Декс Хънтър-Торике: Изключително малко лидери показаха, че могат да общуват като истински хора

Декс Хънтър-Торике: Изключително малко лидери показаха, че могат да общуват като истински хора

Основателят на Onwards разказва пред "Капитал" за комуникацията по време на пандемия, медийната грамотност и доверието в държавни лидери и институции

2462 прочитания

© Надежда Чипева


Визитка

Декс Хънтър-Торике има богат опит в сферата на комуникациите и технологиите, като кариерата му минава през някои от най-големите компании в света. През 2008 г. той става медиен консултант към ООН, където работи в продължение на две години. След това се присъединява към Google и пише речи за Ерик Шмит, президента на компанията, като помага и на изпълнителния директор Лари Пейдж. Впоследствие Торике се мести в другия технологичен гигант Facebook, където в продължение на четири години пише речи за Марк Зукърбърг и е начело на комуникационния отдел на компанията. Кариерният му път минава и през компанията на Илън Мъск SpaceX.

След избора на Доналд Тръмп за президент на САЩ той напуска работа, създава платформата Onwards и започва да обикаля света с цел да опознае различни хора и организации и да им помага. По думите му през 2018 г. средно на всеки три дни е имал полет за различни точка по света. Пандемията обаче променя плановете му и го застопорява на едно място. До миналата седмица, когато за първи път от 18 месеца се качва на самолет и идва в България по покана на "А1 България". Той беше сред лекторите на вътрешно събитие на живо, организирано за служителите на компанията.

Пандемията показа колко важна е комуникацията между държавните лидери и хората.Какви добри примери и какви грешки наблюдавахте?

Има много повече примери за лоша комуникация, отколкото за добра. Изключително малко лидери показаха, че могат да общуват като истински хора и да бъдат постоянни и точни в насоките, които дават в трудни времена. Премиерът на Нова Зеландия често беше давана за пример за начина, по който пое контрол над правителствената стратегия, как държавата успя да управлява кризата и да излезе от нея. Навсякъде по света имаме примери за лидери, които си променяха постоянно стратегиите, не се вслушваха в сигналите, а когато предприемаха действия, не беше ясно на какви точно съвети се основават те.

Много компанииот своя страназаложиханадо голяма степен еднакви послания за солидарност къмхората.Мислите ли, че това е работещ подход?

Най-доброто доказателство за изхода от дадена ситуация са резултатите. Говоренето е лесно. Има много компании, които се възползваха от риториката на солидарност към служителите, но не го подкрепиха с действия, като изграждането на устойчива организация или инвестирайки в среда, която помага на служителите да достигнат максималния си потенциал. Стана ясно, че имаме нужда от трансформацията на работното място и от качествени лидери.

Какще се промени начинът на работа?

Основните дебати в момента са около хибридния начин на работа. Колко дни в седмицата служителите трябва да бъдат в офиса, къде трябва да бъдат позиционирани, как да бъдат свързани хората, които работят дистанционно с тези, които са в офиса. И това е само началото на това, от което имаме нужда. Има много по-важни въпроси от това, а именно какво е добър лидер, как инвестираме в мениджъри, как привличаме, задържаме и развиваме топ таланти. Компаниите често инвестират в наемането на нови хора, но не и в такива, които вече работят за тях, и затова губят служители. Лесната част е да се реши колко дни да се работи в офиса и дали да се използва Zoom за дадена среща.

Има бум на фалшивите новини и дезинформацията покрай пандемията. Какъв съвет бихте дали на хората да отсяват новините, които достигат до тях,особеноонлайн?

Най-лесното нещо, което може да направим, е да имаме широк апетит за медии. Много хора четат ограничен набор от новини и така имат само една гледна точка. Избират да четат само един вестник или влизат само в един новинарски сайт, казват си, че ще се информират от любимите си медии, запазени в Bookmarks на компютъра. В днешно време обаче може да четеш всякакви източници от различни държави, технологиите за превод са много развити.

Имаме отговорност като лидери и хора да разширим апетита си за новини. Много хора разпространяват информация, която не задължително е фалшива, може да бъде и просто непълна, но това също може да коства много.

Медийната грамотностсъщо има важна роля.

Разговорът около медийната грамотност започва още в ранна възраст в някои държави. Те са наясно, че трябва да се развиват медийно грамотни млади хора, но често действията в тази посока са повърхностни. Инвестират в няколко урока или в една дисциплина, част от по-голяма специалност, което е крайно недостатъчно.

Има генерално нужда от дигитална грамотност. Фокусът на технологичните общности е върху това да научат децата да к одят, като им предоставят ресурси, чрез които още в училище да се научат. Мисля, че технологичната индустрия трябва точно толкова силно да се опитва да научи общността как се използват тези технологии, а не просто как се правят приложения. Защото само част от тези хора ще станат компютърни инженери, но всички ще бъдат в дигитална среда и ще използват дигитални инструменти.

Блокирането на Тръмп от социалните мрежи предизвика различни реакции, сред които и внимание за мощта на технологичните гиганти.Каква според вас е ролята им, що се отнася до обществените въпроси?

Това е отражение на факта, че лидерите имат отговорност към обществото. Публичните фигури имат мощен глас и възможност да достигнат до милиони хора за секунди, както и голям авторитет, благодарение на който могат да вдъхновяват хора да правят неща. Много е важно хората да имат отговорност, когато гласът им има такова голямо влияние. Има дебат къде са разумните граници на тези технологични платформи. Но всички може да се съгласим, че имат огромна отговорност да се грижат за потребителите им. На никой лидер не трябва да се позволява да подтиква към насилие и нанасяне на вреда на населението. Платформите трябва да предприемат действия срещу това.

Мислите ли, че когато хората видяха колко зависими са от държавните лидери и техните решения, доверието в тях ще се повиши?

Живеем във времена, в които има огромна липса на доверие в институциите - правителства, медии, граждански организации. Коронавирусът беше перфектният пример за това какво се случва, когато има криза на доверието в комбинация с хуманитарна криза и милиони хора умират в резултат на това. Пандемията показа, че проблемът на една държава е проблем на всички държави.

Коронавирусът беше перфектният пример за това какво се случва, когато има криза на доверието в комбинация с хуманитарна криза. Пандемията показа, че проблемът на една държава е проблем на всички държави.

От десетилетия доверието е отслабвало. Дълго време на хората бяха обещавани неща от правителства, лидери и от бизнеси. Всеки път те чуват едни и същи неща, без да има някаква съществена промяна за живота им след това. Пандемията обостри критичността, хората гледаха статистики на случаите, достъпа до ваксини, как се развива пандемията в различни държави. Трябва да имаме същия критичен поглед и към други метрики. Трябва да изискваме подобрения в посоки бедността, образованието, достъпа до здравеопазване и много други.

Какво е бъдещето на глобализацията?

Коронавирусът е глобално бедствие и изисква глобално лидерство и кооперация. Много хора, които дълго време са били считани за шампионите по глобализация, сега просто решават да си измият ръцете от нея и да заемат по-националистични позиции. Това ще доведе до повече провали, както видяхме и провалите от сътрудничеството по отношение на коронавируса. Лидерите трябва да са наясно, че глобализацията няма да изчезне.

Катоопределящо за развитието на кариерата ви и напускането на работата вив Силициевата долинапосочвате избора на Доналд Тръмпза президент на САЩ. Сега, когатоДжоБайдън ена неговото място, какво се промени за вас изаобществото?

Има редица краткосрочни политически промени, когато се сменят правителства или държавни лидери в държавите. Но дали основните предизвикателства наистина са се променили? Не мисля. Ние сме общност, която страда от проблеми, като неравенството например. Толкова много хора по света се чувстват отделени от останалите. Това са предизвикателства, които бяха налице и през 2016 г., просто станаха много по-видими. Не мисля, че сме направили кой знае какво, за да въздействаме на тези неща през последните години. Това е дългосрочно предизвикателство, над което още трябва да работим.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Визитка

Декс Хънтър-Торике има богат опит в сферата на комуникациите и технологиите, като кариерата му минава през някои от най-големите компании в света. През 2008 г. той става медиен консултант към ООН, където работи в продължение на две години. След това се присъединява към Google и пише речи за Ерик Шмит, президента на компанията, като помага и на изпълнителния директор Лари Пейдж. Впоследствие Торике се мести в другия технологичен гигант Facebook, където в продължение на четири години пише речи за Марк Зукърбърг и е начело на комуникационния отдел на компанията. Кариерният му път минава и през компанията на Илън Мъск SpaceX.

След избора на Доналд Тръмп за президент на САЩ той напуска работа, създава платформата Onwards и започва да обикаля света с цел да опознае различни хора и организации и да им помага. По думите му през 2018 г. средно на всеки три дни е имал полет за различни точка по света. Пандемията обаче променя плановете му и го застопорява на едно място. До миналата седмица, когато за първи път от 18 месеца се качва на самолет и идва в България по покана на "А1 България". Той беше сред лекторите на вътрешно събитие на живо, организирано за служителите на компанията.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал