Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 март)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 март)

Интервю с победители в "Effie България"; Кмет и лекари участват в незаконна реклама на лекарство "срещу ковид-19"; Билбордовете в София нямат ред за законен ток. Общината бавно ги "загася"; Австралия и Facebook обявиха примирие и др.

2866 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Effiе-ктивното рекламно дуо

Рекламната агенция Noble Graphics спечели наградата "Най-ефективна агенция на годината" в 13-ото издание на конкурса "Еffie България", организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции.

Дългогодишният клиент на Noble Graphics и един от най-големите рекламодатели в ритейл сектора - "Kaufland България", беше отличен с наградата "Най-ефективен рекламодател".

Съдружниците в Noble Graphics Чавдар Кенаров, Иво Алтънов, Марсел Леви, Мария Милушева и Желез Атанасов разказват пред "Капитал" за предизвикателствата пред рекламната индустрия, промяната в потребителските навици и плановете на агенцията. Как за няколко дни се изготвя нова маркетинг стратегия и какви са резултатите на продуктовата гама "Брей!" малко повече от половин година след лансирането й разказва маркетинг директорът на "Kaufland България" Катерина Ушева.

Цялото интервю може да прочетете тук, а част от разговора може да чуете във втората част на подкаста "Гласът на Капитал">>

Кмет и лекари участват в незаконна реклама на лекарство "срещу ковид-19"

Кметът на Ямбол Валентин Ревански и пулмологът д-р Петър Чипев участват, без да са давали съгласието си, в незаконна реклама на лекарство срещу ковид-19. Ако здравните институции си вършеха работата и санкционираха веднага нарушителите на европейската директива и българския закон за лекарствените продукти, те, както и медиите, които публикуват неприкритите реклами на лекарства с рецепта, щяха да бъдат глобени с около 20 хиляди лева за всяко нарушение.

"Спокойно бих препоръчал [ивермектин] на познати и приятели, а освен това той е и много евтин медикамент - струва жълти стотинки за разлика от някои антибиотици", казва кметът на Ямбол в интервю, публикувано на 24chasa.bg. Проблемите са два:

  • рекламата към широката публика на лекарства, които се предписват от лекар и купуват с рецепта, е изрично забранена от закона за лекарствата и това е така навсякъде в ЕС;
  • медикаментът няма разрешение да се използва за лечение на ковид-19 никъде по света, включително у нас.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Билбордовете в София нямат ред за законен ток. Общината бавно ги "загася"

Все повече рекламни билбордове в София остават тъмни вечер, а в следващите дни това ще става все по-масово. Общинските власти са се активизирали и прекъсват тока на всеки спорен обект. Билбордовете, и то точно тези, които са разположени на общинска земя, се оказват на ръба на закона - свързани са с кабели от съседни магазинчета, будки и др. или през стълбите на обект в подлезите, когато са до кръстовища, от уличното осветление или към някоя шахта. Става въпрос за около 1000 съоръжения в столицата.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Парламентът одобри съдържанието на БТА да стане безплатно

Парламентът гласува в едно заседание първо и второ четене на промените в закона за Българската телеграфна агенция (БТА), които предвиждат съдържанието й почти изцяло да стане безплатно, пише "Дневник". Последната стъпка пред това е да бъде одобрен и допълнителен трансфер по бюджета на агенцията - около милион и половина лева.

Изключения от безвъзмездния достъп ще са допустими в четири случая - за продукти, които са изготвени по възлагане, за архивни материали след изтичането на срок и ред на достъп, които се определят от генералния директор на агенцията, и за произведения на издателската, печатна и продуцентска дейност на БТА.

Повече по темата тук>>

Рекламирането на туризма пред българи и чужденци се мести в НДК

От встъпването си в длъжността на министъра на туризма Марияна Николова има идея да премести информационния туристически център в НДК. От НДК обаче все още чакат проект от министерството.

Предвижда се той да бъде разположен във вход А4, се разбира от отговори на министерството до "Дневник".

Той следва да изпълнява три основни функции:

- Да се предоставя по модерен начин широка информация на български туристи за разнообразните възможности за туризъм в България;
- Да се предоставя атрактивно разнообразна информация на чуждестранни туристи за България; - Да има entertainment функция - чрез съвременни дигитални технологии и други модерни активности и да бъде предоставяне информацията на потребителите.

Повече за плановете на министерството и на какъв етап са те може да прочетете тук>>

Започна записването за PR конкурса на БАПРА

Агенции и PR специалисти вече могат да подават заявки за 11-ото издание на конкурса BAPRA Bright Awards, който се организира от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). Той има за цел да отличи най-добрите комуникационни практики през годината, които традиционно ще се оценяват от изцяло международно жури. Кандидатурите в общо 14-те категории трябва да бъдат подадени на английски в платформата на конкурса не по-късно от 23 март. Няма ограничение в броя заявки, с които специалистите могат да участват, но кампаниите трябва да бъдат изготвени в периода март 2019 г. - февруари 2021 г.

Кои са победителите в "Рекламна академия 2021"

Инициативата "Рекламна академия", която цели да запознае студентите от комуникационни специалности и бъдещи специалисти с практическите особености на рекламния бизнес, се проведе за осма поредна година. В събитието участваха 270 студенти от НБУ, което е значително по-малко в сравнение с предишното издание. Това се дължи на извънредното положение и пандемията от коронавирус, като за първи път инициативата се проведе в хибриден формат. Общо 18 отбора представиха кампаниите си пред седемчленното жури. За първи път съставът му беше от експерти, които не са ментори в инициативата. Победителите в тазгодишното издание са значително повече в сравнение с предишните събития. Общо седем отбора спечелиха отличие от "Рекламна академия".

Всички победители в "Рекламна академия" може да видите тук>>

Billa с първа кампания в TikTok

Макар китайската платформа за споделяне на видеосъдържание TikTok, която привлича основно младежка аудитория, да не е сред популярните рекламни канали в България, в нея започнаха да се позиционират някои от големите ритейлъри. От началото на март Billa започва кампания за промотиране на т.нар. пица щанд. Тя ще се осъществи в партньорство с популярни инфлуенсъри в TikTok и е дело на PR агенцията "Параграф 42". Кампанията ще продължи до края на март, а в зависимост от резултатите от Billa ще решат дали платформата да остане трайно част от комуникационната им стратегия.

Дигитален бизнес

Facebook и Австралия: It's complicated

Австралия и най-голямата социална мрежа Facebook обявиха примирие и вървят към споразумение, което позволява и на двете страни да се обявят за победители. Австралийското правителство се съгласи да направи някои промени в проектозакона, според който Facebook и Google трябва да плащат на издателите в страната за публикуването на линкове към техни статии. Социалната мрежа пък ще възстанови достъпа до новинарско съдържание от Австралия.

Австралийският епизод не предлага универсално решение как да се случат нещата и показва, че все още не е намерен работещ модел. В най-добрия случай този казус ще послужи като напомняне за обуздаването на технологичните гиганти.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebookсключи извънсъдебно споразумение за 650 млн. долара

Федерален съдия в САЩ одобри извънсъдебно споразумение за 650 милиона долара по иск срещу Facebook за поверителност на личните данни, в който се твърди, че социалната мрежа използва маркирането на снимки (т.нар. тагване) и други биометрични данни без разрешението на своите потребители. Близо 1.6 млн. потребители на Facebook в щата Илинойс са подали жалби и са завели групов иск през 2015 г.

Повече тук>>

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Гласът на хората

Гласът на хората

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.