Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 юни)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (29 юни)

McCann Sofia с първа награда от Cannes Lions; Удължен е крайният срок за заявки за ФАРА; Google отлага премахването на бисквитките; Великобритания ще забрани рекламите на нездравословни храни и други

2444 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Рекламната агенция McCann Sofia спечели бронзова награда от фестивала Cannes Lions

За първи път в историята на българската рекламна индустрия агенция печели награда от най-големия рекламен конкурс в света Cannes Lions. Дебютът за индустрията е дело на агенцията McCann Sofia, която спечели бронзова награда в категорията Brand Experience & Activation с подкатегория "Използване на уебсайт/микросайт".

Отличието е присъдено за проекта "Лети с книга" (Fly with a book), изготвен за Mastercard с подкрепата на електронната книжарница Booklover, дело на съдружника на издателство "Жанет 45" Манол Пейков.

Повече за отличието, което може да бъде определено като рекламен "Оскар", може да прочетете тук>>

"Дир.бг" купува мажоритарен дял от нишовата телевизия WnessTV

Мажоритарен собственик на телевизията за здравословен начин на живот WnessTV вече е медийната платформа "Дир.бг". Тя купува 51% от дружеството "Ефишънси фърст медия", през което се управлява каналът. Останалият дял от бизнеса държи основателят на телевизията Иван Тодоров, който остава и изпълнителен директор на компанията. Новите партньори не обявяват публично каква е цената на сделката.

Целта на "Дир.бг" е да разшири медийното си покритие, като навлезе в телевизионния сегмент с нишово съдържание. От началото на юли в рамките на "Ефишънси фърст медия" ще започне да се излъчва и нов кулинарен канал Soul&PepperTV.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Декс Торик-Бартън: Изключително малко лидери показаха, че могат да общуват като истински хора

Декс Торик-Бартън има богат опит в сферата на комуникациите, като кариерата му минава в ООН и Google, където пише речи за президента на компанията Ерик Шмит. Впоследствие се мести във Facebook и в продължение на четири години пише речи за Марк Зукърбърг и е начело на комуникационния отдел на компанията. Кариерният му път минава и през компанията на Илън Мъск SpaceX, а след избора на Доналд Тръмп за президент на САЩ той основава платформата Onwards.

Бартън разказва пред "Капитал" за комуникацията по време на пандемия от страна на държавните лидери и компаниите, медийната грамотност и доверието в институциите.

Цялото интервю може да прочетете тук>>

Удължен е крайният срок за подаване на заявки за ФАРА

Комуникационните агенции в страната имат още седем дни до крайния срок за участие в най-големия български рекламен конкурс ФАРА, традиционно организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Желаещите да премерят сили могат да подадат заявките си най-късно до 5 юли в сайта на събитието, като сред условията за участие е кампаниите им да са реализирани между 1.01.2019 г. и 30.04.2021 г.

Тази година ФАРА ще се проведе от 8 до 11 септември в София и за първи път събитието ще бъде разделено на медиен и творчески фестивал.

Млади рекламни специалисти могат да се включат в конкурса Young Drummers

Рекламисти и маркетолози до 30-годишна възраст могат да се включат в конкурса Young Drummers, част от рекламния фестивал Golden Drum, който ще се проведе от 13 до 15 октомври. В рамките международния конкурс за млади таланти участниците трябва да разработят видеопроект на тема "Словения, страната на активните почивки". Таксата за участие е 25 евро, а крайният срок за подаване на заявки е 1 септември. Победителят в конкурса Young Drummers ще получи финансова награда от хиляда евро и ще има възможност да представи кампанията си виртуално в рамките на фестивала на 13 октомври.

Повече за брифа и процеса по кандидатстване може да прочетете тук>>

Партиите са похарчили два пъти по-малко пари за отразяване спрямо кампанията от април

За първите 10 дни от предизборната кампания участниците в изборите на 11 юли са похарчили два пъти по-малко средства за медийно отразяване спрямо кампанията от април, сочи анализ на Института за развитие на публичната среда.

