Нови правила на хоризонта

Google се договори с френските антитръстови регулатори

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Нов ден, поредно антитръстово дело срещу технологични гиганти. Само през май главният прокурор на окръг Колумбия подаде жалба срещу Amazon, германският орган за защита на конкуренцията започна да преследва Amazon и Google, за да определи дали имат "първостепенно значение за конкуренцията на пазарите", а италианският им колега удари Google със 100 млн. евро глоба за ограничаване на достъпа до Android Auto - версия на мобилната операционна система на компанията за автомобили.

И темпото може тепърва да се ускори. На 4 юни британският антимонополен регулатор Competition and Markets Authority (CMA) и Европейската комисия, изпълнителният орган на ЕС, пуснаха паралелни проучвания, за да проверят дали Facebook използва данните, които събира, за да има неправомерно надмощие в онлайн рекламата. В същия ден германските антитръстови регулатори започнаха още едно дело срещу Google за това дали новата им услуга News Showcase, в която показва колекция от новинарски статии, не се приоритизира при резултатите от търсенията. На 7 юни пък френският надзорен орган за конкуренцията обяви, че е постигнал споразумение с Google заради исковете, че фирмата злоупотребява с господстващо положение при онлайн рекламите. Google ще плати глоба 220 млн. евро и ще промени някои свои бизнес практики.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал