Аманда Мориси: Kризата в комуникационния сектор се преодолява с бързина и гъвкавост
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Аманда Мориси: Kризата в комуникационния сектор се преодолява с бързина и гъвкавост

Аманда Мориси: Kризата в комуникационния сектор се преодолява с бързина и гъвкавост

Глобалният президент на iProspect пред "Капитал"

2522 прочитания

© iProspect


Миналата година една от най-големите комуникационни групи в света - Dentsu, обяви, че започва преструктуриране на бизнеса си. С цел опростяване на структурата, японската централа обособи четири основни направления - реклама, бизнес, клиентско преживяване и диджитъл. Международната група има друга крайна цел, от всички 160 агенционни бранда по света да останат общо шест, което да доведе до по-ефективна бизнес организация и улесняване на партньорството с клиентите. Първа стъпка в тази посока беше глобалното сливане на агенцията Vizeum в пърформънс агенцията iProspect. Преструктурирането се осъществява под ръководството на новия глобален президент на iProspect Аманда Мориси, която миналата година стана част от групата. Новата структура запазва името iProspect, но вече предлага пълно медийно обслужване.

В началото на 2021 г. сливането започна и на българския пазар. По думите на главния оперативен директор на Dentsu за Югоизточна Европа Радослав Неделчев сливането между Vizeum и iProspect в страната продължава, но екипите вече работят заедно за клиентите на групата. Опростяването на структурата ще доведе също до по-бърза реакция и решения в работата им, които според Неделчев са ключови за лекото преминаване на бизнеса през кризата. "Миналата година спечелихме нови клиенти и отчетохме ръст в приходите", казва още той пред "Капитал".

За това как ще работи новата агенция глобално и с какви предизвикателства се сблъска бизнесът през изминалата година разговаряме с новия глобален президент на iProspect Аманда Мориси.

Dentsu Japan и Dentsu International работят в посока опростяване на бизнес модела на агенциите. Защо предприехте тази промяна? Решението в резултат на кризата ли е или на промените на комуникационния пазар?

Това беше повече стратегическо решение, отколкото резултат на икономическото положение. В основата на опростяването на структурата бяха клиентите. В Dentsu International имаме над 160 бранда агенции, всеки с различен отпечатък във всяка страна. Беше трудно за глобалните клиенти на местно ниво в различните държави. Опростяването и оптимизирането на брандовете се прави с цел клиентите да избират да работят с конкретен агенционен бранд, но да имат достъп до цялата експертиза на Dentsu.

С какви предизвикателства се сблъскахте при сливането на двете агенцииVizeumиiProspect?

За повече от 25 години iProspect в основата си беше performance агенция и до голяма степен постави основите на този тип маркетинг. Vizeum от своя страна е насочена към разказване на истории и няма същия отпечатък в бранша като iProspect. Двете агенции имат различна специализация и подход и това създаде известно предизвикателство при сливането. Екипите обаче мислят еднакво в посока креативен подход, сътрудничество и разрешаване на проблеми. Двата екипа работиха заедно за изграждане на лицето на новата агенция. Ние не просто обединихме глобално двата бранда, а подходихме локално според всеки пазар и клиентите.

Миналата година беше трудна за комуникационния сектор навсякъде по света. Как се отрази кризата на бизнеса наiProspectпрез2020 г.?

Зависи от пазарите, клиентите и секторите, в които оперират. Клиентите в туристическата индустрия например бяха много силно ударени. За нас като агенция годината беше същата като предходната. Това се дължи на факта, че бяхме гъвкави по време на кризата както за нашия бизнес, така и за клиентите ни. При много от тях успяхме бързо изцяло да променим медийния им микс. Натрупахме знания и за това как да бъдем полезни на клиентите ни и след пандемията.

