Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 февруари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 февруари)

Редакционен борд в чужбина ще гарантира независимостта на "Нова тв"; Alphabet с рекордни тримесечни приходи; Най-добрите реклами от Super Bowl и други

3131 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Никос Статопулос: Редакционен борд в чужбина ще гарантира независимостта на "Нова тв"

Никос Статопулос е управляващ партньор във фонда BC Partners, който е мажоритарен акционер в United Group, компанията, която придоби в България БТК и медийната група около "Нова телевизия". Базираният в Лондон фонд BC Partners управлява активи на стойност над 23 млрд. евро в Европа и Северна Америка. "Капитал" разговаря със Статопулос за решението на групата да инвестира в България и да се превърне в най-големия медиен конгломерат. Той разказва още за бизнес стратегията на United Group да притежава телеком в комбинация с медиен бизнес и за организацията, която ще следи за свободата на словото и спазването на журналистическите стандарти.

Какви са плановете на компанията за следващи инвестиции и каква е стратегията за изход на BC Partners от United Group може да прочетете в интервюто с Никос Статопулос тук>>

БНТ ще се излъчва в Северна Македония

Българската национална телевизия ще се излъчва в Република Северна Македония. Програмата БНТ4 ще се разпространява на платформата "Макс ТВ" на телевизионния оператор "Македонски Телеком", пише "Дневник".

Договорът предстои да бъде подписан в началото на март 2021 г. На срещата е обсъдено и предстоящо включване на ТВ "Европа", ТВ "Wness" и ТВ "Туризъм" на платформата "Макс ТВ".

Повече по темата може да прочетете тук>>

СЕМ ще следи аудио-визуалното съдържание в интернет

В резултат на изменението на Закона за радиото и телевизията, влязло в сила в края на миналата година, Съветът за електронни медии (СЕМ) вече ще следи и за аудио-визуалното съдържание в интернет. Новите правомощия на регулатора включват надзор на съдържанието за реч на омразата, расизъм, призиви на насилие и други. В тази връзка от СЕМ напомнят, че е до 22 февруари лицата, които осъществяват дейност като платформа за споделяне на видеоклипове, трябва да уведомят за това регулатора.

Intelday Solutions с нов директор "Клиентски услуги"

Слав Соколов е новият директор "Клиентски услуги" в българската PR агенция Intelday Solutions. Той ще поеме цялостното управление на взаимоотношенията с клиентите на агенцията и ще докладва на изпълнителния директор Боян Иванович. Соколов става част и от съвета на директорите на Intelday Solutions. Той има дългогодишен опит в областта на комуникациите и е работил по проекти на Telenor, Societe Generale, Bulsatcom и други. Слав Соколов има магистърска степен по връзки с обществеността и корпоративни комуникации от американския университет Georgetown.

Дигитален бизнес

Alphabet с рекордни тримесечни приходи, но облачният бизнес е на загуба

Компанията - майка на Google, Alphabet отчете рекордни приходи за второто фискално тримесечие въпреки пандемията. Отличните резултати се дължат на факта, че приходите от реклама са нараснали по време на празничния сезон.

Alphabet отчете най-високите си тримесечни приходи - 56.9 млрд. долара при 43.2 млрд. година по-рано. Рекламният бизнес е осигурил 46.2 млрд. от тях, което е годишен ръст с 22%. Печалбата също отчита сериозно повишение - от 9.3 млрд. на 15.7 млрд. долара. Резултатите надхвърлят значително предвижданията на анализаторите.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Може ли Google да напусне Австралия

На 22 януари Мел Силва, управляващият директор на Google в Австралия, заяви пред държавния Сенат, че новият комплект от закони е толкова тежък, че ако влезе в сила, фирмата "реално няма да има друг избор", освен да изтегли търсачката си от страната. Сенаторите определиха думите на Силва като "изнудване".

Проблемът са новите правила, които ще принудят големите технологични компании да плащат на издатели, за да показват новините им в резултати от търсене и постове в социални мрежи. Новинарските издания - в Австралия и не само - имат сериозни проблеми, защото парите от реклами излязоха от страниците им и отидоха в Google и Facebook.

Повече по темата може да прочетете в текста на Economist тук>>

Рекламен бизнес

Рекламният фурор Super Bowl

Много хора биха определили Super Bowl не само като най-голямото спортно състезание, но като най-очакваното рекламно събитие в САЩ. Битката за титлата в Националната футболна лига (НФЛ) включва рекламни вложения за милиони, зрители с големи очаквания и брандове с още по-големи надежди за възвръщане на инвестициите.

Като всичко останало тази година и събитието беше малко по-различно. Телевизията CBS, която излъчи срещата, обяви, че 30-секунден рекламен слот струва 5.5 млн. долара за разлика от 5.6 млн. през 2020 г.

Редица емблематични за Super Bowl рекламодатели като Budweiser, Coke, Pepsi, Hyundai и Kia не се позиционираха по време на събитието. Общият брой прекъсвания за реклами по информация на AdAge тази година е 53 в сравнение с 60 през 2020 г. Общо 35 рекламни клипа бяха лансирани преди състезанието в сравнение с 43 година по-рано.

Традиционно брандовете заложиха на хумористични сценарии на рекламните клипове и участие на редица популярни актьори и изпълнители като Cardi B, Уил Фарел, Мила Кунис, Аштън Къчър и други. Според изданието AdAge нивото на рекламите в Super Bowl тази година не е по-добро от миналогодишните, но заслужават признание, предвид че всички те са създадени в предизвикателна за рекламния бизнес година.

Вижте някои от най-добрите клипове от рекламните паузи на тазгодишния Super Bowl според AdAge.

Агенция McCann Worldgroup

Агенция BBDO New York

Агенция 72andSunny

Агенция Lucky Generals

Агенция Wieden+Kennedy

Publicis Groupe с лек спад в приходите за 2020 г.

Въпреки трудната 2020 г. за рекламния бранш френската комуникационна група Publicis Groupe отчита спад под 1% в нетните приходи. Те се равняват на 9.7 млрд. евро за цялата минала година. Един от основните показатели за индустрията са приходите от основна дейност, които не включват придобивания, продажби и валутни ефекти. Те намаляват 6.3%, което е по-добър резултат спрямо очакванията на анализаторите.

Въпреки сравнително стабилните финансови показали по думите на изпълнителния директор на групата Артър Садун пред WSJ, от Publicis Groupe остават предпазливи за бъдещето предвид ситуацията в света към момента. Компанията обаче все пак възстановява заплатите, които е намалила в началото на пандемията, пише още WSJ.

Повече тук>>

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал