Спонсори ограничават реклами и събития на олимпиадата заради липса на публика

14 компании преосмислят стратегията си за игрите

Редица спонсори на олимпийските игри, сред които Canon, Asics и Tokyo Marine, са отменили планирани събития, кампании и забавления за фенове, след като ситуацията с коронавируса в Токио продължава да се задълбочава. В четвъртък японският премиер Йошихиде Суга обяви извънредно положение в столицата, породено от постоянно нарастващите случаи на COVID-19. Мярката ще бъде в сила до 22 август, две седмици след края на игрите. А малко по-късно беше решено, че олимпийските игри ще се проведат без публика.

Поне 14 компании са се отказали от планирани промоционални събития или щандове в олимпийското село, твърди неназован източник на Reuters. Около 60 японски компании са платили, за да рекламират продуктите си на игрите, като общата сума от местните спонсори възлиза на над 3 млрд. долара. За разлика от глобалните спонсори на игрите, които подписват няколкогодишни договори, то местните подписват специално за провеждащите се в Токио игри. Те дори заплатиха над 200 млн. долара, за да удължат договорите си, след като най-големият спортен форум беше изместен с една година.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се