Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (6 юли)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (6 юли)

Фармацевтичният е най-големият рекламен инвеститор в телевизия; Рекламният "Оскар" за България; 60% от българите смятат телевизията за най-надежден източник за новини; 1 трлн. долара за Facebook и др.

2212 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Фармацевтичният сектор продължава да бъде най-големият рекламен инвеститор в телевизия

През 2020 г. отново фармацевтичният сектор е направил най-големи инвестиции в телевизионни клипове според агенция ГАРБ. Със 105% ръст в телевизия за миналата година е увеличила бюджета си "Натурфарма" и така компанията се придвижва от 5-о (през 2019 г.) до първо място за 2020 г. в класацията на фарма рекламодателите. Със спад от 25% от брутните телевизионни инвестиции "Натур продукт" се придвижи от 1-во място през 2019 г. на 5-о през 2020 г.

На второ и трето място по обем брутни инвестиции в телевизия през 2020 г. са ритейл сектора, онлайн магазините и храните.

Повече информация за най-големите рекламодатели може да прочетете тук>>

Рекламният "Оскар" за България

За първи път българска агенция спечели бронзово отличие в най-големият рекламен Cannes Lions. Успехът е на McCann Sofia за кампанията им "Лети с книга" (Fly with a book) и платформата за продажба Booktrips.bg, изготвена за дългогодишния им клиент Mastercard.

Идеята за кампанията се ражда в неформален разговор с прозрението "а не можем ли да пътуваме с книги". Работата по нея започва малко след първия локдаун в България през март, но екипът я лансира чак през ноември. Резултатите на кампанията надминават очакванията и платформата е отчела 60 хил. уникални посещения, а продажбите на книги през нея са се удвоили.

Цанка Крушева, изпълнителен творчески директор в McCann Sofia, разказва пред "Капитал" за работата по кампанията и процеса по подготовка на заявка за фестивала. Маркетинг и PR мениджърът на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово Полина Видас пък разказва за съвместната им работа и за това колко важни са наградите от фестивали за клиентите. Целия текст може да прочетете тук>>

60% от българите смятат телевизията за най-надежден източник за новини

Това показва проучване на агенцията Nielsen Admosphere Bulgaria, проведено между април и май 2021 г. Едва 27% от активните в интернет българи посочват новинарските сайтове като най-надежден източник на информация, следвани от социалните мрежи. Въпреки това социалните мрежи са основен източник на информация за 53% от респондентите, които следят новини. Лидер и по този показател обаче остава телевизията със 72%. Най-много хора от изследването се интересуват от новини от страната, следвани от прогнозите за времето, а на трето място попадат новините от света.

От проучването става ясно, че 72% от активните в интернет българи следят новините поне веднъж дневно, а 90% смятат фалшивите новини за проблем в днешния медиен свят.

БНТ вече има програмен директор

Маргарита Александрова вече заема позицията програмен директор на БНТ, която в последните две години беше свободна. На новия пост тя ще отговаря за развитието на четирите телевизионни канала - БНТ 1, БНТ 2, БНТ 3 и БНТ 4, като според съобщение до медиите ще продължава да работи върху стратегията за дигитална трансформация и предоставяне на онлайн съдържание. Александрова пряко ще отговаря за процесите по договаряне, планиране и продуциране на нови формати за всички канали на обществената медия.

Маргарита Александрова има над 25 години опит в сферата на медиите, тв производството и програмирането на съдържание. Кариерата й започва в "Медиа маркет" и минава през българския клон на РА Leo Burnett и "Лирекс БГ". Започва работа в bTV през 2000 г. като директор на отдел "Проучване и развитие", а през 2014 г. става програмен директор на телевизията.

Сайтът "Правен свят" спира работа

Специализираният сайт "Правен свят", заел от години позицията на адвокат на прокуратурата, спира работа. Това са разбрали работещите журналисти в медията в понеделник, пише "Дневник" и допълва, че изпълнителният директор Слави Танкеин от своя страна първо е отказал да коментира, а след това в заявил, че сайтът се обновява.

По информация на "Дневник" на журналистите е съобщено, че медията не може да издържи финансово, както и на натиска, и затова ще спре да излиза.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Разпад или връщане към корените": какво се случва в студентската телевизия "Алма матер"

Режисьори, оператори, сценаристи и монтажисти, започнали журналистическата си кариера в студентската телевизия "Алма матер", призовават ръководството на СУ "Св. Климент Охридски" "да се предприемат незабавни действия за изчистване имиджа" на студентската медия "и за завръщане към корените ѝ - тя да принадлежи на университетската общност и на студентите и да представя техните автентичен мироглед и ценности".

