Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 юни)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 юни)

Рекламните кампании за ваксинация; Брюксел разследва Facebook за рекламите; Брандове в подкрепа на Наоми Осака и още кратки новини и свободни позиции в сектора

2876 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Пусни една реклама на ваксините

Повече от година след началото на пандемията дълго чаканото решение за връщане към нормалността - ваксините, вече е тук и е достъпно за всички, които желаят. Парадоксално обаче българите остават най-големите ваксинни скептици в ЕС.

До голяма степен отговорността е на държавата, която имаше предостатъчно време да демонстрира комуникационни умения и да убеди обществото в ползата от ваксините.

В началото на май в националния ефир най-после се появиха две рекламни кампании за популяризиране на ваксинациите - на Европейската комисия и на здравното министерство. Добрата новина е, че комуникация най-накрая има и тя покрива всички медийни канали. Лошата - кампанията не дава ясни отговори на най-често задаваните въпроси за ваксините, не таргетира посланията към различните групи, които имат и различни мотиви за недоверие към ваксините, не се отличава и със запомнящ се криейтив.

Повече за двете рекламни кампании може да прочетете тук>>

proof. спечели две златни и две сребърни награди в конкурса IAB MIXX Awards Europe

Комуникационната агенция proof. спечели общо четири отличия в тазгодишния конкурс MIXX Awards Europe, организиран от браншовата организация IAB Europe. В надпреварата участват агенции от целия европейски пазар. Българската компания получи златна награда в категорията Search advertising за кампанията Search against violence, изготвена за козметичния бранд Avon. Златно отличие в категорията Social media беше връчено за кампанията Fruits of diplomacy на алкохолния бранд kasaba.

Двете сребърни отличия на proof. са за кампанията на fritz-kola - #wakeupafter6pm в категорията Integrated campaign и кампанията за CouldCart Bulgaria - Get through the hardship, get online в категория Campaign effectiveness. Тази година това е единствената българска агенция с награди в конкурса IAB MIXX Awards Europe. Две рекламни компании от страната бяха сред финалистите в конкурса - агенциите Sunday Media и Together.

Весела Апостолова е новият главен изпълнителен директор на "Publicis Groupe България"

Комуникационна група "Publicis Groupe България" има нов главен изпълнителен директор. Весела Апостолова заема мястото на Николай Неделчев, който става председател на съвета на директорите на групата. Преди това Апостолова беше на позицията главен оперативен директор. Сега тя ще отговаря за всички комуникационни звена на групата и ще докладва директно на Николай Неделчев. Негов фокус ще бъде стратегическото позициониране на бизнеса.

"Затова Николай Неделчев и Весела Апостолова заедно ще работят върху бизнес развитието на компанията, като разнообразяват портфолиото от клиенти, разработват нови бизнес решения и дефинират нови и напредничави подходи за рекламната индустрия", коментират от "Publicis Groupe България" пред "Капитал". Освен Неделчев в борда на директорите на компанията влизат още Андонис Пасас, главен изпълнителен директор за Гърция и Югоизточна Европа в Publicis Groupe, и Джоана Андраде - главен финансов директор за Централна и Източна Европа.

Дигитален бизнес

Брюксел разследва Facebook за рекламите

Европейският съюз и Обединеното кралство започнаха едновременно антимонополни разследвания за бизнес модела на Facebook за събирането на данни от хората, които продават и купуват стоки през платформата му, пише "Дневник".

Европейската комисия и Британският орган за конкуренция ще проверят дали Facebook използва данни от обявите за покупка и продажба на стоки и за запознанства, за да се конкурира с тях чрез собствените си приложения за продажби, както и дали платформата му за продажби Market Place е включена в социалната мрежа в противоречие с европейските правила.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Тръмп без достъп до Facebook до 2023 г.

Най-голямата социална мрежа обяви, че удължава забраната за достъп на доскорошния президент на САЩ Доналд Тръмп с още две години. От Facebook обявиха, че той ще може да си върне профила в мрежата през 2023 г. само ако "рискът за обществената безопасност е отшумял". Изгонването му се случи през януари, когато негови поддръжници атакуваха сградата на американския Конгрес.

Как се процъфтява в сянката на гигантите

Докато най-големите западни технологични компании имаха печеливше първо тримесечие, фирмите от по-ниска категория, или т. нар. tier-two tech (компании от второ ниво), също растат бързо. И това не се дължи само на допълнителното дигитално търсене, предизвикано от пандемията, или на факта, че малките фирми могат да просперират по-лесно.

Компаниите от второ ниво успяха най-вече защото подобриха уменията си да създават защитено пространство, в което да растат. Те не само предлагат завладяващи продукти, но изградиха "платформи" с "екосистеми" от потребители и бизнес партньори.

Повече по темата може да прочетете в текста на Economist тук>>

Рекламен бизнес

От бойкот до подкрепа

Когато носителката на четири титли от Големия шлем в тениса Наоми Осака заяви, че няма да се явява на пресконференции по време на "Ролан Гарос", редица медии бяха възмутени от решението й, а организаторите обявиха, че това може да доведе до изключването й от турнира. В резултат на насъбралото се напрежение Осака обяви, че се оттегля и съобщи, че след титлата ѝ в US Open дълго време е страдала от депресия.

Това обърна настроенията към нея и предизвика уважение за откритата й позиция относно проблема. Брандовете не закъсняха с реакциите си. Докато Nike и Sweetgreen обявиха публично подкрепата си за Осака, приложението за медитация и успокоение Calm заложи на действията. Компанията съобщи, че ще покрие глобите на всички тенисисти, които са принудени да напуснат турнира заради проблеми с психичното здраве. От Calm даряват и 15 хил. долара на френската организация Laureus, която помага на млади хора с психични разстройства. За всяка платена глоба пък компанията ще дарява по нови 15 хил. долара в подкрепа на решението на Наоми Осака.

Свободни позиции:

The Smarts обявиха вакантна позиция за Community manager.

М3 Communications обявиха вакантна позиция за PR експерт.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход