Спонсори ограничават реклами и събития на олимпиадата заради липса на публика

Reuters

Спонсори ограничават реклами и събития на олимпиадата заради липса на публика

14 компании преосмислят стратегията си за игрите

3401 прочитания

Reuters

© Reuters


Редица спонсори на олимпийските игри, сред които Canon, Asics и Tokyo Marine, са отменили планирани събития, кампании и забавления за фенове, след като ситуацията с коронавируса в Токио продължава да се задълбочава. В четвъртък японският премиер Йошихиде Суга обяви извънредно положение в столицата, породено от постоянно нарастващите случаи на COVID-19. Мярката ще бъде в сила до 22 август, две седмици след края на игрите. А малко по-късно беше решено, че олимпийските игри ще се проведат без публика.

Поне 14 компании са се отказали от планирани промоционални събития или щандове в олимпийското село, твърди неназован източник на Reuters. Около 60 японски компании са платили, за да рекламират продуктите си на игрите, като общата сума от местните спонсори възлиза на над 3 млрд. долара. За разлика от глобалните спонсори на игрите, които подписват няколкогодишни договори, то местните подписват специално за провеждащите се в Токио игри. Те дори заплатиха над 200 млн. долара, за да удължат договорите си, след като най-големият спортен форум беше изместен с една година.

"Най-накрая започнахме да вземаме решения сами за себе си, без да чакаме пояснения от организаторите", поясни пред Reuters неназован източник, работещ в една от компаниите спонсори. "Нямаме правилен ход в тази ситуация - и в двата случая губим пари", допълни той. От организационния комитет са отказали коментар, като за причина изтъкват "изключително големия брой на запитвания". В четвъртък след среща на организаторите с Международния олимпийски комитет (МОК) и представители на правителството беше решено състезанията да се провеждат без зрители.

Спонсорите - между парите и феновете

Още една причина спонсорите да обмислят оттегляне, е и масовото обществено недоволство в Япония, относно решението игрите да бъдат отложени само с година. Анкети и проучвания в страната показват, че мнозинството от японците е против провеждането на олимпиадата. Именно това кара много компании да се замислят дали искат да се асоциират с подобно събитие и дали щетите няма да са повече от евентуалните ползи. Източник на Reuters твърди, че спонсорите се притесняват от сценарии, в който е забранено присъствието на фенове и по стадионите се виждат само ВИП гости, както и представители на спонсорите. "Би било нечестно и би ни отразило в негативна светлина. Намираме се в неловка ситуация", смята той.

Друга жертва на неяснотата около провеждането на игрите е и загубата на така наречената "парти зона". Планирани бяха събития за шефове на големи компании, както и ВИП гости, като в плановете влизаха лични коли, зони за почивка и забавление, места за ядене и отдих. Част от тях щяха да бъдат достъпни и за широката публика, дори хора без билети, но тези планове вече са минало. Още през юни вместо това са били разпращани билети за различни събития от олимпиадата, както и платен престой в хотел или просто подаръци.

Редица спонсори на олимпийските игри, сред които Canon, Asics и Tokyo Marine, са отменили планирани събития, кампании и забавления за фенове, след като ситуацията с коронавируса в Токио продължава да се задълбочава. В четвъртък японският премиер Йошихиде Суга обяви извънредно положение в столицата, породено от постоянно нарастващите случаи на COVID-19. Мярката ще бъде в сила до 22 август, две седмици след края на игрите. А малко по-късно беше решено, че олимпийските игри ще се проведат без публика.

Поне 14 компании са се отказали от планирани промоционални събития или щандове в олимпийското село, твърди неназован източник на Reuters. Около 60 японски компании са платили, за да рекламират продуктите си на игрите, като общата сума от местните спонсори възлиза на над 3 млрд. долара. За разлика от глобалните спонсори на игрите, които подписват няколкогодишни договори, то местните подписват специално за провеждащите се в Токио игри. Те дори заплатиха над 200 млн. долара, за да удължат договорите си, след като най-големият спортен форум беше изместен с една година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход