Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 май)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 май)

Хазартна реклама над закона; Телевизията остава най-предпочитаната медия сред българите; All Channels беше избрана за PR агенция на годината; AT&T е близо до сделка за създаване на стрийминг гигант с Discovery и др.

2916 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Хазартна реклама над закона

Рекламите на хазартни продукти са обективно много повече и това съвсем не е случайно. За първите три месеца на 2021 г. трите най-големи хазартни рекламодателя - Efbet, Winbet и Palms bet, са инвестирали повече пари в телевизионна реклама - над 35.6 млн. лв.

По закон обаче пряката реклама на хазартни игри е забранена. През годините компаниите за залози се научиха умело да използват вратичките в ограничението и да увеличават присъствието си в медийното пространство. Ръст на хазартните реклами в България, въпреки че игралните зали и казината стояха затворени с месеци заради ковид, забелязват и регулаторите, от които зависи спазването на закона. Глобени обаче няма, липсват и реални мерки за ограничаването на хазартната реклама.

Повече за новите рекламни босове в хазарта и превземането на дупката, оставена от "Национална лотария", може да прочетете тук>>

Телевизията остава най-предпочитаната медия сред българите

Към началото на 2021 г. 57% от българите между 18- и 65-годишна възраст застават пред телевизионния екран няколко пъти на ден. Едва 4% пък посочват, че не гледат телевизия.

През последните години обаче на пазара се засили потреблението на аудиосъдържание. Според изследването близо 55% от анкетираните слушат подкасти. За сравнение - по-малко хора посочват, че четат вестници и списания.

Facebook остава най-предпочитаната социална мрежа, като над 86% от българите влизат в нея всеки или почти всеки ден. Близо 60% от потребителите пък посещават Instagram. Третата по популярност платформа сред българите е социалната платформа Pinterest.

Повече данни за медийното потребление в страната може да видите тук>>

Господин Йовчев е новият оперативен директор в "бТВ медиа груп"

Поредна промяна в редиците на "бТВ медиа груп". Господин Йовчев вече заема позицията главен оперативен директор. Той ще отговаря за корпоративните отношения, правните въпроси, дистрибуцията на съдържание, корпоративната репутация и други бизнес дейности, съобщават от групата. Йовчев ще работи с президента на българското дружество "CME България" Любош Йетмар и изпълнителния директор Мартин Швехлак, който зае мястото на Флориан Скала, след като миналата година собственик на "бТВ медиа груп" стана чешкият фонд PPF. Това бяха част от промените в групата. В края на 2020 г. стана ясно, че Антон Хекимян заема мястото на Венелин Петков като директор на новините в bTV.

Господин Йовчев е част от "бТВ медиа груп" от 2014 г. като директор "Правни и бизнес отношения". Три години по-късно става член на борда на директорите на компанията и е управител на "Радиокомпания Си Джей", под чиято шапка са радиостанциите Z-Rock, bTV Radio, N Joy, Jazz FM и Classic FM.

Професионалният опит на Йовчев през годините включва и ръководство на отдел "Регулации" в "Мобилтел". Той има магистърска степен по "Бизнес администрация" в УНСС и магистърска степен по "Право" в СУ "Св. Климент Охридски".

Повече вижте тук>>

All Channels беше избрана за PR агенция на годината в конкурса BAPRA Bright Awards

В 11-о издание на PR конкурса BAPRA Bright Awards, организиран от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА), All Channels Communication Group спечели голямото отличие в отделната категория "Агенция на годината". На второ и трето място се класираха съответно M3 Communications Group и United Partners.

Така агенциите в челната тройка остават същите спрямо 2019 г. Тогава от All Channels отново взеха първа награда, а сребърното и бронзовото отличие се паднаха на United Partners и M3 Communications Group. Миналата година в резултат от пандемията от коронавирус конкурсът BAPRA Bright Awards не се проведе.

В тазгодишното издание бяха подадени общо 141 заявки в 13 от 14-те категории. Нито един проект не е кандидатствал в категорията "Политическа кампания". Тази година кандидатурите са с 23 по-малко спрямо 2019 г., а категориите 10 по-малко. Традиционно заявките в BAPRA Bright Awards се оценяват от международно жури.

Най-много награди в BAPRA Bright Awards 2021 спечели агенцията proof. - общо осем. С шест награди си тръгна All Channels Communication Group, а с пет M3 Communications Group.

Вижте целия списък с наградените кампании и агенции:

1. Комуникации към крайни потребители

1-во място: Ракия от плодовете на дипломацията, proof.

2-ро място: #събудисеслед6, proof.

3-то място: Catfluencer.bg - първата академия за котки инфлуенсъри в Инстаграм, All Channels Communication Group

2. Корпоративни комуникации (репутация и бранд мениджмънт)

1-во място: National Geographic Bulgaria - Planet or Plastic?, All Channels Communication Group

2-ро място: Премини през трудностите, премини онлайн, proof.

3-то място: Заедно напред, BBDO Group/ Proximity Sofia

3. Специално събитие или лансиране

1-во място: Европейската комисия и точната ескейп стая за теб, M3 Communications Group

2-ро място: SHELL - форум "Бъдещето на мобилността", M3 Communications Group

3-то място: Онлайн среща на върха на комуникационния форум в Давос, M3 Communications Group

3-то място: Портрети от фон дьо тен, proof.

4. Кампания за корпоративна социална отговорност

1-во място: Избери любовта, не омразата, proof.

