Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 май)

Кои са победителите в IAB Mixx Awards и Young Lions Bulgaria; United Partners ще работи с алкохолната група DIAGEO за Източна Европа; Общественият съвет на БНР поиска мораториум върху орязването на бюджета на медиата и др.

На българския пазар

За трети път агенцията proof. спечели най-много награди в рекламния конкурс IAB Mixx Awards

Три години след създаването ѝ комуникационната агенция proof. печели за трети пореден път най-много отличия в конкурса IAB Mixx Awards. Той е организиран от българския клон на браншовото сдружение IAB (Interactive Advertising Bureau) и има за цел да отличи най-добрите дигитални маркетинг решения на пазара.

Агенцията спечели общо 24 награди. На второ място по брой отличия се класира guts&brainsDDB, следвана от All Channels Group, всяка със съответно 16 и шест награди. Така класирането в IAB Mixx Awards 2021 изглежда досущ като миналогодишното издание. Агенциите NEXT-DC и The Smarts пък получиха по четири отличия.

Повече за конкурса и пълния списък с наградените агенции и кампании може да видите тук>>

United Partners поема обслужването на алкохолната група DIAGEO за Източна Европа

След продължителен конкурс българската комуникационна агенция United Partners спечели за свой клиент групата на DIAGEO, част от която са алкохолните брандове Johnnie Walker, Gordon's, J&B, Baileys и Guinness. Екипът ще отговаря за създаването и развитието на бранд стратегиите на седем пазара в Източна Европа. Това са Русия, Румъния, Чехия, Унгария, Хърватия, Украйна, Израел. Агенцията няма да работи за групата в България.

По думите на основателя и изпълнителен директор на United Partners Мария Гергова-Бенгтссон договорът с DIAGEO е дългосрочен и няма фиксиран срок към момента. "Клиентът ще разчита на нашата мрежа за някои кампании, но невинаги. И двете страни ще бъдем гъвкави за постигането на крайните цели", коментира тя пред "Капитал". В средата на миналата година агенцията създаде международната мрежа от агенции UP Network, в която участват компании от Централна и Източна Европа.

Избраха победителите в конкурса Young Lions Bulgaria

Младите рекламисти Велко Калчев и Пламен Борисов от агенцията Wunderman Thompson Sofia спечелиха конкурса Young Lions Bulgaria 2021 в категория "Филм", организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). На второ и трето място в надпреварата, насочена към специалисти до 31-годишна възраст, се класираха съответно екипът на Димитър Кърджилов и Калоян Антонов от агенциите Knoway и proof. и Натали Васкенова в екип с Михаела Илиева от Noble Graphics.

Победителите Велко Калчев и Пламен Борисов в екип създадоха рекламния клип "Хаха не прави проблема по-малко проблем" за популяризирането на младежката програма за психично здраве на Kabinet.bg. "В социалните мрежи темите за депресията са представени по смешен начин. Това уж кара хората да приемат проблемите си и да говорят открито за тях, но тук идва и инсайтът - самоиронията не е решение", коментира пред "Капитал" Борисов. В този факт се е убедил и Велко Калчев през примера на свой приятел, страдащ от депресия. "Самоиронията със сигурност беше част от временните решения, които го караха да се чувства по-добре, но само задълбаваха проблема. Най-накрая професионалната помощ беше това, което го измъкна", допълва той.

Велко Калчев и Пламен Борисов ще участват в международната надпревара Global Young Lions, част от най-големия рекламен фестивал Cannes Lions, която тази година ще се проведе в дигитален формат. Международните участници ще работят по бриф между 11 и 14 юни, а победителите ще бъдат обявени в период 21 до 25 юни.

ТВ "Европа" на оръжейния търговец Добрин Иванов и близкия до Борисов Георги Харизанов влиза в партньорство с Euronews

Международната новинарска медиа Euronews стъпва на българския пазар през телевизия "Европа". Каналът вече ще се казва "Евронюз България" и денонощно ще излъчва новини от Европа и България.

Едноличен собственик на "Евронюз България" остава Добрин Иванов, който от 2017 г. притежава 100% от акциите на телевизия "Европа". Изпълнителен директор на "Евронюз България" остава Георги Харизанов, председател на близкия до ГЕРБ Институт за дясна политика. Предстои да бъде избран главен редактор на новия новинарски канал, като за целта се провежда конкурс, а крайното решение ще вземат от Euronews.

Повече за историята на ТВ "Европа" и промените в медиата може да прочетете тук>>

Общественият съвет на БНР поиска мораториум върху орязването на бюджета на медията

Мораториум върху намаляването на средствата за Българското национално радио (БНР) поискаха членовете на Обществения съвет на медиата в писмо до президента, Народното събрание, Министерския съвет и Съвета за електронни медии. В него те настояват да бъде възстановена бюджетната субсидия в първоначалния ѝ размер.

Бюджетът на БНР за тази година е намален с близо 1 млн. лева с последното постановление на правителството в оставка, за което радиото е уведомено на 5 май. Това налага да бъдат намалявани оперативни разходи и поставя под заплаха нормалното изпълнение на обществената мисия на радиото, посочва генералният директор на БНР Андон Балтаков.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Колко са журналистите в България

България е сред страните от Европейския съюз с най-малко хора, наети в медиите, пише "Дневник". По приблизителна оценка те почти сигурно са по-малко от 3 хиляди души. Това сочат данни на "Евростат".

Във възрастовата група 20 - 64 години в България през миналата година с издания - от книги, през списания и вестници до брошури и карти - са се занимавали около 4500 души. Като журналисти сред тях са отбелязани 3014 души.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Alphabet отчете ръст на печалбите за първото тримесечие на годината

Компанията - собственик на Google, Alphabet отчете рекордни резултати за първото тримесечие на годината. Ръстът на приходите от над 30% се дължи на пандемията, която принуди хората да останат по домовете си, да гледат видеа в платформата YouTube и да кликат върху уеб реклами.

От Alphabet споделят, че водещи са рекламите на продажби на дребно благодарение на търсения от рода "близо до мен" и "вземане от място". Приходите на YouTube почти са се удвоили, достигайки 6 млрд. долара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Verizon продава медийния си бизнес на фонда Apollo за 5 млрд. долара

Verizon Communications е близо до сделка за продажбата на Yahoo и AOL на частната инвестиционна компания Apollo Global Management. Така тя се отказва от конкуренцията в дигиталните реклами с Alphabet и Facebook, за да се съсредоточи върху изграждането на своята 5G мрежа.

Предполага се, че предстоящата сделка ще оцени двата бранда общо на между 4 и 5 млрд. долара, включително бизнеса с рекламни технологии на Verizon. Според условията на сделката Verizon ще получи 4.25 млрд. долара и ще продължи да държи 10% от акциите на Yahoo!.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Привличане на туристи с Роджър Федерер и Робърт де Ниро

В туристическите си реклами държавите често залагат на популярни личности, които да бъдат лице на страната и да привлекат посетители. В този смисъл Швейцария вади тежката артилерия, като включва в новия си рекламен клип един от най-популярните швейцарци - тенис звездата Роджър Федерер в комбинация с легендарния актьор, носител на "Оскар", Робърт де Ниро. В рекламен клип с продължителност минута и половина Федерер се опитва да убеди де Ниро да участва в реклама на Швейцария, като му представя красотите на държавата. Актьорът обаче отказва, с аргумента че страната е "твърде перфектна". Затова и слоганът на кампанията, изготвена от швейцарската агенция Wirz BBDO, е "Когато имате нужда от ваканция без драма. Имате нужда от Швейцария".

Свободни позиции:

"Еконт" обяви вакантна позиция за бранд мениджър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България