До 20 юни политическите субекти са похарчили общо 1.2 млн. лв. (без ДДС) за агитация в медиите, като коалицията ГЕРБ - СДС е инвестирала най-много в кампанията си, следвана от "БСП за България" и ДПС, пише "Дневник". Така трите формации са похарчили над 50% от сумата, която всички субекти са отделили за медийно отразяване. Сред медиите на първо място по привлечени средства е телевизия "Евроком", следвана от БНТ и вестник "24 часа".

Повече тук>>

Дигитален бизнес

Google отлага премахването на бисквитките

Рекламната индустрия може да си поеме въздух за още една година, след като интернет гигантът обяви, че отлага за 2023 г. спирането на събиране на бисквитки в браузъра Chrome, или т.нар. Cookies. Първоначалният план на Google беше това да се случи в началото на следващата година. На теория премахването им би довело до това, че потребителите вече няма да бъдат индивидуално проследявани в интернет пространството с цел да им бъдат показани реклами.

Един от основните проблеми за агенции, издатели и рекламодатели са редиците неясноти по отношение на премахването на бисквитките и алтернативите им, които и сега остават неизяснени, а просто отложени във времето. Това, което стана ясно, е, че до края на 2022 г. те ще могат да преминат към новия пакет с решения Privacy Sandbox initiative, който има за цел да направи анонимни личните данни, да групира потребителите на база общи интереси и да ги представи на рекламодателите като обща рекламна аудитория. От началото на 2023 г. пък Google постепенно ще започне да премахва бисквитките.

Повече тук>>

ЕК ще разследва Google за рекламите

Европейската комисия започна официално разследване, за да установи дали Google нарушава правилата на ЕС за конкуренцията, като предпочита да използва свои собствени услуги за онлайн рекламни технологии (така наречената Ad Tech) вместо тези на конкурентни доставчици на рекламни технологии, рекламодатели и онлайн издатели. Брюксел ще обърне внимание дали Google нарушава конкуренцията, като ограничава достъпа на трети страни до потребителски данни за рекламиране в уебсайтове и в приложения и като запазва тези данни за собствена употреба.

Рекламен бизнес

Великобритания ще забрани рекламите на нездравословни храни

От 2023 г. правителството забранява телевизионните реклами на нездравословни храни преди 21.00 часа и онлайн рекламите. Това решение е продиктувано от обещанията на Борис Джонсън за справяне с кризата със затлъстяването във Великобритания.

Забранява се излъчването на телевизионни реклами на продукти с високо съдържание на мазнини, сол и захар преди 21 часа. Това може да струва на телевизии като ITV, Channel 4, Channel 5 и Sky над 200 млн. паунда годишни приходи, пише Guardian.

Забраната за онлайн реклами се отнася също за публикации в големите платформи като Facebook и Google, както и спонсорирани съобщения или промоции в платформи като Instagram и Twitter. По данни на Guardian годишните онлайн рекламни вложения на хранителни продукти се равняват на над 400 млн. паунда във Великобритания.

Повече тук>>

Олимпийските игри се превръщат в бреме за спонсорите

Въпреки, че няма оттеглили се корпоративни спонсори на Олимпийските игри, някои неофициално в частни разговори призовават за ново забавяне. Златната възможност марките да блеснат се превърна в минно поле.

Някои спонсори са наели консултанти да преценят възможното въздействие върху техните брандове, ако се придържат към програмата или се откажат. Маркетинг кампаниите са "в безпорядък", казва консултант. Без зрители няма да има промоции на място или корпоративни събития. Относно рекламата - спонсорите са несигурни какво трябва да бъде съобщението и дали да парадират с връзките си с Олимпийските игри.

Повече по темата може да прочетете в текста на Economist тук>>

Свободни позиции:

Fine acts обявиха вакантни позиции за Creative producer и Community & outreach manager.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход