Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 юли)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 юли)

Весислава Антонова е новият главен редактор на списание "Мениджър"; Спонсори ограничават реклами и събития на олимпиадата заради липса на публика; Медийната индустрия става все по-зависима от услугите на Google и Facebook; Маркетинг бюджетите на компаниите намаляват като дял от приходите през 2021 г.

1964 прочитания

© Капитал


На българския пазар

Весислава Антонова е новият главен редактор на списание "Мениджър"

От началото на юли Весислава Антонова встъпи в длъжност като главен редактор на списание "Мениджър". През последните 16 години тя беше част от екипа на "Капитал", като отразяваше новини от медийния и рекламния пазар в България и по света.

Антонова има над 25 години журналистически опит. Работила и в програма "Хоризонт" на Българското национално радио, вестниците "Континент" и "Култура" и списанията ЛИК и "Медиа свят". Завършила е журналистика в Софийския университет "Св. Климент Охридски", а преди няколко месеца защитава и докторска степен "Обществени комуникации и информационни науки" в същия университет. Весислава Антонова има две журналистически специализации в Италия и в САЩ. От 2014 г. е член на Националния съвет по журналистическа етика.

"Левски" обяви нов рекламен договор

"Левски" обяви привличането на нов рекламен партньор. Отборът си партнира с германския производител на картофен чипс и снакс Lorenz Snack-world, пише "Дневник". Подробности за срока и стойността на договора между двете страни не се посочват.

От ноември насам клубът сключи няколко спонсорски и рекламни договора, като се обвърза с австрийските "Щрабаг" и BELFRY Group, както и с "Палмс бет", като беше съобщено, че се преговаря за разширяване на партньорството с букмейкъра.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Медийната индустрия става все по-зависима от услугите на Google и Facebook

Приходите на медийната индустрия стават все по-зависими от онлайн рекламата, а двете доминиращи в сектора компании Google и Facebook печелят от разпространението на новинарско съдържание и получават голям дял от приходите за сметка на по-малките издания.

Google и Facebook държат общо 54.1% от пазара на онлайн реклама, като медиите ще продължат да повишават зависимостта си към тях. Изследване на търговската асоциация News Media Alliance открива, че Google реализира печалби за 4.7 млрд. долара от новинарско съдържание през 2018 г., като това са само 4% от общите й приходи за годината.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook и Instagram ще инвестират над 1 млрд. долара в създатели на съдържание

Facebook ще похарчи 1 млрд. долара, за да стимулира инфлуенсъри и рекламодатели да използват платформите на компанията, пише Reuters. Това стана ясно в седмицата, когато TikTok се превърна в най-използваното мобилно приложение с цели 3 млрд. изтегляния глобално.

От технологичния гигант предвиждат заплащане за инфлуенсъри, достигнали определено ниво във Facebook и Instagram, и обявиха, че бонусите засега ще се получават само с покана. Създатели на видеосъдържание например ще бъдат подпомагани от компанията само ако са излъчили определен брой видеочасове месечно.

Големите социални мрежи се борят за вниманието на инфлуенсъри, защото, използвайки платформите им, те ги популяризират и сред последователите си.

Повече тук>>

Недоволство сред потребителите на Apple

Брандът Apple започна да се свързва с некоректните практики, които компанията прилага спрямо своите потребители. Фирмата отказва да ремонтира продуктите си или цената на ремонта възлиза на стойността на ново устройство, съобщава BBC. Това не остана незабелязано от потребители на продуктите на Apple, които отправиха множество критики към ръководството и политиките на компанията.

В САЩ дори съществува движение Right to Repair ("Право на ремонт"), което се бори за въвеждането на закон, който да задължава компаниите да предоставят информация за ремонт на своите продукти, включително схеми, упътвания и наличност на резервни части.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

След края на пандемията медиите се готвят за "спад на зрителското внимание"

През 2020 г. хората прекараха повече часове в играене на игри, четене на книги и слушане на подкасти. Така пандемията се оказа всъщност златна ера за индустриите, които предлагат услуги за домашно развлечение.

Сега свободното време вкъщи започва да намалява и високото потребление от 2020 г. отстъпва място на т.нар. рецесия на вниманието. През първото тримесечие на тази година към стрийминг платформата Netflix са се присъединили 5 млн. души. За сравнение, за същия период година по-рано новите абонати на платформата са били три пъти повече - общо 15 млн. души.

Повече по темата може да прочетете в текста на Economist тук>>

Грузински телевизии спряха да излъчват след нападенията над журналисти в страната

Четири независими телевизии в Грузия спряха излъчването си за 24 часа в знак на протест срещу нападенията над журналисти в страната, при които един от тях загина, пише "Дневник". Смъртта на 37-годишния оператор Александър Лашкарава предизвика протести в страната. Той е работил за независимата телевизия "Пирвели" и на 5 юли е бил пребит по време на демонстрации срещу шествие на ЛГБТ общността. На този ден са били нападнати поне още 50 журналисти.

След смъртта на журналиста, белязала според френската организация "Репортери без граници" "пагубен поврат за свободата на информацията в Грузия", хиляди грузинци демонстрираха с искане за оставка на премиера Иракли Гарибашвили и обвиниха управляващата партия "Грузинска мечта", че не е попречила на насилието срещу журналистите.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Маркетинг бюджетите на компаниите намаляват като дял от приходите през 2021 г.

Според проучване на компанията Gartner маркетинг бюджетите на компаниите тази година се равняват средно на 6.4% от приходите им, пише WSJ. За сравнение - през 2020 г. те са били около 11%. Това е най-ниският дял от приходите, насочен към маркетинг от началото на изследването през 2012 г. То се изготвя на база отговори на 400 маркетинг мениджъри от САЩ, Канада, Великобритания, Франция и Германия. Те работят в компании от сферата на финансовите услуги, медии, туризъм, потребителски стоки и търговия на дребно. 81% от респондентите са част от бизнеси, които отчитат над 1 млрд. долара годишни приходи.

Повече за проучването тук>

Спонсори ограничават реклами и събития на олимпиадата заради липса на публика

Японският премиер Йошихиде Суга обяви извънредно положение в столицата на страната, след като коронавирус ситуацията там продължава да се задълбочава. Това накара редица спонсори на Олимпийските игри в Токио, сред които Canon, Asics и Tokyo Marine, да отменят събитията и кампаниите си, свързани с олимпиадата.

От думите на японския премиер стана ясно, че игрите в Токио ще се провеждат без публика. Към момента поне 14 компании са се отказали от планирани промоционални събития или щандове в олимпийското село, а 60 японски компании са платили, за да рекламират продуктите си на игрите. Общата сума от местните спонсори възлиза на над 3 млрд. долара.

Повече по темата може да прочетете тук>>


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход