ОББ и ДЗИ избраха нови комуникационни агенции за следващите три години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ОББ и ДЗИ избраха нови комуникационни агенции за следващите три години

ОББ и ДЗИ избраха нови комуникационни агенции за следващите три години

Фокус в кампаниите им ще бъдат дигиталните услуги на групата

7174 прочитания

© Надежда Чипева


ОББ и ДЗИ, част от белгийската банкова и застрахователна групата KBC, разделят комуникационното си обслужване между три агенции. След провеждането на конкурс компанията избра да продължи партньорството си с guts&bransDDB като творческа агенция. Дигиталните комуникации на ОББ и ДЗИ се поемат от агенцията Xplora, а медийното обслужване от агенцията Argent.

Три партньорски агенции

През последните три години комуникационното обслужване на ОББ и ДЗИ беше централизирано в групата около guts&brainsDDB. "Работата с един партньор беше важна за нас, защото съвпадна с ключови брандинг и организационни промени, произтичащи от разрастването на дейността на белгийската финансова група KBC в България", коментира пред "Капитал" Мила Миленова, директор "Корпоративни и маркетингови комуникации" на групата. Именно в този период се случва сливането на СИБАНК и ОББ и съответно ребрандирането на банката.

След тригодишно партньорство с guts&brainsDDB от финансовата институция правят ново запитване на пазара, като паралелно провеждат три конкурса - за творческа, медийна и дигитална агенция. По думите на Миленова на конкурса са поканени агенции, които имат предишен опит в обслужването на компании от финансовия сектор. "Работиха едновременно по отделни задания за ОББ и ДЗИ, с което целяхме да изпитаме тяхната готовност да вложат целия си потенциал в работата за нашите брандове, без да пренебрегват или приоритизират нито един от тях", казва тя и допълва, че макар заданията в конкурса да са били различни, общата задача на всички агенции е била да представят дигитализацията на финансовите продукти и услуги на групата.

Договорите за обслужване и с трите агенции са за период от три години, като според рекламодателя разделянето на услугите ще осигури независима консултация във всяка експертна област.

В резултат от конкурса ОББ и ДЗИ избират да продължат партньорството си за творческо обслужване с guts&brainsDDB. С тяхна помощ компаниите развиват комуникационна платформа за представянето на дигиталните продукти и услуги.

За медийна агенция рекламодателите избират Argent. "Намерихме партньор, с който да направим нова медийна стратегия, която съответства на новите ни бизнес цели", допълва пред "Капитал" Миленова.

Нов партньор от ОББ и ДЗИ имат и в лицето на Xplora, която поема дигиталното обслужване на брандовете. По думите на директора "Корпоративни и маркетингови комуникации" компанията е търсила партньор, който може да предложи едновременно силно творческо изпълнение и планиране в дигитална среда. "Този пазар все още не е достатъчно добре развит в България и има потенциал за много по-голяма конкуренция, отколкото виждаме към момента", допълва още Мила Миленова.

Договорите за обслужване и с трите агенции са за период три години, като според рекламодателя разделянето на услугите ще осигури независима консултация във всяка експертна област.

С фокус към дигитализацията

Подобно на много от рекламодателите на пазара ОББ и ДЗИ също променят маркетинг стратегията си през изминалата година и намаляват комуникационния си бюджет. По време на извънредното положение например компаниите спират външната си реклама. "При реорганизирането на маркетинговия микс запазихме онези канали, които въздействат на най-голяма част от аудиторията", казва Миленова.

Фокус на банкова и застрахователна група KBC е дигитализирането на продуктите и услугите им. "Отговорността на комуникационните професионалисти е да ги представим по достъпен, разбираем, но атрактивен начин", уточнява Миленова. Затова тази година ОББ и ДЗИ ще пренасочат бюджетите от физическите събития към комуникация в медиите. По думите им в онлайн среда ще заложат на performance и програматик реклама за сметка на премиум и банерната реклама.

ОББ и ДЗИ, част от белгийската банкова и застрахователна групата KBC, разделят комуникационното си обслужване между три агенции. След провеждането на конкурс компанията избра да продължи партньорството си с guts&bransDDB като творческа агенция. Дигиталните комуникации на ОББ и ДЗИ се поемат от агенцията Xplora, а медийното обслужване от агенцията Argent.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.