Microsoft ще плаща на европейските медийни издатели

Целта на Microsoft е да използва трудностите на конкурентите в Силициевата долина и да популяризира търсачката си Bing като защитена с авторски права алтернатива за новини.

Microsoft ще плаща на европейските медийни издатели

Решението на компанията ще доведе до още по-силен натиск върху Google и Facebook

6083 прочитания

Целта на Microsoft е да използва трудностите на конкурентите в Силициевата долина и да популяризира търсачката си Bing като защитена с авторски права алтернатива за новини.

© Reuters


Microsoft обединява усилия с европейските издатели, с което ще задълбочи проблемите на Google и Facebook. Съоснованата от Бил Гейтс компания започва проект за разработване на арбитражна система от австралийски тип за ЕС, която да принуди големите технологични компании да плащат за публикуването или използването на новини. Целта му е Microsoft да си партнира с медиите и да се възползва от ситуацията, в която попаднаха Facebook и Google, за да популяризира търсачката си Bing като защитена с авторски права алтернатива за новини.

В проекта, обявен в понеделник, Microsoft ще работи заедно с четирите водещи лобистки групи за издатели на новини в Европа, съобщава Financial Times. Те ще разработят правно решение за "задължителни плащания", дължими при използване на съдържание от тези, които "имат доминираща пазарна сила".

Неформалната коалиция, която ще предложи планът да бъде добавен към предстоящото законодателство на ЕС относно технологичните гиганти, включва Европейския съвет на издателите, News Media Europe и асоциациите на европейските издатели на списания и вестници, които заедно представляват хиляди новинарски издания от континента.

По модела на Австралия

Microsoft и издателите заявиха в понеделник, че ще подкрепят форма на арбитраж, като разгледат внимателно модела, разработен в Австралия. Именно този модел принуди Google да навлезе в поредица от лицензионни сделки, а Facebook да спре да споделя австралийски новини в своята услуга през миналата седмица.

Кристиан ван Тило, председател на Европейския съвет на издателите, приветства "признанието на Microsoft за стойността, която нашето съдържание носи на основния бизнес на търсачките и социалните мрежи. Изключително важно е нашите регулатори да разпознават тази ключова точка и да не се заблуждават, че страничните сделки на основата на самостоятелен продукт са едно и също нещо."

Подкрепа за австралийската реформа

Microsoft публично показа подкрепата си за австралийските реформи и призова други правителства да последват примера за голямо огорчение на своите конкуренти. При представянето на проекта с европейските издатели Каспър Клинге, вицепрезидент на Microsoft, заяви, че достъпът до качествени новини е "от решаващо значение за успеха на нашите демокрации".

Австралийската система привлече вниманието на правителствата по целия свят, които също търсят начини да дадат повече права на издателите в преговорите за лицензиране с Google и Facebook. Канада подготвя закони в австралийски стил, а ЕС и Обединеното кралство разглеждат възможностт за потенциално внедряване на елементи от системата в предстоящите си закони.

Правителствата на ЕС направиха наскоро преглед на законите за авторското право, който цели да засили позициите на издателите в искането им да търсят обезщетение за използването на фрагменти от новините им от Google.

Но ръководителите в индустрията и някои евродепутати са загрижени, че разпоредбите, които не включват никаква арбитражна система за разрешаване на спорове, са твърде лесни за заобикаляне от страна на технологичните компании. Наскоро Google постигна споразумение за лицензиране с френски издатели, но изплати много по-малки суми, отколкото при споразуменията, договорени с австралийските издатели.

Microsoft обединява усилия с европейските издатели, с което ще задълбочи проблемите на Google и Facebook. Съоснованата от Бил Гейтс компания започва проект за разработване на арбитражна система от австралийски тип за ЕС, която да принуди големите технологични компании да плащат за публикуването или използването на новини. Целта му е Microsoft да си партнира с медиите и да се възползва от ситуацията, в която попаднаха Facebook и Google, за да популяризира търсачката си Bing като защитена с авторски права алтернатива за новини.

В проекта, обявен в понеделник, Microsoft ще работи заедно с четирите водещи лобистки групи за издатели на новини в Европа, съобщава Financial Times. Те ще разработят правно решение за "задължителни плащания", дължими при използване на съдържание от тези, които "имат доминираща пазарна сила".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход