Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 юли)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 юли)

142.7 млн. лв. за интернет реклама в България през 2020 г.; DNA Sofia с нов изпълнителен директор; Инфлуенсърите в Норвегия ще посочват дали снимките им имат корекции; Орбан е в списъка на "световните врагове на медиите" и др.

2271 прочитания

© Капитал


На българския пазар

142.7 млн. лв. за интернет реклама в България през 2020 г.

Въпреки предизвикателната 2020 г. пазарът на интернет реклама процъфтява, а инвестициите в България достигат рекордните 142.7 млн. лв. за изминалата година. Това представлява ръст от 15.3% спрямо 2019 г.

С най-голям дял през 2020 г. продължава да бъде дисплейната реклама, на която се падат 71% от инвестициите, или 101.6 млн. лв. На второ място по тежест е търсенето с 24% дял, или 33.9 млн. лв.

Видеото като рекламен формат заема най-голям дял от дисплейната реклама. През 2020 г. видеорекламата достига 38%, или 38.8 млн. лв., което на годишна база е ръст от 26%. Над половината от сумата (20.4 млн. лв.) е насочена към YouTube, собственост на Google. Във Facebook също има значително увеличение на видеорекламата, като миналата година достигат 11.4 млн. лв., или с 55% повече спрямо 2019 г.

С 9% намаляват единствено инвестициите в локални платформи и достигат 6.9 млн. лв. спрямо 7.6 млн. лв. година по-рано.

Повече за инвестициите в онлайн реклама и най-големите рекламодатели на пазара може да прочетете тук >>

Рекламната агенция DNA Sofia е с нов изпълнителен директор

Димитър Сталимиров е новият изпълнителен директор на рекламната агенция DNA Sofia, част от комуникационната група на guts&bainsDDB. Той заема мястото на Генка Дакова. През последните четири години Сталимиров изпълнява ролята на арт директор в агенцията, с която сега ще съчетава и новата управленска позиция. От агенцията коментираха пред "Капитал", че сред новите му отговорности ще бъде да изгради цялостната бизнес стратегия на агенцията, да управлява и разширява всички звена на екипа, както и да комуникира активно с клиентите.

DNA Sofia има и нов Client service director в лицето на Цветелина Цвяткова. По думите на агенцията позицията е нова и е открита в резултат на динамичното развитие на бизнеса и на разширяващото се портфолио от клиенти.

Сред компаниите, които DNA Sofia обслужва, са METRO, Raiffeisenbank, Philip Morris Bulgaria, Paradise Center и HP Bulgaria.

Избери, за да не го направи друг вместо теб

Дни преди парламентарните избори ресторантът за бургери Skapto ("Скаптобара") пусна нов бургер с името "Не мога да избера". При поръчката му клиентът получава произволен такъв, избран от готвача на заведението. Целта на Skapto е да провокира хората да гласуват, за да изберат сами новия парламент, а не друг да го направи вместо тях. "Ще ти донесем каквото ние изберем. Може да ти хареса или не. Точно както би се случило, ако не можеш да избереш за кого да гласуваш на 11 юли", пишат в менюто си от Skapto. Слоганът на кампанията, дело на комуникационната агенция proof., е #choosetovote.

Дигитален бизнес

Инфлуенсърите в Норвегия ще посочват дали снимките им имат корекции

Нов закон в Норвегия ще задължи инфлуенсърите и рекламодателите в страната изрично да посочват дали снимките, които публикуват в социалните мрежи, са обработвани или не. Всеки филтър или ретуширане на платени публикации трябва да бъде изрично обозначено - "разширени устни", "стеснена талия", "преувеличени мускули" и др. Новият закон беше приет от норвежкия парламент със 72 на 15 гласа. Той обаче ще влезе в сила, когато кралят на Норвегия реши, съгласно законодателния указ.

Законът засяга рекламодателите и хората, които получават заплащане за свои публикации в социалните мрежи. Новите мерки ще обхванат съдържание от всички онлайн платформи, което ще се отрази сериозно върху спонсорираните постове.

Повече тук>>

TikTok стартира услуга за видеопоздрави

Новата услуга TikTok Shoutouts дава възможност на инфлуенсъри в платформата да създават персонализирано съдържание по поръчка срещу заплащане. То може да включва пожелания за рожден ден, поздрави или житейски съвети.

Услугата TikTok Shoutouts още не е достъпна глобално. Тя е част от програмата на социалната мрежа за осигуряване на приходи на потребители, които създават съдържание. Идеята заимстват от Cameo, социална мрежа със сходно съдържание, която набира широка популярност основно в САЩ.

Медиен бизнес

Орбан е първият премиер от ЕС, попаднал в списъка на "световните врагове на медиите" според RFS

От френската организация "Репортери без граници" поставиха унгарския премиер Виктор Орбан в списъка с "врагове на свободата на медиите", пише "Дневник". В него попадат още лидери като Ким Чен Ун, саудитският престолонаследник принц Мохамед бин Салман и Башар Асад. "Откакто дойде на власт през 2010 г., Орбан и неговата партия "Фидес" постепенно поставиха под контрол унгарския медиен пейзаж", казват още от "Репортери без граници".

"Враговете на медийната свобода" е списък с 37 държавни и правителствени ръководители, олицетворяващи бруталните репресии срещу журналисти и издатели.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Независимите полски медии са под нарастващ натиск от правителството

20 години след създаването на най-големия полски канал за новини - TVN24, бъдещото му излъчване стои под въпрос. TVN24 кандидатства за подновяване на лиценза си през миналия февруари. 17 месеца по-късно подновен лиценз все още няма.

Депутатите от управляващата коалиция в Полша настояват, че ако лицензът не бъде издаден, това би било единствено защото телевизията не отговаря на полските законови изисквания.

От ръководството на медиите смятат закъсняващия отговор за ескалация в стремежа на правителството да оказва натиск върху независимата журналистика.

Повече по темата >>

Рекламен бизнес

Pinterest променя политиката си за реклами за отслабване

Новата политика на платформата ще забрани всички реклами с послания и визии, подтикващи към отслабване. Съдържание, популяризиращо здравословния начин на живот или фитнес услуги и продукти, ще бъде разрешено, стига да не се фокусира върху загубата на тегло. За да обявят новите си политики, от Pinterest лансираха кампания с името Body neutrality is the new body positivity.

Общността на хора с увреждания в САЩ разкритикува новите политики на платформата, твърдейки че "кампанията е създадена от бели хора без увреждания, които се опитват да смекчат вината си". Според тях терминологията е изключително важна, за да не остават на заден план ключови характеристики на хората.

В резултат Pinterest промениха кампанията си, а новият й слоган, гласи "Приемането на тялото е новата тенденция".

Повече тук>>

Свободни позиции:

Telenor обяви вакантни позиции за Head of Digital Performance Marketing и UX Designer.

The Smarts обявиха вакантна позиция за Community manager.

guts&brainsDDB обявиха вакантни позиции за двама творчески директори, копирайтър и старши дизайнер.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал