Телевизията остава най-предпочитаната медия сред българите
Подкастите стават все по-популярни, показват данни на Argent и Bluepoint
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
През последната година медиите се радват на засилен интерес. В резултат на пандемията от коронавирус хората останаха по домовете си и медийното потребление значително се увеличи. Засили се и доминацията на телевизията. Към началото на 2021 г. 57% от българите между 18- и 65-годишна възраст застават пред телевизионния екран няколко пъти на ден. Едва 4% пък посочват, че не гледат телевизия. Това показва изследване на агенциите Argent и BluePoint, проведено между 1200 души. Даните са част от регулярно проучване AB Brand Tracking, което проследява поведението на потребителите и разпознаваемостта на брандовете.
Данните за телевизията не са изненада, предвид че това е каналът, който привлича и най-голям дял от рекламните инвестиции. През последните години обаче на пазара се засили потреблението на аудиосъдържание. Според изследването близо 55% от анкетираните слушат подкасти. За сравнение, по-малко хора посочват, че четат вестници и списания.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
3 коментара
Това, че "Телевизията остава най-предпочитаната медия сред българите" не казва нищо добро за българите...
ТВ иска най-малко усилие: никакво съсредоточаване, никакви съпоставки с вече придобити знания, никакво привличане на вниманието. Турски сериали, шоута, ферми, готвачи, чалгии и между тях красотки, които с вперен поглед четат чужди текстове от ауто кю-то.
Четете Оруел. Още през 1938, когато изобщо още е нямало и идея за телевизия, той пророчески е назовал екрана като средство за контрал на масите.
До коментар [#] от "":
Контрол над масите, не е задължително лошо нещо. Друг е въпроса дали е контрол саздаван чрез пропаганда или чрез факти. Ако е с факти то тогава имаме нужда от кънтрол :)
Re: todor stoyanov
"Контрол" е еднозначно като смисъл понятие, което определя граници на свобода и гарантира принуда при прекрачването им.
Фактите пък имат смисъл само, ако са в състояние да убеждават. А за да убеждават, трябва да срещат мислещи и знаещи. Каквито 80% не са.
Така че Тв- то си е форма на контрол. На 80- те %. Което е абсолютно достатъчно за целите на управлението.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.