Това се казва в отворено писмо, повод за което е информацията, че "са закрити длъжностите на творческия екип на телевизията и сега тя е без репортер, редактор и оператор", пише "Дневник". В същото време тече конкурс за избор на фирма, която да оборудва студиото на студентската телевизия по проект на стойност 931 хил. лева без ДДС.

Повече по темата може да прочетете тук>>

"Нова тв" лансира нов спортен канал

От 1 юли в портфолиото на медийната група "Нова броудкастинг груп" вече влиза и новият спортен канал Diema Sport 3, който е част от платения пакет Diema Xtra. Той ще предава на живо срещите от Европейското първенство 2020, германската Бундеслига и френската Лига 1. Съдържанието на канала ще покрива също и срещите от Втора Бундеслига, Формула 1, НБА и българското първенство по волейбол.

В пакета Diema Xtra, влизат още каналите Diema Sport 1 и 2 и лайфстайл канала "Трейс спорт старс". С влизането на новия спортен канал, от юли се увеличава и цената на пакета - от 8.99 лв. на 11.99 лв. на месец.

Telenor получи награда за дигитална кампания от конкурса Davos Communications Awards

Телекомът е единствената българска компания с награда от първото издание на международния конкурс Davos Communications Awards, организиран от Асоциацията на Световния комуникационен форум в Давос. Отличието е връчено за кампанията "Дигитални скаути: На лов за приключения и знания" в категория "Най-добра дигитална кампания в социалните медии". Проектът е дело на агенцията d:istinkt и има за цел да обучи деца и младежи как да се предпазват от опасностите в интернет пространството, пишат от Telenor до медиите. В конкурса са участвали общо 55 кампании от 18 различни държави, а 11 от тях са избрани за финалисти.

Дигитален бизнес

Facebook за пръв път достигна пазарна оценка 1 трлн. долара

Съд в САЩ отхвърли две антитръстови жалби срещу Facebook, една от Федералната търговска комисия и друга от коалиция от щати. След обявяването на новината в понеделник цената на акциите на Facebook скочи с над 4%, достигайки 357.36 долара. По този начин пазарната капитализация на компанията надмина 1 трлн. долара.

Решението нанесе поражение на регулаторните органи, които през декември обвиниха компанията в антиконкурентно поведение и стратегическото придобиване на конкуренти, както и прекъсването на услугите на възможни съперници на пазара.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Датските медии се обединяват в преговорите срещу американските технологични гиганти

Почти 30 медийни компании в Дания се срещнаха за първото си общо събрание като организация за колективно договаряне. Инициативата е основана на директивата на ЕС за авторско право, която дава на издателите на новини правото да искат приходи за онлайн използване на техните материали, а Дания е първата в Европа, която сформира широк съюз, за да търси споразумение с големите технологични компании.

Към този момент Google и Facebook отделят стотици милиони долари годишно, за да плащат за новини по целия свят. Но финансирането се договаря с издатели индивидуално и е обвързано с конкретни новинарски продукти, за да могат технологичните групи да избегнат такси за авторски права за употребата на малки части от съдържанието на платформите си.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

Една трета от интернет потребителите слушат подкасти всеки месец

Проучване сред 20 пазара на Reuters Institute for the Study of Journalism и YouGov показва, че 31% от хората в интернет пространството са слушали подкаст през последния месец. Данните остават непроменени спрямо година по-рано.

Най-активните потребители на подкасти са в Ирландия - 41% от хората онлайн, следвани от Испания с 38% и Швеция, Норвегия и САЩ, където 37% от интернет потребителите слушат подкасти. България не е сред държавите в проучването.

В Европа и САЩ като най-чести причини защо не слушат подкасти хората в проучванията посочват, че "не разполагат с достатъчно време" и "подкастите не ми предоставят нищо, което вече не мога да намеря другаде".

Повече тук>>

Рекламен бизнес

Желаните ефекти от ваксините

Всяка държава залага на индивидуална комуникационна стратегия (ако има такава) за популяризиране на ваксинациите. Във Франция сегментирането е още по-нишово - по региони. След като ваксинациите вече са отворени за младото население на френската република регионът Прованс-Алпи-Лазурен бряг лансира кампания с мото "Да, ваксината може да има желани ефекти". Билбордове в градовете представят снимки на влюбени двойки, концерти на живо и почивки на екзотични дестинации. Целта на кампанията е да убеди младежите да се ваксинират чрез позитивни послания. От френския регион пишат още, че визуализациите ще бъдат разпространени също в барове, ресторанти, спортни зали и др.

Свободни позиции:

All Channels Communication обяви вакантна позиция за арт директор.

"Софиямед" обяви вакантна позиция за експерт "Комуникации".

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход