Комуникационната група DDB открива нова BTL агенция

Компанията "Готово" се управлява от Рада Илиева и вече има първи клиенти

Рада Илиева е управляващ партньор и миноритарен собственик на агенцията "Готово".
Рада Илиева е управляващ партньор и миноритарен собственик на агенцията "Готово".    ©  Дилян Марков
Рада Илиева е управляващ партньор и миноритарен собственик на агенцията "Готово".
Рада Илиева е управляващ партньор и миноритарен собственик на агенцията "Готово".    ©  Дилян Марков

Комуникационната група DDB разширява портфолиото си от бизнеси. От този месец тя вече предлага и BTL услуги през новата агенция "Готово". Управляващ партньор на компанията е Рада Илиева, която има дългогодишен опит в маркетинг индустрията. Така DDB затваря изцяло кръга от комуникационни услуги, които предлага в рамките на групата.

Съживяване на пазара

Комуникационната индустрия беше силно засегната от пандемията и последвалата криза. Един от най-потърпевшите несъмнено беше BTL секторът, който на практика остана замразен през второто тримесечие на 2020 г., когато събитията и промоционалните активности на място бяха изцяло блокирани. С напредването на времето индустрията започна да се съживява и компаниите съответно да търсят отново личен контакт с потребителите.

Именно това е причината изпълнителният директор на DDB Group Ангелос Парасхакис да инвестира в основаването на нова BTL агенция част от групата. "Нищо не би могло да замени директното общуване на марката с клиента. Хората жадуват да излязат навън, за да общуват и преживяват. Брандовете трябва също да бъдат там, за да станат част от преживяването. Онлайн средата става все по-претоварена", коментира той пред "Капитал".

Структура на новата агенция

Начело на агенцията "Готово" и миноритарен собственик е Рада Илиева, която в продължение на над 13 години ръководеше BTL агенцията Smart Communications. По думите й запитванията на бизнеса в посока BTL комуникации значително се увеличават и очакванията й са за интензивен летен сезон. "За завръщане към нивата от 2019 г. обаче изобщо не може да става дума, поне не и преди окончателно преодоляване на пандемията. Ще са ни необходими поне две години до завръщане към старите обороти", уточнява Рада Илиева пред "Капитал".

Визитка

Рада Илиева има над 20 години опит в маркетинг индустрията. Кариерата й започва в Indesit Company. След това повече от 13 години ръководи една от най-големите BTL агенции на българския пазар - Smart Communications. Работила е за клиенти като Coca-Cola, L'Oréal, Nestle, Kamenitza, Sony, JackDaniel's и други. През 2020 г. става част от козметичната компания biotrade, където е начело на маркетинг екипа. От май тази година Рада Илиева официално е управляващ партньор и миноритарен собственик с 30% дял в новата агенция "Готово", част от комуникационната групата на DDB.

В портфолиото от услуги на "Готово" влизат промоционален маркетинг, събитиен мениджмънт, мърчандайзинг, производство на рекламно и промоционално оборудване и други. Към момента в агенцията в София работят четирима души, като в допълнение разполага със собствени екипи и в големи градове в страната, сред които Пловдив, Бургас, Варна, Русе, Велико Търново, Плевен, Стара Загора и Благоевград. "Агенцията разполага и с наети на трудов договор 22 мърчендайзери в същите градове", казва още Илиева. В изпълнението на проекти новата компания ще си партнира и с останалите агенции в групата на DDB.

"Готово" работи вече и с първи клиенти, сред които брандовете iRobot, Russian Standard, The Pogues Irish Whiskey и Whitley Neill Gin. По думите на управляващия партньор агенцията е в процес на подписване на договор с голяма козметична компания.

BTL агенцията е поредният нов комуникационен бизнес в DDB Group. В края на 2019 г. в рамките на групата беше основано специализирано PR звено. Няколко месеца преди това пък от DDB обявиха откриването на продуцентското студио Final_new. Част от групата са също рекламната агенция guts&brainsDDB, медийните Optimum Media, PHD, агенцията за пълно обслужване DNA и дигиталната TribalWorldwide. Общите приходи на всички компании част от DDB Group за 2019 г. са в размер на 57.7 млн. лв., което я поставя на първо място сред най-големите комуникационни групи според годишната класация на "Капитал".

Още от Капитал