и запомнящо се.

Повече за плановете на държавата за туристическа реклама може да прочетете тук>>

Новият комуникационен проект Propaganda

Новата комуникационната група на българския пазар Propaganda отвори врати в началото на седмицата. Компанията "Пропаганда груп" е собственост на Иван Янакиев, който има дългогодишен опит в областта на комуникациите. Той е член на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО), а до ноември миналата година оглавяваше PR звеното на All Channels Communication.

Новият проект обединява три основни бизнес направления - комуникации, медии и стартъпи. Във всяко от тях Propaganda ще има собствени бизнеси, но ще си партнира и с други независими компании. Целта е по този начин те да обединяват експертизите си в зависимост от клиентските нужди. Към момента е лансирано единствено комуникационното направление, част от което е новата агенция за пълно обслужване Propaganda Agency с управляващ партньор Елена Станева. Агенцията ще си партнира още със студио Currant, агенцията Imp-Act, платформа за градски брандинг #soSofia, ГРАДОСКОП и агенцията "Мини Маркет". Предстои обявяването на дигитална агенция с фокус социалните мрежи и платформа за инфлуенсър маркетинг в партньорство с университета в Кеймбридж.

Започна записването за "Рекламна академия 2021"

За осма поредна година ще се проведе инициативата "Рекламна академия", насочена към студенти с интерес към рекламния бизнес. Събитието ще бъде в хибриден формат между 22 и 26 февруари. То ще включва онлайн лекции и практически упражнения, които ще се провеждат на живо в малки групи от по десет човека. Традиционно ментори в програмата са специалисти в областта на комуникациите, които запознават участниците с рекламния бизнес и им помагат в създаването на реални кампании. Желаещите студенти да участват в тазгодишното издание на "Рекламна академия" трябва предварително да попълнят онлайн формуляр.

Собственикът на БТК и "Нова тв" купува и вестниците на Пеевски, ще ги дигитализира

United Group за първи път обяви официално, че е постигнато споразумение за придобиване на дружеството "Вестник Телеграф", което издава вестниците "Телеграф", "Монитор", "Политика", "Мач телеграф" и Europos, и "Издателска къща Борба", което издава регионалният вестник "Борба". Всички те преди това бяха собственост на депутата от ДПС Делян Пеевски, а преди малко повече от седмица и Комисията за защита на конкуренцията разреши сделката. Очаква се тя официално да приключи през първото тримесечие на 2021 г. По думите на изпълнителния директор на групата Виктория Боклаг тази сделка допълва медийните активи на United Group с печатни медии.

Нов директор в "Нова тв"

Илия Дафов, досегашен продуцент в телевизията, заема поста на директор "Новини и актуални предавания". Дафов е назначен на поста, след като досегашният директор Миляна Велева напуска, съобщиха от телевизията. Велева е поредният кадър, който дойде в "Нова" след придобиването ѝ от братя Домусчиеви и който си отива заедно с продажбата на медията на United group. Преди нея напусна и досегашният управител Ива Стоянова. И Стоянова, и Велева дойдоха от свързвания с Делян Пеевски "Канал 3", който дотогава беше и официална собственост на Стоянова.

Парламентът избра без дебати Кирил Вълчев за директор на БТА

Очаквано парламентът избра Кирил Вълчев за директор на Българската телеграфна агенция, пише "Дневник". В негова подкрепа гласуваха 105 депутати "за" и нито един против или въздържал се. По избора нямаше дебати. Вълчев, който досега водеше предаването "Седмицата" по "Дарик радио", беше издигнат от депутати от ГЕРБ. Зад него застанаха и синдикатите на агенцията. Мандатът му е петгодишен, а до избора се стигна, след като предишният директор Максим Минчев почина през ноември. Повече тук>>

Евродепутати искат списък на медиите в България с финансиране от правителството

Налице е сериозна загриженост за медийното разнообразие и свобода, както и за собствеността на медии в България. "Има ли каквито и да е медии, които са финансирани - пряко или косвено - от национални или еврофондове и може ли да ни предоставите списък на медиите, получаващи средства на ЕС?". Това е един от поредните въпроси на Групата за мониторинг за демокрацията, върховенството на закона и правата на малцинствата (DRFMG) към Европейския парламент, пише "Дневник". Той е отправен към вицепремиера по съдебната реформа и министър на външните работи Екатерина Захариева и министъра на правосъдието Десислава Ахладова.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Facebook тества нови инструменти за контекстуална реклама

Най-голямата социална мрежа обяви, че тества нови инструменти, с които ще позволи на компаниите в платформата да избират до какво съдържание не искат да попадат рекламите им. От Facebook дават пример с фирма за детски играчки, която иска да избегне съдържание, свързано с ново криминално предаване. Чрез новото решение при лансирането на кампания в платформата компанията ще може да избере категорията "престъпление и трагедия" като тема, която да изключи при показването на рекламите си. Към момента от Facebook тестват инструмента с малък брой рекламодатели, пишат от WSJ.

Това е поредна стъпка, която социалната мрежа предприема с цел да умилостиви рекламодателите. През лятото, редица компании, включително гигантът Unilever, бойкотираха Facebook и изтеглиха рекламите си, заради липсата на контрол над публикации, свързани с насилие и реч на омразата.

Повече тук>>

Facebook с по-добри резултати, но очаква проблеми заради Apple

Финансовите резултати на Facebook надминаха за пореден път прогнозата след силен сезон на празничните реклами от търговците на дребно, но социалната мрежа предупреди, че предстоящите промени в поверителността на Apple могат да засегнат нейните приходи.

Най-голямата социална мрежа в света призна, че очаква да има "значителни проблеми с рекламното таргетиране през 2021 г.". Тя предвижда, че обновяването на операционната система за iPhone до iOS 14 ще започне да засяга приходите й още в края на първото тримесечие.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Различният рекламен Super Bowl

Рекламите в Super Bowl са почти толкова очаквани и обсъждани, колкото и самият мач, който определя шампиона в Националната футболна лига.

Тази година обаче здравната криза ще се отрази не само на ограничаването на капацитета на стадиона, но и на рекламното шоу, пише "Дневник". Телевизията CBS, която ще излъчва срещата, обяви, че 30-секунден рекламен слот струва 5.5 млн. долара. Това е първи случай от години, в който цената не е по-висока от предходната (5.6 млн. през 2020 г.). Десет дни преди събитието CBS не разкрива информация колко от рекламните слотове все още са свободни.

В допълнение много компании, които са тясно свързани с най-гледаното спортно събитие в САЩ, преосмислят действията си. За първи път от 1983 г. биреният бранд Budweiser няма да купи рекламен слот по време на Super Bowl.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

SiteGround обяви вакнтни позиции за Content writer и Senior content marketer.

Nitram обяви вакантна позиция за копирайтър и акаунт мениджър.

The Smarts обявиха вакантни позиции за Account Executive и Account Director.

Human обяви свободна стажантска позиция за акаунт.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал