Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (6 април)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (6 април)

Дигиталната предизборна кампания на политиците; Брандовете, които агитираха да се гласува; Стажантската програма за дигитален маркетинг на Фондация "Америка за България"; Google дарява 25 млн. евро във фонд на ЕС за борба с фалшивите новини и др.

3527 прочитания

© Капитал


На българския пазар

За дигиталната предизборна кампания и аналоговите политици

В началото на класацията по харчене на средства по време на предизборната кампания във Facebook е "Има такъв народ". Това показват данните към 1 април. Над 33 хил. евро за последните 30 дни са стрували платените публикации на Слави Трифонов и неговата партия, пише "Дневник". Сумата е дадена за над 400 реклами във Facebook и Instagram.

Над 30 хил. евро са платили от "Демократична България" - отделни формации от обединението и кандидат-депутати. Сумата е за последните 30 дни, но справка показва, че партиите от ДБ са отделяли средства за реклама във Facebook не само за предизборната кампания, но и през последните 2 години.

Над 11 хил. евро са дали за реклама в социалната мрежа от "Републиканци за България". Страницата на партията е създадена през септември 2020 г. Част от парите са платени от бизнесмена Павел Вълнев.

Колко са платили останалите партии и формации за реклама във Facebook може да прочетете тук>>

САЩ за медиите в България: Хвалят властта и главния прокурор, а критичните са тормозени

Почти навсякъде в българските медии - включително в обществените - се среща едно и също проправителствено отношение, вестниците на Делян Пеевски хвалят главния прокурор, а независимите издатели и в частност "Икономедиа" са обект на открити атаки от политици на всички нива и на административен и съдебен натиск.

Журналисти разказват, че са изпращани по задачи с предварително написани текстове на репортажите и напускат професията си, защото са изгубили надежда, че в България може да я практикуват професионално. Тези заключения се съдържат в годишния доклад на Държавния департамент на САЩ за правата на човека в България през 2020 г. в частта за свободата на изразяване и на медиите, пише "Дневник".

Повече по темата може да прочетете тук>>

Изборно отговорни брандове

Дните преди парламентарните избори социалните мрежи преливаха от публикации, които агитират потребителите да гласуват. Сред тях се откроиха и някои брандове, които избраха да се включват в темата. От една страна, те използват похвата на маркетинг в реално време, за да бъдат актуални в комуникацията, от друга, заемат публично гражданска позиция, опитвайки се да допринесат за повишаване на избирателната активност.

Модният ритейлър Fashion Days например промени рекламния си клип и закри дрехите на актьорите в него, защото "има по-важен избор от това какво ще облечеш днес". Мото на клипа пък е "Не би оставил някой да определя стила ти. Тогава защо оставяш другите да определят бъдещето ти?".

Брандът за биохрани Harmonica също публикува в социалните мрежи призив към потребителите да гласуват и да изберат бъдещето на България. От веригата за кафе Chucky's пък обявиха, че всеки, който гласува, ще получи еспресо в деня на изборите. Ресторантът The Little things пък обяви във Facebook, че затваря врати през уикенда, за да могат всички служители да гласуват.

Започна записването за стажантската програма за дигитален маркетинг на Фондация "Америка за България"

Фондация "Америка за България" организира платена стажантска програма, насочена към дигиталния маркетинг за значими каузи. Инициативата ще е с продължителност девет месеца и е подходяща за студенти, наскоро завършили университет, или преквалифициращи се професионалисти. Заетостта ще бъде около 20 часа седмично, като избраните 10 участници ще трупат опит в медии, сред които "Капитал" и "Дневник", както и в различни неправителствени граждански организации. Всеки стажант ще работи и с индивидуален ментор, представител на дигитална агенция в България. Желаещите да се включат могат да кандидатстват до 18 април. Програмата започва от 31 май.

Повече за програма може да прочетете тук>>

Facebook пусна нова функция за модериране на коментарите

Потребителите вече могат да имат по-голям контрол върху съдържанието им във Facebook, като избират кой да коментира публикациите им. Това е възможно чрез нов инструмент, който най-голямата социална мрежа лансира. Потребителите могат да избират дали коментарите към публикациите им да са достъпни за всички в мрежата, само за приятели или и за приятели на приятели. Това може да стане през настройките на профила. Публичните личности, лидери на мнение и брандове също могат да ограничават достъпа до коментари на аудиторията. По думите на социалната мрежа така те могат да се "чувстват в безопасност и да участват в по-съдържателни разговори с общността си".

Дигитален бизнес

Google дарява 25 млн. евро във фонд на ЕС за борба с фалшивите новини

Google ще даде 25 млн. евро в новосъздадения фонд "Европейски медии и информация" за борба с фалшивите новини, пише "Дневник". Това става на фона на критиките, че технологичните гиганти не правят достатъчно, за да разобличават дезинформацията.

Фондът "Европейски медии и информация", който беше учреден в края на март от фондация "Калуст Гулбенкян" и Института на ЕС, цели да включи изследователи, хора, които проверяват фактите, организации с нестопанска цел и други обществени органи в борбата срещу фалшивите новини.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Бисквитките" осигуряват на Google и Facebook доминация при персонализираните реклами

Миналата година Google заяви, че ще премахне "бисквитките" до 2022 г. Липсата им най-вероятно ще тласне марките към реклама в търсачките. Google може да спечели много от това, защото е водещата търсачка и притежава 88.14% от пазара, а 85% от приходите на компанията майка Alphabet на стойност 133 млрд. долара се генерират от показване на спонсорирани връзки при търсене в платформата и реклами във видеоклипове в YouTube.

Основните "бисквитки" са ключови за функционирането на повечето уебсайтове, но технологичните гиганти са наясно, че хората нямат намерение да ги блокират. Затова се насочиха към създаването на код, наподобяващ основните "бисквитки", като същевременно продължават да изпращат данни на трети страни.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Какви опасности крие новият турски закон за социалните медии

Турското законодателство изисква сайтовете с над 1 млн. посетители на ден да назначат от април местен представител, който да прилага съдебни решения за премахване на съдържание. Освен това глобалните платформи трябва да съхраняват данни на потребители в Турция - практика, позната като локализиране на данни - което според критиците може да увеличи контрола на правителството над гражданите.

Правозащитници посочват, че новите правила, които налагат тежки глоби, забрани за реклами и ограничаване на трафика, ако социалните медии не спазят крайния срок през април, може да ги направи съучастници в ограничаването на гражданските свободи.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Да научиш чужд език в тоалетната

Тоалетната е място, където някои четат, други са в социалните мрежи, трети говорят по телефона. Това обаче може да бъде място и за учене не чужди езици. Върху това прозрение се базира новата кампания на приложението Duolingo. Започнала като шеговита идея за 1 април, компанията сега произвежда тоалетна хартия с изречения на чужди езици. Има пет вида рола, едно от които насочено към говорещи английски, които искат да научат испански, а останалите към китайски, японски, португалски и испански потребители, които искат да научат английски. Кампанията е дело на агенцията Wieden & Kennedy Amsterdam. Мостри са изпратени на редица инфлуенсъри, а 18 локации на компанията за наем на работни пространства WeWork в Китай ще бъдат заредени с тоалетната хартия на Duolingo.

Свободни позиции:

Lidl търси стажант по проект "Изготвяне на Employer Branding концепция като мост между Lidl и студентите".

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход