Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 март)

Изборни кампании във Facebook; Близо 1 млн. лева за медийни пакети на тези избори; Instagram лансира в България функциите Music и Reels; Рекламната равносметка за Опра Уинфри и CBS и др.

3868 прочитания

© Капитал


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Особености на изборната кампания във Facebook

В "партийния Facebook" всичко изглежда надолу с главата спрямо електоралните реалности. Страниците на ГЕРБ и БСП - двете най-големи партии, взети заедно, имат два пъти по-малко харесвания, отколкото страницата на "Да, България", която има над 120 хил. лайка. Личната страница на Слави Трифонов пък има повече лайкове, отколкото всички партии, взети заедно. Броят на харесванията има съвсем реални измерения, погледнати от гледна точка на правилата на Facebook.

Така например рекламата на "Да, България" е по-евтина, отколкото рекламата на БСП или ГЕРБ, защото първата е преминала границата от 100 хил. харесвания, при която Facebook сваля тарифата.

Повече за предизборните кампании във Facebook може да прочетете тук>>

Близо 1 млн. лева за медийни пакети на тези избори, двойно повече от предишните

Общо 975 хил. лв. с ДДС е сума за медийните пакети, които ще получат участниците в предстоящите парламентарни избори. Това е почти двойно повече от парите, раздадени за медийно участие на предишните парламентарни избори през 2017 г., когато общата стойност на медийните пакети е била 520 048 лв. с ДДС. Разликата се дължи основно не на броя на участващите субекти, а техния вид.

Според решението на ЦИК за предстоящите избори са одобрени с право на медийни пакети 26 субекта - 18 партии, 7 коалиции и само 1 инициативен комитет. Медийните пакети за партиите и коалициите са по 40 000 лв., а за инициативните комитети за издигане на кандидати - по 5000 лв.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Репортери без граници" с 10 предложения за медийната среда в България

"Репортери без граници" (RSF) публикува 10 конкретни предложения за подобряване на медийната свобода в страната, изразявайки надежда, че темата ще влезе в дебатите по време на предизборната кампания.

RSF призовават да се повиши сигурността на журналистите и да се ускори преследването на престъпления срещу тях. Сред препоръките са мерки срещу криминализацията на журналистическата работа. Една от водещите глави на предложенията на RSF за България се отнася до финансирането на медиите. От организацията призовават публичните средства за реклама в България да се разпределят по ясни критерии. Според RSF след консултации с медийни експерти трябва да се въведат промени в Закона за достъп до обществена информация, които да разширят приложимостта му и да ограничат причините, поради които информацията може да бъде отказвана.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Instagram лансира в България функциите Music и Reels

Социалната мрежа Instagram, собственост на Facebook, разшири функциите си за потребителите в България. От миналата седмица те могат да добавят вече песни в публикациите си и в двете платформи. В комбинация с музиката към снимката или видеото може да се показва и избрана част от текста на песента. От 15 март в Instagram вече е достъпна и функцията Reels, с която потребителите могат да създават кратки видеа с ефекти. Продължителността им е до 30 секунди и могат да бъдат публикувани като история или в профила на потребителите. Видеата се появяват и в раздела Explore в Instagram. Платформата дава възможност за различни ефекти, които често се използват и от брандове за създаването на атрактивно рекламно съдържание. Функцията Reels се конкурира с възможностите на китайската платформа TikTok, която през последните години привлече редица тийнейджъри именно с възможностите за създаване на забавни видеа с ефекти.

Групата SEEnthesis се разраства в Словакия и Словения

Една година след като българската комуникационна агенция Interpartners инициира създаването на партньорска мрежа от агенции на Балканите под бранда SEEnthesis The Balkan Hub, структурата се разраства на два нови пазара Словакия и Словения. Това става, след като към международната мрежа се присъединява комуникационната група Kreator Group, която работи с Coca-Cola, Skoda, Lidl и Samsung. Така SEEnthesis The Balkan Hub вече присъства на общо девет пазара, като целта на организацията е да консултира брандове от региона и да предоставя решения от единен координационен център с разнообразна експертиза.

Дигитален бизнес

Правилата в технологичната игра се променят

Пазарната капитализация от 7.6 трлн. долара на Amazon, Alphabet, Facebook, Apple и Microsoft предвещава удвояване на техните продажби през следващото десетилетие. Средният пазарен дял на шампионите е стабилен, около 35% във всеки от 11-те технологични подсектора. Но делът на вторите и третите компании се е вдигнал от 18% до 26% през 2015 г. Това са ефекти от два по-дълбоки тренда.

Първият е, че технологичните гиганти диверсифицират заедно с узряването на основните им продукти, новите възможности и нарастването на регулаторните заплахи от страна на Америка, Европа и Китай. Вторият тренд, отговарящ за една трета от промените при пазарните дялове, е, че аутсайдерите набраха инерция.

Повече за развитието на технологичните гиганти може да прочетете в текста на Economist тук>>

Рекламен бизнес

Рекламната равносметка за Опра Уинфри и CBS

Двучасовото интервю на Опра Уинфри с принц Хари и съпругата му Меган Маркъл прикова не само вниманието на зрителите, но и на рекламодателите. То беше излъчено в праймтайма на CBS и е гледано от 17.1 млн. зрители. Това е над два пъти повече от привлечената аудитория на филмовото събитие за връчване на наградите "Златен глобус". Изглежда, интересът към интервюто е добре планиран, защото 30-секунден рекламен спот е струвал на рекламодателите 325 хил. долара. За два часа са излъчени приблизително 64 спота и така CBS е получила приблизително 20 млн. долара приходи от реклами, пише изданието AdAge.

Детски творчески екип в Lego

Въображението на децата често може да надмине това на възрастните. Нестандартното мислене е силната им страна и датският производител на играчки Lego планира да заложи именно на нея. Компанията основава вътрешен детски творчески екип, наречен Kids Creative Studio. В него ще участват девет млади инфлуенсъри, които ще участват в измислянето на комуникацията на Lego. Към момента в екипа са мексиканската певица Hey Bala!, танцьорката Никол Лаено и влогърите Брок и Бостън. Компанията търси творчески директор на между 7 и 17 години, който да оглави екипа. Деца и младежи могат да кандидатстват за позицията до средата на април, а заплатата на творческия лидер на екипа ще бъде 10 хил. долара.

Свободни позиции:

StorPool Storage обяви вакантна позиция за маркетинг мениджър.

proof. обяви вакантни позиции за копирайтър и акаунт директор.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход