Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 февруари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 февруари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 февруари)

OnlyFans: Платформа с нецензурирано съдържание за милиарди; Златимир Йочев ще е един от водещите на сутрешния блок на bTV; Над две трети от българите слушат радио и други

3078 прочитания

© Капитал


На българския пазар

OnlyFans: Платформа с нецензурирано съдържание за милиарди

Макар OnlyFans все още да не е толкова популярна в България, глобално платформата направи няколко потребители милионери, а редица други - значително по-богати. Еротичното съдържание помага за това, но сайтът далеч не се ограничава само до него. Профили имат и музиканти, които споделят авторска музика, фитнес инструктори, гримьори, модели, комедианти и много други.

Свободата хората да публикуват разнообразно съдържание, без то да бъде цензурирано или докладвано, и да изкарват пари от него, засилва интереса към OnlyFans. За някои потребители с вече изградена база от последователи платформата се оказва по-бърз начин за монетизирането им в сравнение с работата като инфлуенсъри и рекламирането на брандове в социалните мрежи.

Повече за бизнес модела на OnlyFans и потребителите на платформата може да прочетете тук>>

Златимир Йочев ще е един от водещите на сутрешния блок на bTV

Водещият на сутрешния блок на телевизия Bulgaria On Air Златимир Йочев ще бъде един от водещите в сутрешния блок "Тази сутрин" по bTV, съобщава "Дневник". Йочев е бил водещ на централната емисия новини на БНТ. Работил е и в закритата телевизия BIT.

Предаването по bTV ще има нов формат. В него ще има повече от един водещ, но все още не е ясно дали Антон Хекимян, който стана директор на новините на bTV на мястото на Венелин Петков, ще продължи да съвместява позициите. Очаква се новият формат на сутрешния блок да започне на 1 март.

Повече по темата тук>>

Nivea удължава сътрудничеството си с APRA Porter Novelli

След 10 години съвместна работа козметичният бранд Nivea, част от портфолиото на Beiersdorf AG, отново избра APRA Porter Novelli за своя PR агенция. Решението идва след проведен конкурс, в който са участвали още две комуникационни агенции. Двете компании са подписали договор за обслужване за период от една година. APRA Porter Novelli ще продължи да отговаря за проекти в сферата на връзките с медиите и инфлуенсъри и организирането на събития в България.

Над две трети от българите слушат радио

Макар години наред радиото да остава недооценен рекламен канал, проучване на "Nielsen Admosphere България", проведено през 2020 г., показва, че 88% от българите слушат радио. Те най-често пускат радио в колата си или вкъщи, а половината от слушателите посочват работното място или училището или градския транспорт. 64% от анкетираните твърдят, че слушат радио средно до половин или един час на ден, а 14% слушат над 3 часа на ден.

Като основна причина да си пуснат радио 71% от българите посочват музиката, а след това се нареждат актуални новини, конкретни предавания, спорт и други. 11% от респондентите в най-атрактивната за рекламодателите възрастова група между 15- и 69-годишни слушат най-често радио Energy, а 10% посочват радио "Веселина". Следвани от БНР - програма "Хоризонт", N-JOY, "БГ радио", "Радио 1", радио Fresh! и други.

eDesign ще разработи сайт за The Associated Press

Българската дигитална агенция eDesign започва разработването на онлайн портал за The Associated Press, свързан с представяне на съдържание на информационната агенция. В конкурса за избор на изпълнител на проекта са участвали общо 20 компании. Сайтът трябва да бъде готов до края на август, като в разработката му ще участва екип от 14 души от България и САЩ. "За нас е изключителен успех да бъдем избрани за изпълнител на този ключов за The Associated Press проект. Съзнаваме каква голяма отговорност е това", коментира пред "Капитал" Георги Костов, изпълнителен директор на eDesign.

Дигитален бизнес

Декларацията за поверителност на Apple рита Facebook там, където боли

"Какви са последствията от приоритизирането на конспиративните теории и подбудите към насилие само заради високото им ниво на ангажираност", попита шефът на Apple Тим Кук в реч на 28 януари.

Предупреждението на Кук е отговор на атаките на Facebook срещу предстоящата мярка за прозрачност на Apple при проследяване на приложения. Изскачащ прозорец на Apple скоро ще започне да пита потребителите на последните версии на операционната система iOS дали искат известни платформи като Facebook да следят дигиталната им активност в апликации и уебсайтове на други компании. Очаква се много потребители да откажат. Решението вероятно ще навреди на Facebook, на Google и на широк спектър от други рекламно-технологични бизнеси.

Повече по темата може да прочетете в текста на Economist тук>>

Microsoft е готова да замести Google в Австралия, ако търсачката се оттегли

Microsoft заяви, че напълно подкрепя предложените нови закони в Австралия, които ще принудят Google и Facebook да плащат на местните медии за тяхното съдържание, пише "Дневник". Интернет гигантите обявиха законите за неприложими и заявиха миналия месец, че ще оттеглят някои ключови услуги от Австралия, ако те влязат в сила.

В изявлението си Microsoft заяви, че ще предложи на малки фирми шанс да прехвърлят рекламен бизнес към Bing без разходи и че ще инвестира допълнително в продукта, за да гарантира, че е конкурентен.

Повече по темата тук>>

Twitter няма да върне профила на Тръмп, дори ако той се кандидатира за президент

Twitter, който реши да премахне акаунта на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп за системни подстрекателства към насилие, няма да му върне акаунта, дори и той отново да се кандидатира за Белия дом, пише "Дневник". "Според нашите правила, когато някой е с премахнат акаунт от платформата, той си остава с премахнат акаунт, без значение дали е коментатор, финансов директор или бивш или настоящ политически ръководител", заяви Нед Сегал по CNBC.

Повече по темата тук>>

Медиен бизнес

Китай забрани новинарския канал на BBC

Kитайският телекомуникационен регулаторен орган забрани излъчването на британския телевизионен канал BBC World News. Решението на китайската Национална администрация за радио и телевизия идва седмица след като като британският медиен регулатор отмени лиценза на китайската държавна телевизия, пише "Дневник".

Китайското ведомство казва, че разследване е установило, че свързаните с Китай новини на BBC сериозно нарушават правилата, в това число и правилото, че новините трябва да са верни и безпристрастни.

Повече по темата тук>>

Латвия забрани излъчването на 16 руски телевизионни канала

Латвия замрази правата за излъчване на още 16 рускоезични телевизии, след като преди това наложи временна забрана на руския държавен телевизионен канал "Россия РТР". Националният съвет за електронните масмедии обоснова решението си с мотива, че телевизиите нарушават латвийското медийно законодателство, пише "Дневник". Съветът заяви, че от 1 февруари правата на телевизиите да излъчват сигнал на латвийска територия вече не важат и че нито един от собствениците им не е изразил желание да продължи сътрудничеството с Латвия.

Повече по темата тук>>

Рекламен бизнес

Publicis Groupe откри нов творчески хъб в Ню Йорк

Френската комуникационна група Publicis Group основа творческия хъб Le Truc. Той е базиран в Ню Йорк и обединява на едно място над 600 творчески и стратегически специалисти и продуценти от агенциите на групата в града. Основател на новата формация ще бъде Нийл Хейман, който напусна поста си на глобален творчески директор в Droga5. Le Truc следва философията на групата за централизирано обслужване и ще има за цел да се превърне в структура за обмяна на творчески идеи и ноу-хау.

Свободни позиции:

Cross source обяви вакантни позиции за Social media specialist и Marketing Automation Manager.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.