2-ро място: Нестле за живей активно!, APRA Porter Novelli BCG

3-то място: "Национална финансиада" 2020 на Банка ДСК, MSL Publicis Groupe Bulgaria

5. Комуникации в публичния сектор

1-во място: GIVE 2 GROW, United Partners

2-ро място: Европейска комисия - #ИмашПраво, M3 Communications Group

3-то място: Да преподаваш е яко, PR Point

6. Инфлуенсър маркетинг кампания

1-во място: Catfluencer.bg - първата академия за котки инфлуенсъри в Инстаграм, All Channels Communication Group

2-ро място: Портрети от фон дьо тен, proof.

3-то място: Дигитални скаути, d:istinkt

3-то място: Philips OneBlade Gaming Challenge, All Channels Communication Group

7. Кампания за работодателска марка

1-во място: Paysafe 360 виртуален Java лов: Завръщането на изгубения Bit, United Partners

1-во място: Accenture България: Равни в работата, заедно в успеха, Paragraph 42

2-ро място: върни се в България, добра оферта е, proof.

3-то място: Paysafe loves tech, United Partners

3-то място: Kaufland "Разчитайте на нас" кампания за работодателска марка, MSL Publicis Groupe Bulgaria

8. Вътрешни комуникации

1-во място: Кампания за вътрешни комуникации на "Аурубис България", AMI Communications

2-ро място: Свързаност, която оставя следа: Човешкото лице на корпоративните ценности, Interimage

3-то място: Gilat - Пространство за иновативни идеи, M3 Communications Group

9. Кризисни комуникации

1-во място: "Локхийд Мартин" за изтребители "F-16 Блок 70", AMI Communications

2-ро място: Старт 5G България, d:istinkt

3-то място: Концесионерът на летище София, AMI Communications

10. Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел

1-во място: Как въведохме Digital Office и останахме заедно?, Eurobank Bulgaria AD (Postbank)

2-ро място: Дни на подкрепа 2020, TELUS

3-то място: #YouthEmpowered (GoesDigital), Coca-Cola HBC Bulgaria

11.

Награда за ПР иновации

1-во място: Spirit Трансформации - COOL библиотеки, HubAhead

2-ро място: премини през трудностите, премини онлайн, proof.

3-то място: IKEA: Балкон Артист, Paragraph 42

12. Агенция на годината

1- во място: All Channels Communication Group

2-ро място: United Partners

3-то място: M3 Communications Group

13. Кампания на годината

1- во място: "Заедно за повече здраве", PR Play

2-ро място: "Catfluencer.bg - първата академия за котки инфлуенсъри в Инстаграм", All Channels Communication Group

3-то място: "Старт 5G България", D:istinkt

3-то място: "National Geographic Bulgaria - Planet or Plastic?", All Channels Communication Group

Xplora спечели дигиталното обслужване на Serdika Offices

След провеждане на конкурс дигиталната агенция Xplora поема обслужването на Serdika Offices, които се управляват от имотната консултантска компания Avison Young, влязла на българския пазар през март. Договорът за партньорство на двете компании е за период една година с възможност за удължаване.

В комуникацията от агенцията и рекламодателя ще заложат на представянето на характеристики на бизнес сградата, управлението й и различни партньорства. "Таргет аудиториите са широки - от управители на компании, през финансови и административни директори, HR екипи, до крайните ползватели на офисите", коментира пред медиите Неделина Кирилова, проектен мениджър в Xplora.

Тормозът над медиите струва на икономиката над 1 млрд. лв. годишно

Авторите на публикация в списание "Изследвания за журналистиката" (Journalism Studies) представят методология как да се измери икономическата щета от нападките срещу медии, завеждането на дела срещу журналисти и издатели с цел тормоз да спрат да правят разкрития и вкарването на журналисти в затвора и т.н. Според тях държавите с намаляваща медийна свобода губят 1-2% от растежа на реалния БВП, пише "Дневник". Конкретно за България това означава 1.1 до 2.2 млрд. лв. всяка година.

Повече за методологията и последствията може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Spotify очаква слабо тримесечие след забавяне на ръста на абонатите

Компанията очаква общите платени абонати на платформата да наброяват между 162 и 166 млн. за второто тримесечие. Spotify прогнозира общи приходи в рамките на 2.16 - 2.36 млрд. евро за второто тримесечие. Премиум абонатите, от които идват по-голямата част от приходите на компанията, са се увеличили с 21% до 158 млн. спрямо година по-рано.

Обхватът на подкастите на Spotify вече включва милиони заглавия, сред които Renegades: Born in the USA с участието на американския президент от 2008 до 2016 г. Барак Обама и Брус Спрингстийн и The Joe Rogan Experience.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

AT&T е близо до сделка за създаване на стрийминг гигант с Discovery за 150 млрд. долара

Американската телекомуникационна компания AT&T е в напреднали преговори за сливане на медийния си бизнес WarnerMedia с Discovery, съобщава Bloomberg. Сделката, която ще направи AT&T и Warner по-конкурентоспособни на Netflix и Disney, все още не е потвърдена официално, като и двете компании не коментират новината към момента. Сделката може да бъде обявена по-късно в понеделник според източници на CNBC. Преговорите за сливането не са окончателни и все още може да не приключат успешно, добавя медията.

Преди по-малко от три години AT&T похарчи над 85 млрд. долара за Time Warner, едно от най-големите сливания в историята на медиите. Сега изглежда, че американският телеком променя стратегията си. Потенциалната сделка ще комбинира Discovery с WarnerMedia.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

Nexo обяви вакантна позиция за Content marketing lead.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: med[email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал