Телевизията остава най-предпочитаната медия сред българите

Подкастите стават все по-популярни, показват данни на Argent и Bluepoint

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

През последната година медиите се радват на засилен интерес. В резултат на пандемията от коронавирус хората останаха по домовете си и медийното потребление значително се увеличи. Засили се и доминацията на телевизията. Към началото на 2021 г. 57% от българите между 18- и 65-годишна възраст застават пред телевизионния екран няколко пъти на ден. Едва 4% пък посочват, че не гледат телевизия. Това показва изследване на агенциите Argent и BluePoint, проведено между 1200 души. Даните са част от регулярно проучване AB Brand Tracking, което проследява поведението на потребителите и разпознаваемостта на брандовете.

Данните за телевизията не са изненада, предвид че това е каналът, който привлича и най-голям дял от рекламните инвестиции. През последните години обаче на пазара се засили потреблението на аудиосъдържание. Според изследването близо 55% от анкетираните слушат подкасти. За сравнение, по-малко хора посочват, че четат вестници и списания.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • + 2

    Това, че "Телевизията остава най-предпочитаната медия сред българите" не казва нищо добро за българите...
    ТВ иска най-малко усилие: никакво съсредоточаване, никакви съпоставки с вече придобити знания, никакво привличане на вниманието. Турски сериали, шоута, ферми, готвачи, чалгии и между тях красотки, които с вперен поглед четат чужди текстове от ауто кю-то.

    Четете Оруел. Още през 1938, когато изобщо още е нямало и идея за телевизия, той пророчески е назовал екрана като средство за контрал на масите.

    Нередност?
  • 2
    wxr1533748934573911 avatar :-|
    Todor Stoyanov

    До коментар [#] от "":

    Контрол над масите, не е задължително лошо нещо. Друг е въпроса дали е контрол саздаван чрез пропаганда или чрез факти. Ако е с факти то тогава имаме нужда от кънтрол :)

    Нередност?
  • 3
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • + 1

    Re: todor stoyanov
    "Контрол" е еднозначно като смисъл понятие, което определя граници на свобода и гарантира принуда при прекрачването им.
    Фактите пък имат смисъл само, ако са в състояние да убеждават. А за да убеждават, трябва да срещат мислещи и знаещи. Каквито 80% не са.
    Така че Тв- то си е форма на контрол. На 80- те %. Което е абсолютно достатъчно за целите на управлението.

    Нередност?
Нов коментар