Боян Иванович, d:istinkt: Как се прави ребранд на 20-годишен бранд
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Боян Иванович, d:istinkt: Как се прави ребранд на 20-годишен бранд

Боян Иванович, d:istinkt: Как се прави ребранд на 20-годишен бранд

Изпълнителният директор на агенцията за нуждата от промяна и избора на ново име

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
4602 прочитания

Пиар агенцията Intelday Solutions обяви, че от този месец променя името си и визуалната идентичност . Компанията вече се нарича d:istinkt и разширява обхвата на предлаганите услуги.

Господин Иванович, защо решихте да смените не само визуалната идентичност на агенцията, но и името?

- Intelday бе наложен през годините бранд, който издържа на всички предизвикателства на времето - цели две десетилетия. Когато поех управлението на агенцията, открих изключителен екип и стабилно портфолио от клиенти, което имаше нужда от нов и свеж бранд, който да отговаря на съвременните тенденции и очаквания. И въпреки това не бяхме сигурни дали искаме да се откажем от уважаван бранд като Intelday.

Какво ви убеди, че тази промяна е нужна?

- С времето екипът ни се увеличи с нови, опитни и млади експерти, които съвсем логично донесоха и нова енергия, знания и умения. Фокусът ни се промени - от предлагането на традиционни пиар и пъблик афеърс кампании към продукцията на брандирано съдържание, дигитални решения, бранд стратегии, сторителинг и най-вече криейтив. Спечелихме клиенти заради предлагането на цялостни комуникационни решения, не само пиар услуги. С това дойдоха и редица награди за дигитални кампании и криейтив, които ни дадоха самочувствието, че сме готови за следващата стъпка.

Как избрахте името?

- Процесът по избор на име, а и всичко друго, което идва след това, отне няколко месеца. Наред с традиционните въпроси като "кои сме ние" и "защо съществуваме", решихме да се съсредоточим върху това, което ни е помогнало да достигнем до сегашната ни позиция сред водещите десет пиар агенции в страната. Започнахме да обсъждаме всякакви ключови думи и асоциации във връзка с това кои сме сега и какви искаме да бъдем. Осъзнахме, че сме доста устойчиви на всякакви предизвикателства - не само пазарни, но и такива, идващи като брифове от клиенти.

По естествен път достигнахме до думата "инстинкт". Именно нашият инстинкт ни позволява да консултираме клиентите за всички комуникационни въпроси - от това къде да се появяват, какво да кажат, до това кога е добре да не говорят. Инстинктът ни да усещаме кое ще работи и кое не, този инстинкт, който ни дава куража да кажем "не" на идея, която на пръв поглед изглежда страхотна. Другата дума, която целият екип постоянно повтаряше, е "различен". От там дойде английската distinctive.

Именно така се появи идеята за името - the instinct. За да заложим още в него нашата дръзкост и нестандартност, нарочно изписахме думата с грешно "k", а добавянето на двете точки и обръщането на "d" в логотипа ни позволи да изразим тази ексцентричност.

Слоганът на d:istinkt е Usually right. Откъде дойде той?

- Вътрешните проучвания ни показаха, че клиентите искат решения, които може да не им харесат на пръв поглед, но със сигурност работят и водят до устойчиви резултати. Заедно с инстинкта ни, по време на дискусиите осъзнахме, че когато сме консултирали клиентите как да подходят в различни ситуации, почти винаги сме били прави. Не винаги, но почти винаги. Оттам дойде и слоганът, който казва, че обикновено се оказваме прави - Usually right, с точка накрая.

Какво друго се променя?

- С ребранда променихме коренно структурата на агенцията - от изцяло вертикална към такава, която оценява качествата на всеки служител. Ролите в екипа ни се промениха и с вътрешната структура, базирана на умения, а не на вертикали. Създадохме криейтив отдел, в който влизат всички сторителинг, криейтив и диджитъл специалисти. Стратегическите комуникации и планирането са отделени в друг екип, а медия планирането и проучванията се ръководят от хора, специализирали се в тази област.

Моделът ни е вдъхновен от лидера в корпоративната култура и управление - Netflix. Именно фактът, че сме бутикова агенция, ни даде увереността, че можем да въведем тази структура, без това да доведе до безотговорност и некачествено изпълнение на кампании. С премахването на вертикалното управление хората получават възможността да ръководят зависещите от тях дейности напълно самостоятелно, без постоянно да се отчитат на редица мениджъри. Тази свобода идва и с редица отговорности, тъй като всеки носи персонална отговорност за управлението на проекта, криейтива или планирането.

Другите промени са очаквани - ултрамодерен сайт, нови профили в социалните медии (Facebook, Instagram, LinkedIn) и нов корпоративен офис.

С кого работихте по концепцията за ребранда?

- С най-добрите в бранша, разбира се. Визуалната идентичност и наистина впечатляващият за българския пазар уебсайт на комуникационна агенция са дело на лидерите в дизайна eDesign. Екипът на Георги Костов успя буквално да прочете мислите ни по отношение на това какъв точно сайт искаме, за което сме безкрайно благодарни. За криейтива работихме с агенция proof., с която вече имаме редица реализирани съвместно проекти за различни клиенти и която ни помогна за формулировката на слогана и посланията.

Пиар агенцията Intelday Solutions обяви, че от този месец променя името си и визуалната идентичност . Компанията вече се нарича d:istinkt и разширява обхвата на предлаганите услуги.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.