Визитка

Аманда Мориси оглавява iProspect от 2020 г. и заема позицията глобален президент на агенцията, част от портфолиото на Dentsu. Под нейно ръководство се осъществява сливането на агенцията Vizeum, също част от групата, с iProspect, превръщайки я в компания за пълно медийно обслужване. Аманда Мориси има дългогодишен опит в комуникационни бизнес с фокус дигитални технологии, данни и медийна експертиза. Преди да стане част от групата на Dentsu, Мориси заема позицията Chief client office в британската комуникационна група Unlimited Group. Кариерата й минава и през Publicis Media във Великобритания, където заема позицията на изпълнителен директор.

Как по различно се отрази сегашната криза на комуникационния сектор спрямо икономическа криза през 2008 г.?

Огромната скорост, с която се случиха промените в областта на маркетинга и комуникациите през 2020 г., е безпрецедентна. Тази криза се основава на бързина, гъвкавост и фундаментални промени. Работила съм с клиенти, които с години се опитват да дигитализират бизнесите си и изведнъж това се случи за един миг.

Клиентите за първи път трябваше да мислят едновременно за това как бизнесът им да бъде производителен и как да изграждат марките си. През 2008 г. можеха да правят двете неща отделно, но сега това не е възможно.

Смятате ли, че промените в начина на работа и изискванията на клиентите са временни или ще останат във времето?

Ще се задържат. Кризата забърза трансформацията, но тя беше започнала да се случва още преди това. Медиите и платформите се променят, но също така и потребителското поведение. Това ще продължи и в бъдеще и трябва да бъдем сигурни, че можем да управляваме тези промени с помощта на данните и технологиите.

Кризите могат да бъдат разглеждани и като възможности. Какво научихте вие за бизнеса?

Понякога си мислим, че медийният и рекламният сектор са задвижвани от данните и технологиите. Миналата година ни показа обаче, че хората са в основата на всичко и те движат организациите ни. Впечатлена съм от това как хората успяват да се адаптират към променящата се среда. Тяхната устойчивост и креативност са впечатляващи. В забързаната рекламна индустрия не трябва да забравяме да обръщаме внимание на хората и да имаме стабилна връзка с тях.

Кои са бизнес целите ви за новата агенция през 2021 г.?

Първата ни цел е новата агенция да бъде успешно лансирана навсякъде по света. Искаме цялата трансформация да бъде приключена в края на 2021 г. Втората ни цел е да се фокусираме върху сегашните ни клиенти. Работим в 93 държави за 2500 клиенти. Трябва да сме сигурни, че можем да им помогнем да пораснат в тези предизвикателни времена. Третата ни бизнес цел е да създадем стабилна среда за нашите служители, за да имат възможност да се развиват.

Миналата година една от най-големите комуникационни групи в света - Dentsu, обяви, че започва преструктуриране на бизнеса си. С цел опростяване на структурата, японската централа обособи четири основни направления - реклама, бизнес, клиентско преживяване и диджитъл. Международната група има друга крайна цел, от всички 160 агенционни бранда по света да останат общо шест, което да доведе до по-ефективна бизнес организация и улесняване на партньорството с клиентите. Първа стъпка в тази посока беше глобалното сливане на агенцията Vizeum в пърформънс агенцията iProspect. Преструктурирането се осъществява под ръководството на новия глобален президент на iProspect Аманда Мориси, която миналата година стана част от групата. Новата структура запазва името iProspect, но вече предлага пълно медийно обслужване.

В началото на 2021 г. сливането започна и на българския пазар. По думите на главния оперативен директор на Dentsu за Югоизточна Европа Радослав Неделчев сливането между Vizeum и iProspect в страната продължава, но екипите вече работят заедно за клиентите на групата. Опростяването на структурата ще доведе също до по-бърза реакция и решения в работата им, които според Неделчев са ключови за лекото преминаване на бизнеса през кризата. "Миналата година спечелихме нови клиенти и отчетохме ръст в приходите", казва още той пред "Капитал".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.