Един клик може да промени всичко

Един клик може да промени всичко

Кампанията "Твоето бъдеще. Твоят избор" дава ценни насоки и съвети за опазването на сигурността на потребителите онлайн

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
2362 прочитания

Европейската комисия (ЕК) сподели, че 56 % от пълнолетните хора в Европейския съюз (ЕС) са били обект на онлайн измами през последните 2 години. Тази статистика показва, че съществуват множество рискове в Интернет, като сред тях най-често се отличават специално организираните "фишинг" кампании. Те достигат до потребителите посредством имейл комуникация, социални мрежи или лични съобщения. Сравнително ниската осведоменост за тях и трудното им разпознаване биха били причина потребителите често да попадат в капана на киберизмамници.

Най-често в подобни кампании се използват оферти или информационни съобщения от фалшиви акаунти на институции, които изискват спешно действие или пък предлагат удобство и бързина в процеса на продажба. Тяхната цел е ясна - вреда върху потребителските акаунти и злоупотреби с лични сметки. Банките например никога не биха поискали данни от кредитна карта по имейл - съществуват рестрикции и ограничения, свързани с начините, по които ние споделяме информация от подобен порядък.

По повод Интернет измамите и защитата на личните данни, Европейската комисия създаде кампанията "Твоето бъдеще.Твоят избор". Чрез нея се цели да дадат ценни насоки и съвети във връзка с опазването на сигурността на потребителите онлайн. Комисията споделя, че за да се защитим в Интернет, не е достатъчен само софтуер - нужно е да осъзнаем уязвимостта си и да предвидим по какъв начин можем да бъдем манипулирани. Един от ефективните начини за справяне с проблема е контролът върху начините, по които организациите предлагат продукти и услуги онлайн:

1.Трябва да имаме ниска степен на доверие в анонимни търговци - винаги бихме могли да поискаме тяхна лична информация, за да проверим автентичността на продукта/услугата, която ни предлагат;

2.За да се избегнат злоупотреби онлайн, следва да бъдем наясно с техниките за продажба чрез директен призив - търговските съобщения от типа "уникална възможност", "единственият продукт, предлагащ ефективна защита", "единственият комплект за тестване за домашна употреба" или продаван на "най-ниската цена на пазара", придружени със "само днес" или "бърза разпродажба" също трябва да бъдат проверявани преди да се последват линковете от съобщенията;

3.Всеки администратор на платформа би следвало да съдейства при наличие на съмнителни търговски съобщения на неговия сайт. Ако не получим необходимата помощ, бихме могли да се обърнат към компетентните национални органи;

4.Всички хора в рамките на ЕС биха могли да получат безплатна индивидуална помощ или справка за правата си в сайта на Европейски потребителски център България.

От друга страна трябва да бъдем внимателни при въвеждане на личните си данни в онлайн платформи и сайтове.

Благодарение на Общия регламент за защита на личните данни (GDPR) съществува по-строга регламентация за компаниите във връзка с използваните от тях данни, тяхното изискване и съхранение. По този начин бихме могли да контролираме начините, по които организациите се отнася с личната ни информация. Ето и някои основни детайли:

1.Ако администраторите на онлайн страници поискат съгласие за обработка на информация, то задължително трябва да бъде безплатно, конкретно и информирано. Общите условия без конкретни параметри или предварително маркираните полета за съгласяване с тях не се считат като стандарт и следва да бъдат докладвани.

2. Бихме могли да оттеглим съгласието си, ако променим решението си за обработването на нашите данни. Това следва да бъде указано и достъпно за всички граждани, използващи услуги онлайн.

3. Можем да получим достъп до личните си данни, които организациите съхраняват за нас. При установено нарушение, имаме право да докладват на компетентните органи.

4. В някои от случаите има възможност за преносимост на данни, когато например се сменя доставчика на услуги.

5. Ако заподозрем, че личните ни данни се обработват без наше изрично разрешение или установим неправомерно използване на нашата информация, бихме могли да се обърнем към националния компетентен орган. Правилата в ЕС дават избор и механизъм да се възползваме от правата си. Добре е да знаем как можем да се възползваме от тях.

6. Информация за предпочитанията ни се натрупва в профил, който може да бъде използван за насочване на реклами към нас. Това няма как да бъде контролирано - ако ограничим подаването на лична информация в онлайн платформите, то това означава, че няма да можем да използваме част от функционалностите им, както и да достигаме до съдържание, което ни вълнува. От друга страна е възможно да попаднем в "капана на изобилието", в който рекламите са много и се показват само защото по погрешка сме попаднали в определен сайт, например. Компаниите обработват личните ни данни под презумпцията, че гарантират тяхната сигурност. Онлайн търсачките са на мнението, че облачните им инфраструктури защитават нашата информация от различни външни източници, което на практика е вярно.

Що се касае до нас самите, винаги трябва да обръщаме внимание на начините, чрез които разрешаваме на администраторите да съхраняват личната ни информация. Това е нашето бъдеще и нашият избор, както казва ЕК.

Европейската комисия (ЕК) сподели, че 56 % от пълнолетните хора в Европейския съюз (ЕС) са били обект на онлайн измами през последните 2 години. Тази статистика показва, че съществуват множество рискове в Интернет, като сред тях най-често се отличават специално организираните "фишинг" кампании. Те достигат до потребителите посредством имейл комуникация, социални мрежи или лични съобщения. Сравнително ниската осведоменост за тях и трудното им разпознаване биха били причина потребителите често да попадат в капана на киберизмамници.

Най-често в подобни кампании се използват оферти или информационни съобщения от фалшиви акаунти на институции, които изискват спешно действие или пък предлагат удобство и бързина в процеса на продажба. Тяхната цел е ясна - вреда върху потребителските акаунти и злоупотреби с лични сметки. Банките например никога не биха поискали данни от кредитна карта по имейл - съществуват рестрикции и ограничения, свързани с начините, по които ние споделяме информация от подобен порядък.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Още от Капитал