Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 март)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 март)

Шестото лого на БТК; Facebook започва да следи за подвеждащо съдържание в България; Google обеща да спре проследяването за персонализирани реклами; Twitter се разраства с нови услуги и др.

2523 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Шестото лого на БТК

Процесът по ребрандиране на търговската марка Vivacom започна половин година след като дружеството беше придобито от регионалната група United Group. Целта на промяната - да е в синхрон с визуалната идентичност на всички компании от холдинга. Ребрандирането се очаква да приключи до края на годината, а паралелно с него ще бъдат обявявани и нови услуги на телекома.

Промени за БТК има и в медийното им обслужване. От декември един от най-големите рекламодатели на пазара вече работи с медийната агенция Direct Media. Тя е свързвана с рекламния и медиен консултант Красимир Гергов, близък до сръбския бизнесмен Драган Шолак - основател и вече миноритарен собственик на United Group. Дотогава тази услуга се изпълняваше от комуникационната група Havas Group, която остава творческа агенция на БТК и работи по новата визуална идентичност на бранда Vivacom.

Повече за новата визуална идентичност и промяната в медийното обслужване на телекома може да прочетете тук>>

Facebook започва да следи за подвеждащо съдържание в България и Унгария

България и Унгария вече са част от програмата на Facebook за проверка на фактите от трети страни, която се осъществява в партньорство с AFP. За целта социалната мрежа си партнира със сертифицирани журналисти, които следят и оценяват достоверността на съдържанието в платформата. За момента тази дейност ще се осъществява от един журналист в България и един в Унгария.

Проверката на достоверността на съдържанието във Facebook започва през анализ на публикациите, включително снимки и видеа. Ако въпросният журналист определи дадена информация като фалшива, манипулирана или частично невярна, сигнализира за това, a платформата може да я обозначи като такава или да намали разпространението й. Журналистът не може да премахва профили или страници от Facebook.

Повече за проверката на съдържанието във Facebook може да прочетете тук>>

All Channels започва стажантска програма

Студенти и млади специалисти в областта на комуникациите могат да кандидатстват в първата стажантска програма на групата All Channels Group, организирана в партньорство с Нов български университет. Инициативата All You Can Eat ще бъде с продължителност шест месеца със заетост между 25 и 35 часа седмично. Тя е насочена към студенти от всички висши учебни заведения, като участниците ще получават възнаграждение за стажа. Желаещите да се включат могат да изберат между шест различни направления - акаунт, копирайтър, графичен дизайнер, PR, дигитален или медиен специалист.

Програмата е разделена на няколко модула, които включват лекции, уъркшопове, работа по реални бизнес проекти и други. В първото издание на All You Can Eat ще се включат между 15 и 18 стажанти. От All Channels коментират пред "Капитал", че има възможност някои от стажантите впоследствие да бъдат наети на работа, но това не е задължителен параметър на програмата. "Целта ни е годишно да можем да захранваме със знания и вдъхновение близо една агенция млади хора като брой стажанти", казва за медиите Марин Костов-Мъро, изпълнителен творчески директор на групата.

Повече за стажантската програма може да видите тук>>

БНТ4 вече се излъчва и в Северна Македония

Канал БНТ4 на Българската национална телевизия вече е достъпен и в Северна Македония. Началото на излъчването чрез платформата "Макс ТВ" (канал 74) беше предизвестено, след като двете страни се договориха за него като част от стъпки за намаляване на напрежението заради двустранни спорове, блокирали преговорите за присъединяване на Северна Македония към Европейския съюз.

Повече по темата тук>>

Агенцията 3CON поема обслужването на БАТОК

Българската комуникационна агенция 3CON поема обслужването на Българската асоциация за текстил, облекло и кожи (БАТОК). Тя вече работи върху създаването на сайт на сдружението. Сред отговорностите на агенцията ще бъде още изграждането на цялостна комуникационна стратегия на БАТОК, връзки с медиите, организирането на социални инициативи и създаването на партньорства с чуждестранни организации.

Дигитален бизнес

Google обеща да спре проследяването за персонализирани реклами

Google обеща да не разработва никакъв нов начин за проследяване на отделни потребители с цел да им бъдат пускани реклами според това какво са търсили в интернет, пише "Дневник".

Компанията ще започне постепенно да премахва съществуващите инструменти за проследяване на трафика при сърфиране в мрежата от своя браузър Chrome през следващата година, което ще промени начина на работа на онлайн рекламата. Компанията за първи път обяви, че ще се отърве от т.нар. бисквитки на трети страни (third-party cookies).

Повече по темата може да прочетете тук>>

Twitter се разраства с нови услуги

Социалната медия ще започне да предлага нови услуги, чрез които се надява да възроди растежа на платформата. Целта е компанията да достигне над 300 млн. активни потребители на ден до 2023 г. от 190 млн. към днешна дата.

Проектът Revue ще позволи на потребителите в Twitter да създават съдържание под формата на статии и блог постове, за което ще може да се абонира или плаща. Друг проект е Spaces, чрез който потребителите ще могат да се включват на живо в платформата, предимно с аудио.

Повече за новите услуги на Twitter може да прочетете тук>>

Двубоят между Apple и Facebook е нова форма на конкуренция при технологичните гиганти

Apple обяви, че през пролетта ще актуализира операционната си система, за да затегне рестрикциите за това как платформите за реклама имат достъп до данни, от което Facebook ще пострада. Apple оправдава действията си като част от ангажимент да защити поверителността на потребителите. Facebook твърди, че се противопоставя от името на милиони клиенти от малки и средни фирми, които разчитат на алгоритмите й за проследяване на данни, за да достигнат до потребители. Опитите на гигантите да представят позициите си като загрижени за благосъстоянието на хората и като такива с високи стандарти всъщност са егоистични.

Повече по темата може да прочетете в текста на Economist тук>>

Рекламен бизнес:

Брандовете празнуват Международния ден на жената

Традиционно с наближаването на 8 март редица бизнеси засилват рекламното си присъствие. Пандемията обаче, изглежда, е научила голяма част от компаниите, че рекламните слогани не са достатъчни, за да привлекат вниманието на потребителите, ако зад тях не стоят истински действия.

Технологичният гигант Google лансира 360-градусова комуникационна кампания за обявяването на фонд от 25 млн. долара, който финансира социални инициативи на жени и момичета по света.

През март инициатива започна и стрийминг гигантът Netflix, който обяви фонд в размер на 5 млн. долара за обучение и финансиране на жени сценаристи.

Според изследване домашното насилие се е увеличило с 20% в резултат на извънредното положение. Unilever започна инициатива, с която стимулира редица компании по света да приемат политика срещу домашното насилие и защита на служителите си.

Веригата за бързо хранене Burger King започна кампания за повече жени главни готвачи в ресторантите, използвайки с нов смисъл сексисткия слоган "Мястото на жените е в кухнята".

Свободни позиции:

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Гласът на хората

Гласът на хората

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.