Когато Хари Потър се обедини с Eurosport

Новата обединена компания ще бъде управлявана от президента и главен изпълнителен директор на Discovery Дейвид Заслав, който е и един от "мозъците" зад сливането.

Когато Хари Потър се обедини с Eurosport

Сливането на WarnerMedia с Discovery ще създаде нов медиен гигант, който ще изостава по приходи единствено от Disney

Константин Николов
4697 прочитания

Новата обединена компания ще бъде управлявана от президента и главен изпълнителен директор на Discovery Дейвид Заслав, който е и един от "мозъците" зад сливането.

© Reuters


Warner Bros., Time Warner Entertainment, AOL Time Warner, Time Warner, WarnerMedia... Една от най-големите медийни групи в света през годините е минала през толкова много превъплъщения и сливания, че някои от ветераните служители в нея вече само се смеят при всяка следваща сделка. Последната (засега) e предложеното сливане на отделената от собственика си - щатския телеком гигант AT&T, WarnerMedia с Discovery. Така ще се създаде нов медиен гигант, който ще изостава по приходи единствено от Disney.

Чрез обединението компанията - майка на CNN, HBO и холивудското студио Warner Bros., с филмови поредици като "Батман" и "Хари Потър" ще се слее с Discovery, притежаваща активи като Animal Planet, Discovery Channel, Еurosport, Food Network и други. Според условията на сделката AT&T ще получи 43 млрд. долара, а акционерите й ще държат 71% от новата компания, докато тези на Discovery - останалите 29%. Тя ще бъде управлявана от президента и главен изпълнителен директор на Discovery Дейвид Заслав, който е и един от "мозъците" зад сливането.

Основната цел на транзакцията, която предстои да бъде одобрена от регулаторите, е създаването на огромен стрийминг гигант, който да може да се конкурира с лидерите в сектора през следващите години. В момента платените услуги HBO и HBO Max на WarnerMedia имат около 64 млн. абонати в цял свят и държат редица филми и сериали като "Игра на тронове", "Приятели" и много други. Пуснатата през януари стрийминг услуга на Discovery пък - Discovery+, има 15 млн. абонати. В същото време Netflix има 208 млн. платени клиенти, Disney+ - над 100 млн., а Amazon - 175 млн. глобални потребители на услугата Prime Video.

"Става дума за истинска ядрена надпревара и AT&T прави офанзивен стратегически ход, за да добави съдържание в борбата с Netflix, Disney и Amazon", заяви пред ВВС анализаторът Дан Айвс от Wedbush Securities.

Поне на хартия нито една друга платформа не разполага с толкова много и разнообразно съдържание. Netflix има риалити предавания, но няма спорт. Disney покрива почти всички детски забавления, в добавка с Hulu и спортния ESPN+, но пък няма риалити. Amazon се налага като дистрибутор на филми, телевизия и спорт, но няма новини, коментира The Ringer. Новият конгломерат твърди, че разполага с 200 000 часа оригинални програми и съдържание от над 100 бранда.

Провалът на AT&T

В същото време сделката е и един от редките случаи, в които огромна корпорация признава стратегическата си грешка. За AT&T сделката показва, че суперскъпото навлизане на телекома в създаването на съдържание се е провалило. Групата купи Time Warner през 2016 г. за 85 млрд. долара и след това нарече подразделението си WarnerMedia. Малко преди това придоби и доставчика на сателитна телевизия DirecTV за 67 млрд. долара, включително и дълг. Идеята беше да изгради една голяма структура за създаване и разпространение на съдържание, коментира The Economist. Тези транзакции заедно с инвестициите в инфраструктура натрупаха дългове от над 160 млрд. долара. През февруари DirecTV беше отделена в сделка, оценяваща я на едва 16 млрд. долара.

"Рядко сме свидетели как висши мениджъри всъщност признават толкова ясно, че са направили грешка, която са склонни да поправят. Така че дори ги поздравявам за решението. В същото време все пак остават огромни щети. Те похарчиха 175 млрд. долара за тези активи, а три години по-късно се отказват от тези позиции за нещо като 80 млрд. долара. Така че унищожиха огромна стойност, но поне признават грешката си", заяви пред Yahoo Finance Live медийният анализатор Крейг Мофет от MoffettNathanson. От първата новина за сделката с Discovery акциите на телекома се сринаха с близо 10%.

Борбата е безмилостно жестока

Ожесточената надпревара в стрийминг сектора тепърва ще набира скорост. В дните около шума заради сделката между WarnerMedia и Discovery някак незабелязана остана новината, че Amazon преговаря за придобиване на друго легендарно холивудско студио - MGM, държащо правата за поредици като "Джеймс Бонд", "Роки" и др. Сделката се оценява на 9 млрд. долара, а основната цел пред Аmazon е да получи каталога на MGM, съдържащ 4000 филмови заглавия и 17 000 часа тв съдържание. Студиото, чиито приходи за миналата година са 1.5 млрд. долара, преговаряше преди време и с Netflix и Apple. Целта е ясна - не толкова киноразпространение, а укрепване на стрийминг позициите.

Компаниите в сектора инвестират огромни суми в съдържание и всяко добавяне на нови филми и сериали ще допринесе в конкуренцията с останалите. През миналата година Amazon е инвестирала 11 млрд. долара в създаването, придобиването и лицензирането на съдържание, а Netflix - 17 млрд. долара. Съперничеството още повече повишава цената на сделките. Освен покупката на Time Warner от AT&T за 85 млрд. долара Disney даде 66 млрд. долара за активи на Fox.

Друг въпрос в бранша е дали средният потребител е склонен да плаща за толкова много стрийминг услуги. Само в България потребителите трябва да избират измежду 3-4 основни платформи. Но в САЩ например конкуренцията е още по-жестока. Освен познатите имена на пазара навлезе и NBCUniversal със своята Peacock стрийминг услуга, а ViacomCBS пък пусна Рaramount+. Пренасищането е огромно. Което пък не изключва още по-голяма консолидация в бъдеще.

Warner Bros., Time Warner Entertainment, AOL Time Warner, Time Warner, WarnerMedia... Една от най-големите медийни групи в света през годините е минала през толкова много превъплъщения и сливания, че някои от ветераните служители в нея вече само се смеят при всяка следваща сделка. Последната (засега) e предложеното сливане на отделената от собственика си - щатския телеком гигант AT&T, WarnerMedia с Discovery. Така ще се създаде нов медиен гигант, който ще изостава по приходи единствено от Disney.

Чрез обединението компанията - майка на CNN, HBO и холивудското студио Warner Bros., с филмови поредици като "Батман" и "Хари Потър" ще се слее с Discovery, притежаваща активи като Animal Planet, Discovery Channel, Еurosport, Food Network и други. Според условията на сделката AT&T ще получи 43 млрд. долара, а акционерите й ще държат 71% от новата компания, докато тези на Discovery - останалите 29%. Тя ще бъде управлявана от президента и главен изпълнителен директор на Discovery Дейвид Заслав, който е и един от "мозъците" зад сливането.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал