Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 февруари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 февруари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 февруари)

bTV определи кой ще води сутрешния блок вместо Хекимян; Facebook спря всички австралийски медии от платформата си; 500 хил. черни точки на първа страница на New York Times; Футболните телевизионни права са заплашени от дефлация

2380 прочитания

© Капитал


На българския пазар

bTV определи кой ще води сутрешния блок вместо Хекимян

Източник: Би Ти Ви

Биляна Гавазова и Златимир Йочев ще са новите водещи на сутрешния блок на bTV "Тази сутрин" от 1 март. Те наследяват Антон Хекимян, който беше избран за директор "Новини, актуални предавания и спорт" в телевизията.

Златимир Йочев е с 14-годишен опит в телевизията, като повече от три години е водещ на сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. Пътят му в телевизионната журналистика започва през 2007 г. в БНТ.

Паралелно Биляна Гавазова ще продължи и своята рубрика "Чети етикета", в която се дискутират потребителски теми.

Повече по темата тук>>

Ваня Дунчева е новият управляващ директор на Digitas Sofia

Начело на дигиталната агенция Digitas, част от комуникационната група "Publicis Groupe България", застава Ваня Дунчева. На управленската позиция тя ще има за цел да развива услугата "дигитална бизнес трансформация". Дунчева има над 15 години опит в дигиталната индустрия и комуникациите. През последната година е в агенцията httpool, където ръководи екипа на Facebook за България. Кариерата й минава също през дигиталните звена на двете най-големи медийни групи в страната. В "Нова броудкастинг груп" в била част от екипа на Netinfo, а в "bТВ медиа груп" - в bTV Web.

Владимир Христов е новият директор "Маркетинг частни клиенти и продуктово развитие" в Telenor

Телекомът Telenor назначи Владимир Христов на позицията директор "Маркетинг частни клиенти и продуктово развитие". Той ще ръководи екипите, които лансират и нови продукти и услуги на пазара и отговарят за комуникацията им. Христов е в компанията от 2002 г., за този период е преминал през различни търговски и маркетинг позиции. Последната му длъжност е директор "Бизнес продажби и маркетинг".

"Булсатком" ще излъчва Eurosport 4K и HGTV

"Булсатком" разширява портфолиото си от канали на Discovery, които излъчва. В него вече влиза спортният канал Eurosport в 4K резолюция и каналът HGTV (Home and Garden TV), който предава риалити предавания с фокус върху сделки с недвижими имоти и интериорен дизайн. В портфолиото на доставчика продължават да влизат още каналите Discovery Channel, TLC и ID, част от групата на Discovery. Сред промените на пазара са и очакванията скоро да има сделка за продажбата на "Булсатком".

Дигитален бизнес

Facebook спря всички австралийски медии от платформата си

Източник: Reuters

Facebook неочаквано ескалира напрежението с правителството и медийния сектор в Австралия, след като откъсна всички издатели от платформата си. В нея не могат да бъдат споделяни линкове от австралийски медии, а техните страници са празни. Рязкото затваряне на Facebook обхвана дори неправителствени организации и обществени медии.

Facebook е в открит конфликт с австралийското правителство заради проектозакон, според който компанията трябва да плаща на издателите в страната за използването на техни статии от страна на потребителите.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Въпреки това Австралия не се отказва от медийния закон, Канада може да я последва

Австралийският премиер Скот Морисън заяви, че правителството ще приеме предложения закон, който ще принуди Facebook да плаща на издателските компании за съдържанието, въпреки че социалната платформа затвори достъпа до всички новинарски медии. Морисън каза още, че е получил подкрепа от лидерите на Великобритания, Канада, Франция и Индия. Той призова Facebook да премахне блокадата на австралийските потребители и да се върне на масата за преговори с новинарски организации.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Microsoft с интерес да купи Pinterest

Microsoft води преговори през последните месеци за придобиване на социалната платформа Pinterest. Тя има пазарна оценка 51 млрд. долара и е популярна сред любителите на декорации за дома, храна и сватбени колажи. Пазарната стойност на Pinterest се е увеличила с повече от 600% по време на пандемията от коронавирус, а в миналото компанията е твърдяла, че желае да остане независима.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Футболните телевизионни права са заплашени от дефлация

Източник: Reuters

Най-добрите европейски футболни лиги трябва да бъдат подготвени за период на намаляване на стойността на техните телевизионни права. Клубовете в Англия, Германия, Испания, Италия и Франция, петте най-големи европейски футболни лиги, получиха общо 17 млрд. евро приходи през миналия сезон, главно от телевизионни права.

Загубите от липса на реклами заради пандемията обаче заедно с преминаването на по-младите зрители към стрийминг услуги като Netflix накараха телевизионните оператори да намалят разходите си за спортни права.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

500 хил. черни точки

За втори път от началото на пандемията The New York Times изобразява на корицата си последствията от коронавируса в САЩ. През май американското издание посвети първата си страница на 1000 жертви, като публикува имената на загиналите, възрастта им и кратко описание за живота им. Тогава въпреки вниманието, което привлече, корицата на вестника имаше и критици заради сбъркани имена и мрачното послание. Сега The New York Times отново избира да представи броя загинали от коронавирус в САЩ, но под формата на графика от точки, като всяка от тях представлява един починал човек. На по-малко от една страници изданието събира всички близо 500 хил. смъртни случаи от началото на пандемията до момента. Хронологичното им представяне ясно показва в кой период има най-голямо натрупване на смъртни случаи.

Повече за подхода на изданието може да прочетете тук>>

Автор: The New York Times

Свободни позиции:

Telerik Academy обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Шестото лого на БТК

Шестото лого на БТК

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK